Systematycznie rosnącej roli internetu w codziennym życiu konsumentów już od dawna nie sposób lekceważyć. Sieć daje wszystkim nowe, niezwykle atrakcyjne możliwości – dlatego też internet stał się podstawowym kanałem komunikacji wszystkich liczących się firm na całym świecie. Podobnie sytuacja wygląda dla mniejszych, ale za to ambitnych przedsiębiorców. Zdobycie stosownie eksponowanej pozycji w sieci pozwala im poważnie myśleć o systematycznym zwiększaniu przychodów oraz dalszej ekspansji.
Internet przeobraża się szybko, ale jedno pozostaje niezmienne: rządzi Google
Benjamin Franklin miał powiedzieć, że na tym świecie pewne są tylko dwie rzeczy: śmierć i podatki. Gdyby ten wybitny, amerykański polityk i uczony żył w XXI wieku, zapewne dodałby do swojej krótkiej listy przynajmniej jeden punkt. Mowa o Google – wyszukiwarce internetowej, z której korzysta właściwie cały świat. W efekcie stojąca za nią firma odgrywa w sieci dominującą rolę, wydaje się wręcz “za duża, żeby upaść”. Skoro zdecydowana większość internautów korzysta z wyszukiwarki (oraz innych usług) Google’a, przed przedsiębiorcami pojawia się jedno zadanie: zapewnić swojej firmie jak najwyższą pozycję w google’owych rankingach.
Pierwszym krokiem w tym celu powinno być zoptymalizowanie firmowej witryny www. Działania z zakresu SEO obejmują przede wszystkim przystosowanie kodu serwisu do aktualnie obowiązujących standardów. Search Engine Optimization dotyka nie tylko aspektów technicznych, ale również merytorycznych. Zgodnie ze słowami ekspertów z firmy IN, agencji marketingu internetowego: im wyższa jakość unikalnych treści oraz wartość contentu dla użytkownika, tym wyższa szansa na topowe pozycje w wynikach wyszukiwania. Google gromadzi i analizuje mnóstwo danych na temat akcji podejmowanych przez internautów, dzięki którym algorytmy są w stanie dokonać rzetelnej oceny każdej indeksowanej strony.
Sieć kryje bezcenną wiedzę na temat preferencji i zachowań potencjalnych klientów
Zebrane przez Google Analytics informacje są prawdziwą kopalnią informacji o użytkownikach serwisu internetowego. Jednak wyciąganie prawidłowych wniosków ze statystyk i wykresów stanowi nie lada wyzwanie. Bez zdolności analitycznych ani rusz. Za to osoby o odpowiednich kompetencjach potrafią wykorzystać te dane w doskonały sposób. Choćby planując strategie marketingowe czy kampanie reklamowe w Google Ads. Wspomniana forma promocji wyróżnia się stosunkowo wysoką skutecznością. A jakby tego było mało, cały system jest swego rodzaju aukcją – w ten sposób można zdobyć ciekawe wiadomości na temat internetowych poczynań bezpośredniej konkurencji. Oczywiście działa to również w drugą stronę, jednak w zgodnej opinii fachowców potencjalne korzyści zdecydowanie przeważają nad ewentualnym ryzykiem. Grunt, żeby za ten obszar aktywności firmy w internecie odpowiadały osoby o stosownych umiejętnościach, które faktycznie znają się na rzeczy – takie jak specjaliści Google Ads z agencji IN.
Materiał partnerski.