Wydarzenia Bielsko-Biała Cieszyn Czechowice-Dziedzice Żywiec Sucha Beskidzka Wadowice Oświęcim

Wygodniej i bezpieczniej. PKP PLK w 2022 nie próżnowały

Fot. Pixabay.com

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zwiększają dostępność do pociągów w województwie śląskim, najbardziej ekologicznego środka transportu. Wygodę korzystania z kolei gwarantują 24 przebudowane i oddane w 2022 roku do użytku stacje i przystanki. Zwiększa się także bezpieczeństwo.

Dogodne warunki podróży gwarantują przebudowane perony na stacjach i przystankach kolejowej „wiślanki” (linia kolejowa Goleszów – Wisła Głębce): Ustroń, Ustroń Zdrój, Ustroń Polana, Wisła Jawornik (dawniej Obłaziec), Wisła Uzdrowisko, Wisła Dziechcinka i Wisła Kopydło. Dodatkowy dostęp do kolei zapewnia nowy przystanek Ustroń Brzegi. Od września, po dziewięciu latach przerwy, możliwe są podróże od Skoczowa przez Goleszów do Cieszyna z wygodnych stacji i przystanków: Skoczów Bładnice, Goleszów, Goleszów Górny, Bażanowice, Cieszyn Uniwersytet (dawniej Mnisztwo) oraz Cieszyn. Na południu województwa na stacji Czechowice-Dziedzice oraz na przystanku Zabrzeg na linii Czechowice – Zebrzydowice jest bezpieczniejszy i wygodniejszy dostęp do pociągów. Poprawiła się dostępność stacji Zwardoń na linii Żywiec – Zwardoń.

Ponadto PLK zmieniły stację Dąbrowa Górnicza, gdzie podróżni korzystają z bezpiecznego przejścia pod torami, a dostęp na perony umożliwiają windy. Wyższe perony ułatwiają wejście do pociągów także w Dąbrowie Górniczej Gołonogu. Jest możliwość wygodnych podróży z przebudowanych peronów na linii Zawiercie – Częstochowa, m.in. w Częstochowie Raków, gdzie w tym roku zamontowano dodatkowe wiaty-poczekalnie. Lepsze podróże są też ze stacji Sławków na linii Sosnowiec – Olkusz. W ostatnim roku poprawiła się dostępność przystanku Łaziska Górne na linii Katowice – Rybnik. Dzięki realizacji tzw. rządowego programu przystankowego podróżni korzystają z przebudowanych przystanków Rybnik Niewiadom i Rybnik Niedobczyce na linii Rybnik – Racibórz.

google_news
4 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
rasta
rasta
1 rok temu

Z pociągami jest jeden bardzo duży problem. Bardzo słaba siatka połączeń w górach. Pociąg z Wisły do Zwardonia jedzie około 4 godzin ze względu na okrężną drogę i przesiadkę, podczas gdy samochodem tą trasę można pokonać w 40 minut. Z Cieszyna podobnie długo trwa podróż pociągiem liniami PLK, lecz alternatywna trasa międzynarodowa przez Czechy i Słowacje skraca czas podróży do 2 godzin i to pomimo przesiadek. Dopóki takie paradoksy będą istniały to mówienie o ekologi i dostępności będzie pustym sloganem. Szczególnie miejscowości turystyczne powinny być lepiej skomunikowane, lecz wiadomo priorytet mają aglomeracje a w górach zawsze trudniej budować. To duża… Czytaj więcej »

o ekolog i i
o ekolog i i
1 rok temu
Reply to  rasta

Trzeba założyć, że samochodu nie ma i od razu lepiej.

E_mil
E_mil
1 rok temu
Reply to  rasta

Przecież z Wisły do Zwardonia nie ma torów,to tak samo jak z Wisły do Brennej i gdzie tu masz paradoks ?

aby było lepiej
aby było lepiej
1 rok temu

Trzeba zrobić Artykuł sponsorowany, PKP PLK lepiej opiszą.