Porady i inspiracje Bielsko-Biała Cieszyn Czechowice-Dziedzice Żywiec Sucha Beskidzka Wadowice Oświęcim

Wynajmujesz noclegi w 2020 roku? Koniecznie przeczytaj

Wynajmując pokoje, niezależnie od wielkości obiektu, którym dysponujesz, zdarza się okres, kiedy nie masz w pełni wypełnionego kalendarza rezerwacji. Przy współpracy z portalem Trivabook, chciałbym bezpłatnie udzielić Ci kilku wskazówek, jak wykorzystać oferty specjalne w zdobywaniu klientów.

Nazywam się Mateusz Gwóźdź, a marketing to moja pasja od 8 lat.

Dodaj bezpłatnie obiekt noclegowy na 30 dni, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś. Tylko w sierpniu portal odwiedziło 65 tys. użytkowników z Polski.

Będę zwracał się do Ciebie bezpośrednio – jako użytkownika, niezależnie od płci. A teraz zaczynamy konkretnie.

Oferta specjalna musi mieć konkretny cel, który z kolei przełoży się na uzyskany sukces.
Zastanów się co chciałbyś osiągnąć w pierwszej kolejności. Oto kilka celów, które warto rozważyć:

  • Wyróżnij swoje noclegi od konkurencji. „Oto jesteś, oferując swojemu rynkowi coś, czego nikt inny nie robi lub o czym nawet nie pomyślał.”
  • Przyciągnij nowych kupujących, którzy będą mogli zapoznać się z Twoją ofertą.
  • Zachęcaj utraconych klientów.
  • Generuj stałych klientów, którzy będą przyjeżdżali kilka razy w roku.
  • Zwiększ przychód, w słabszych okresach
  • Ogłaszaj nowe produkty, usługi lub udogodnienia
  • Wykorzystuj sezonowe działania, takie jak wakacje i wydarzenia.
  • Osiągaj inne cele biznesowe.
  • Skuteczne oferty specjalne w turystyce.
Działaj konkretnie!

Na wstępie dodam, abyś nigdy nie walczył  z konkurencją ceną. Jeśli średnia cena noclegu w Twojej okolicy to 150 zł, nie ustalaj podstawowej ceny na poziomie 100-120 zł.

Klient, który otrzyma 40% rabatu od ceny 150 zł będzie bardziej usatysfakcjonowany, niż klient, który otrzyma 10% od ceny 100 zł.

1. Zrób naprawdę atrakcyjną ofertę! Nie zachęcisz zbyt wielu osób, oferując 5-10% zniżki.
Minimum to 25-30%, a najlepiej jak przeliczysz ten rabat na konkretną kwotę w skali pobytu np. Zyskaj 680 zł za tygodniowy pobyt. Taką ofertę warto zrobić przed sezonem w okresie, kiedy zazwyczaj pokoje są wolne.

Przykład:

Zaplanuj konkurs w mediach społecznościowych, w którym nagrodą będzie rabat 50% za pięciodniowy nocleg dla dwóch osób. Konkurs powinien angażować, ale też nie być zbyt czasochłonny. Na pewno odrzuć wszelkie popularne zasady – polub fanpage i udostępnij post. Te osoby, nawet nie zapamiętają Twojej nazwy strony. Dużo lepszym pomysłem będzie zasada – napisz 5 okolicznych atrakcji, z których chciałbyś skorzystać oraz napisz, dlaczego właśnie Ty chciałbyś wygrać nocleg. Oznacz osobę, którą chętnie zabierzesz.

Taki konkurs zyska rozgłos w mediach, zdobędziesz większe zasięgi i dając jednej osobie spory rabat, odrobisz na innych pozyskanych klientach.

Jeśli szukasz ofert, które naprawdę przyciągną więcej nowych klientów, musisz pomyśleć o rabacie, który rozdajesz, jako koszcie pozyskania nowego klienta – to część inwestycji w marketing.

2. Świetną formą ofert specjalnych w turystyce są dodatkowe darmowe dni.
Coś za darmo jest jeszcze bardziej kuszące, pod warunkiem, że jest to coś, co klienci naprawdę cenią. Oferta wynajmij nocleg dla min. dwóch osób na co najmniej  pięć dni, a za kolejne dwa nic nie zapłacisz.

3. Rozważ różne sposoby, w jakich oferta specjalna może być oferowana.
Przykład: 25% zniżki lub zaoszczędź 200 zł (gdy wydasz więcej niż 600 zł) Mogą one kosztować tyle samo, ale będą powodować różne poziomy reakcji. Przetestuj je!

4 Specjalność lub upominek, który nie musi nawet pochodzić z własnego biznesu.
Może to być coś, co kupujesz od powiązanej i odpowiedniej firmy (którą oczywiście kupujesz po specjalnej cenie). Może to być produkt, o którym wiesz, że spodoba się odbiorcom docelowym. Na koniec pobytu każdy klient otrzymuje od Ciebie słoik miodu z okolicznej pasieki, ozdobę z bursztynu itp. Takie drobne upominki wpłyną na większą satysfakcję klienta.

5. Pozyskaj partnerów z okolicy.
Znajdź restaurację z dobrymi opiniami w bliskiej okolicy. Nawiąż współpracę np. 10% rabatu na jedzenie dla klientów, którzy powołają się na Twój nocleg.

Restauracja zyska nowych klientów, a Ty kolejny atut do atrakcyjności oferty.

Identycznie zrób z okolicznymi atrakcjami turystycznymi.

Tańsze bilety, za polecenie z Twojego noclegu.

Noclegi w górach, powinny nawiązać współpracę ze szkółką narciarską.

6. Wykorzystuj bieżące wydarzenia np. walentynki, andrzejki, święta lub twórz własne wydarzenia – np. Aktywny maj w Uniejowie. Określ termin, zniżkę i zachęć do aktywności.

7. Zbieraj bazę mailingową (uzyskaj potrzebną zgodę)
Nagradzaj swoich dotychczasowych klientów losowo – spraw niespodziankę osobom, które już odwiedziły Twoje kwatery. Nagły rabat 30% z ograniczonym terminem wykorzystania, sprawi, że klient poczuje się doceniony. Krótki termin ważności oferty, wpłynie na podjęcie decyzji pod wpływem emocji.

W przypadku każdej oferty specjalnej opłaca się bardzo wyraźnie określać, jakie produkty lub usługi są oferowane, a także wszelkie warunki, które mogą mieć zastosowanie. Pisz zrozumiałym językiem – najgorszym błędem jest zwabienie kogoś tylko po to, by odkrył, że się nie kwalifikuje. Wtedy cała kampania będzie wielkim błędem.

Na zakończenie zapraszam Cię na portal Trivabook, oprócz umieszczenia oferty, dowiesz się więcej na temat marketingu w turystyce.

google_news