Wydarzenia Bielsko-Biała Cieszyn Czechowice-Dziedzice Żywiec

ZUS wypłacił już ponad 1,2 mld zł w ramach „Dobrego startu”. Pozostał miesiąc, by starać się o pieniądze

Fot. z archiwum ZUS

Zakład Ubezpieczeń Społecznych wypłacił już ponad 1,2 mld zł w ramach programu „Dobry Start”. Pomocą objęto 4,3 mln dzieci. W województwie śląskim wsparcie przyznano dla ponad 476 tys. młodych ludzi. Kwota wypłacona rodzicom i opiekunom w Śląskim, na wyprawkę szkolną, przekroczyła 142 mln zł.

Obsługą świadczeń od tego roku zajmuje się ZUS. Świadczenie w ramach programu “Dobry Start” przysługuje w wysokości 300 zł – raz w roku – na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami. Do ZUS wpłynęło już ponad 3 mln wniosków o świadczenie 300 plus, obejmujące 4,3 mln dzieci. – Zainteresowanie tym programem jest bardzo duże. Przyjmowanie i obsługa wniosków działa bez zakłóceń. Zdecydowana większość wniosków została obsłużona przez automat. Pozwoliło to na odciążenie pracowników. Większość osób złożyła już wniosek – mówi profesor Gertruda Uścińska, prezes ZUS.

Przypomnijmy, w tym roku szkolnym (2021/2022) wniosek o to świadczenie można złożyć wyłącznie drogą elektroniczną – za pomocą portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu [email protected] – Wnioski o świadczenie 300 plus z programu “Dobry Start” można było składać od 1 lipca. Ostateczny termin na jego złożenie upływa 30 listopada. Zatem rodzice i opiekunowie, którzy jeszcze tego nie zrobili, mają nieco ponad miesiąc na wypełnienie elektronicznego dokumentu. Podczas wypełniania wniosku należy pamiętać o tym, by podać w nim numer rachunku bankowego, gdyż 300 plus jest wypłacane wyłącznie na konto w banku – mówi Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego.

Każda osoba, która złoży wniosek o świadczenie z programu Dobry Start (także przez bankowość elektroniczną lub portal [email protected]), znajdzie wszystkie informacje na temat tego wniosku i jego obsługi na portalu PUE ZUS (status obsługi wniosku, szczegółowe informacje o świadczeniu). Na portalu PUE ZUS znajdzie się też cała korespondencja z ZUS w sprawie wniosku o świadczenie (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja odmawiająca przyznania świadczenia).
ZUS obsługuje też specjalną infolinię. Pod numerem telefonu 22 290 22 02 można uzyskać informacje w sprawie świadczenia 300 plus. Infolinia działa od poniedziałku do piątku w godz. 8-15. Koszt połączenia według stawek operatorów. Infolinia będzie działać do końca października.

kB65
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments