11 luty to Europejski Dzień Numeru Alarmowego 112. W przeddzień obchodów wojewoda śląski spotkał się z dziennikarzami w Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Katowicach.
Podczas spotkania poinformowano o pracy wykonywanej każdego dnia, 24h/dobę przez pracowników centrum na rzecz mieszkańców województwa śląskiego, jak i całej Polski. Wystarczy powiedzieć, że w zeszłym roku do CRP w Katowicach wpłynęło ponad 2,4 mln połączeń, spośród których prawie 1,8 mln zostało odebranych przez Operatorów.
Średnia liczba zgłoszeń w ciągu jednego miesiąca to ponad 147 tys. Pracownicy zwykle w ciągu doby obsługują prawie 5 tys. zgłoszeń. Część z nich niestety jest fałszywa. To 736 tys. telefonów w ciągu roku, co daje prawie 42 proc. wszystkich zgłoszeń.
Na koniec stycznia CRP liczyło 114 pracowników. Zarządzany zespół przez dyrektora Wydziału Powiadamiania Ratunkowego Tomasza Michalczyka, osiągnęła średni czas oczekiwania 9,9 s na odbiór zgłoszenia. To bardzo dobry wynik, biorąc pod uwagę, że w 2022 roku CPR Katowice obsłużyło 1 768 341 zgłoszeń, z czego 859 249 zdarzeń zakończyło się przekazaniem do służb ratunkowych. To średnio 151 zgłoszeń w pełni profesjonalnie obsłużonych przez naszego jednego operatora w ciągu dyżuru, czego dowodzą wysokie noty audytów jakości obsługi klienta.
– Prawidłowe działanie numeru 112, to przede wszystkim pełna poświęcenia i godna pochwały praca Operatorów Numerów Alarmowych i wszystkich pracowników pod dyrekcją Szefa Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Katowicach dyrektora Wydziału Powiadamiania Ratunkowego Tomasza Michalczyka – przekonywał wojewoda śląski.