Porady i inspiracje Bielsko-Biała Czechowice-Dziedzice Żywiec Na czasie

7 powodów, by otworzyć własny sklep internetowy w pandemii

Szukasz stałego i pewnego źródła dochodu w pandemii? Otwórz własny sklep internetowy! Pokażemy Ci, dlaczego warto to zrobić.

7 powodów, dla których warto otworzyć własny sklep internetowy w dobie pandemii

Pandemia koronowirusa od 2020 skutecznie utrudnia nam normalne funkcjonowanie, ale też zmienia sposób, w jaki postrzegamy pracę i finanse. Okazuje się, że coraz więcej osób decyduje się sięgnąć po nowy model zarobkowy. Jednym z najbardziej pomyślnych pomysłów na swój biznes może być własny sklep internetowy. Zebraliśmy dla Ciebie 7 powodów, dla których warto spróbować swoich sił w sprzedaży przez Internet w dobie pandemii.

Własny sklep internetowy w dobie pandemii

Szukasz bezpiecznego źródła dochodu w niespokojnych czasach? Choć rządzący w wielu krajach odchodzą od lockdownów i obostrzeń, nigdy nie możemy być pewni, że za rogiem nie czai się kolejna fala COVID-19. W związku z tym, warto zastanowić się, jak uchronić swoje fundusze na wypadek zamrożenia dochodu przez pandemię koronawirusa. Przykładowo, otwierając własny sklep internetowy.

Pandemia koronawirusa znacznie przyspieszyła rozwój e-commerce, a skutki dobrej passy sprzedaży internetowej powinny zostać z nami na dłużej. Prowadzenie działalności jest oczywiście obarczone pewnym ryzykiem, a jednak własny sklep internetowy ma sporo niepodważalnych zalet. Sprawdźmy, dlaczego warto otworzyć swój biznes w sieci i zacząć sprzedawać online.

1.Źródło dochodu w przypadku lockdownu

Choć na chwilę obecną nie wydaje się, abyśmy mieli przed sobą perspektywę ogólnopolskiego lockdownu, kto wie, co przyniesie przyszłość. Warto w tym miejscu przypomnieć sobie, ile sektorów gospodarki zamknęło się w 2020 roku z powodu pandemii. Przedłużające się obostrzenia spowodowały, że wiele biznesów upadło, a sporo osób straciło pracę.

Jeśli prowadzisz własny sklep internetowy, możesz uniknąć problemów związanych z lockdownem dotyczącym działalności stacjonarnej. Klienci też coraz chętniej korzystają z zakupów online, co przekłada się na wzrost obrotów firm z branży e-commerce. Niezależnie od obostrzeń, handel w Internecie może przecież działać bez żadnych przeszkód.

2.Popularyzacja produktów wśród potencjalnych klientów

Przygotowany przez firmę Gemius Polska raport „E-commerce w Polsce 2020” wykazał, że już w pierwszym roku pandemii wzrosła liczba klientów online. Wynika z niego, że aż 73% użytkowników Internetu kupuje w sieci, co przekłada się na wzrost o 11 p.p. względem roku 2019. Jak możesz wykorzystać ten trend zakładając swój sklep internetowy?

Bazując na aktualnych tendencjach zakupowych polskich konsumentów, warto wychodzić naprzeciw ich oczekiwaniom. Im więcej osób robi zakupy online, tym większa szansa, że Twój biznes odniesie sukces w Internecie. Dzięki sprzedaży przez stronę www zyskasz dostęp do nowych grup docelowych, co przełoży się na wzrost popularności Twoich produktów.

3.Własny sklep internetowy działa 24/7

Jedną z najważniejszych zalet zakupów w sieci jest fakt, że towary zamawiać można o dowolnej porze dnia i nocy. Co więcej, w Internecie nie obowiązuje zakaz handlu w niedzielę, więc klienci kupują upragnione produkty 24/7. Ta wartość dodana to zdecydowanie największa przewaga modelu e-commerce nad tradycyjnym handlem stacjonarnym.

Z punkty widzenia przedsiębiorcy, taki schemat sprzedażowy ma jeszcze jeden wielki plus. Nie musisz cały czas doglądać towaru, gdyż wiele procesów zakupowych da się zautomatyzować. Kiedy smacznie sobie śpisz, nabywcy buszują po Twoim sklepie internetowym i składają kolejne zamówienia. Zlecenia do realizacji przekazać możesz dopiero w godzinach pracy, które uznajesz za stosowne.

4.Sam sobie sterem, żeglarzem, okrętem

Cytat z „Ody do młodości” Adama Mickiewicza perfekcyjnie oddaje naturę prowadzenia własnego sklepu w Internecie. Jeżeli marzysz o byciu własnym szefem, otwarcie działalności gospodarczej to świetny wybór. Zamieniając status pracownika na właściciela firmy poczujesz niesamowitą wolność.

Oczywiście należy pamiętać, że prowadzenie działalności wiąże się z licznymi obowiązkami, jak również natłokiem zajęć. Warto jednak podkreślić znaczenie elastycznych godzin pracy, a także swobody decyzji. Jesteś nocnym markiem? Nic nie stoi na przeszkodzie, by zajmować się sprawami firmowymi po zmroku, gdyż sklep internetowy i tak działa całodobowo.

5.Elastyczny wybór rynków sprzedaży

Prowadząc własny sklep internetowy, masz o wiele większe pole manewru w kontekście oferowanych produktów. Możesz sięgać po rynki sprzedaży, które do tej pory były dla Ciebie zamknięte, a dziś stoją otworem. Wychodząc naprzeciw potrzebom konsumentów, sprawdź, jakie produkty sprzedają się lepiej od innych.

Konferencja Narodów Zjednoczonych ds. Handlu i Rozwoju informuje, jak zmieniły się trendy w sprzedaży online w dobie pandemii. Znacznie wzrosło zainteresowanie produktami kosmetycznymi i farmaceutycznymi, elektroniką, meblami, artykułami ogrodowymi czy kursami online. Badania potwierdzają, że rośnie też liczba klientów, którzy dokonują regularnych zakupów w sieci.

6.Większa wygoda dla obu stron handlu

Zarówno klient, jak i sprzedawca, poczują większą wygodę podczas zakupów online. Z perspektywy konsumenta, możliwość sfinalizowania transakcji przy pomocy kilku kliknięć to ważna zaleta. Dzięki odpowiednim filtrom i kategoriom mogą łatwo i szybko znaleźć to, czego szukają.

Z kolei właściciel sklepu online nie musi dbać o fizyczną ekspozycję i bezpośredni kontakt z klientem. Prowadząc własny sklep internetowy, przekonasz się, że odejdzie Ci sporo zmartwień. Wielu przedsiębiorców z powodzeniem realizuje swoje plany sprzedażowe opierając się wyłącznie o handel w Internecie. Poza tym, szybciej można reagować na zmiany rynkowe.

7.Liczne narzędzia zwiększające sprzedaż online

Rozwijanie swojego biznesu w sieci pozwala na wykorzystanie wielu technik, które przekładają się na wzrost sprzedaży. Mowa chociażby o narzędziach marketingowych, jakich używa się dla promocji i wsparcia rozpoznawalności produktów. Należy pamiętać, że skuteczna sprzedaż zaczyna się na poziomie pierwszego kontaktu klienta ze sklepem w sieci. Dlatego też warto postawić na unikatową stronę www oraz wysokiej jakości grafiki i zdjęcia.

Chcąc wypromować własny sklep internetowy, dobrze jest opracować poważną strategię reklamową. Gra jest warta świeczki i to niezależnie od branży, w jakiej oferujesz swoje produkty online. Ogromną zaletą e-commerce jest to, że można sprawnie implementować nowoczesne rozwiązania w ramach swojej działalności. O wiele szybciej i łatwiej dokonuje się zmiany, niż w przypadku sklepu stacjonarnego.

Własny sklep internetowy – zacznij zarabiać online!

Nikogo nie dziwi dziś sytuacja, w której nasze życie coraz bardziej przenosi się do sieci. Jako klienci, chętniej wybieramy kanały sprzedaży online, by zaspokoić swoje potrzeby. Dlaczego więc nie spróbować zaspokajać potrzeby innych konsumentów? Własny sklep internetowy w dobie pandemii może okazać się nie tylko tymczasowym rozwiązaniem kwestii finansowych. Tego typu działalność gospodarcza przynosić będzie dochody i satysfakcję przez wiele lat. Jak by nie patrzeć, domena internetowa jest o wiele tańsza, niż czynsz i rachunki za media. Zacznij oszczędzać i zarabiać jednocześnie – sprawdź, czy platforma e-commerce to właściwy biznes dla Ciebie.

google_news