Minęło już ponad sto lat, odkąd August Horch zaczął produkować luksusowe auta w niemieckiej Kolonii. Od tamtej pory wiele się zmieniło w technologii produkcyjnej samochodów, jednak marka Audi wciąż kojarzy się kierowcom jako synonim luksusu i dobrej jakości.
Skąd się wzięła nazwa?
Na dobrą sprawę, wszystko zaczęło się w momencie, w którym August Horch odszedł od spółki, którą założył wraz z Carlem Benzen. Nie chciał używać w nazwie nowego przedsiębiorstwa swojego nazwiska, więc postawił na grę słowną. „Horch” można rozumieć po niemiecku jako tryb rozkazujący od czasownika „horchen” czyli „nasłuchiwać”. Przedsiębiorca przetłumaczył to na łacinę i stąd wzięła się nazwa Audi.
Zaczęło się przed wojną
Pierwszy model samochodu pod marką Audi został wyprodukowany w 1910 roku, w fabryce w niemieckim Zwickau. W tym samym roku, linię produkcyjną opuściły najbardziej znane auta tamtych czasów: Audi Typ A 10/22 KM, oraz Audi Typ B 10/28 KM.
Wkrótce potem wybuchł światowy kryzys i w roku 1928, August Horch odszedł z firmy. Ta zaś została wchłonięta przez przedsiębiorstwo DKW. Aby przetrwać gospodarcze niepokoje, firmy połączyły się w spółkę z jeszcze dwiema innymi: Auto Union, oraz zakładami Horch i Wanderer. Właśnie wtedy powstało charakterystyczne logo Audi: cztery splecione koła, mające symbolizować cztery spółki, wspólnie próbujące przetrwać kryzys.
Kolejnym przełomem technologicznym, było wyprodukowanie auta Audi Front, które w doskonały sposób połączyło sześciocylindrowy silnik z napędem na przednią oś. Niestety, wybuch drugiej wojny światowej zahamował dalszy rozwój motoryzacyjny firmy, tymczasowo wszystkie niemieckie fabryki przestawiły się na produkcję broni.
Rozwój w Niemczech Zachodnich
Po drugiej wojnie światowej, fabryki Auto Union AG, znalazły się w sowieckiej strefie wpływów. Czy wiesz, że to właśnie w zakładach tych spółek do lat 90 XX wieku produkowano popularne w Europie Wschodniej Trabanty? Tymczasem za zachodnią granicą spółka została założoa na nowo. Pierwszy po wojnie samochód pod marką Audi zszedł z linii produkcyjnej dopiero w 1965 roku.
Dalsza historia rozwoju marki, to coraz to nowe udoskonalenia technologiczne i sukcesy na wielu polach. Samochody Audi dały się poznać jako niezawodne i dające sobie rade w najróżniejszych warunkach. Do historii reklamy przeszedł już spot telewizyjny Audi 100 CS, w którym to samochód podjeżdża pod górę skoczni narciarskiej. Auta te również przez wiele lat były laureatami prestiżowej nagrody World Car of the Year.
Miłośnicy tej marki znają jej zalety: to samochody wytrzymałe, bezawaryjne i ładnie zaprojektowane. A o takie auta trzeba dbać w sposób wyjątkowy. Jeżeli szukasz niezależnego serwisu Audi w Warszawie – zajrzyj do Autoreduty. Tamtejsi miłośnicy marki z pewnością opowiedzą Ci niejedno na temat historii marki Audi.
Materiał partnerski.
Audi styl Cztery Pierścienie Robią Wrażenie yhh Quattro Trochę kiedyś Niezawodność Powyższej Przeciętnej Jakość a tak Stare Audi ma części tanie No sumie Blacharka dobra Jazda też dynamiczna Kierownicę Piękne z S Line no inne rzeczy itp
Tutaj powinni wypowiedzieć się mieszkańcy takich metropolii jak Mutne,Sól Kiczora,Ślemień….itd. Oni jeżdżą 25 letnimi pojazdami z oznaczeniem 4 x zero!
Tysiące ludzi niewolniczo przez lata budowało potęge tej marki, jakoś dziwnym trafem zostało to pominięte w tym rysie historycznym a szkoda bo powinno o tym informować się żeby historia nie była zakłamywana.
Tysiące ludzi również budowało markę innych firm samochodowych a jakoś nie wszędzie można mówić o potędze. Niewolnictwo?