Wiele rodzajów zakupów przenieśliśmy współcześnie do internetu. Kupujemy w ten sposób odzież, książki, kosmetyki, a nawet jedzenie. Coraz większą popularnością cieszą się również sklepy internetowe z częściami samochodowymi. Na co zwrócić uwagę, aby wybrać dobrego sprzedawcę?
1. Asortyment i koszty
2. Obsługa
3. Opinie klientów
Sklep internetowy z częściami samochodowymi jest konkurencyjny względem stacjonarnego odpowiednika z kilku względów.
Asortyment i koszty
Bogatą ofertę produktową, czasami uwzględniającą nawet kilkaset tysięcy różnych części, można zaoferować dzięki współpracy z dużą grupą dostawców. Nie wszystkie produkty muszą zajmować w tej sytuacji powierzchnię magazynową sprzedawcy, oszczędzając tym samym koszty i – w konsekwencji – pieniądze klientów. Kontakty handlowe często umożliwiają wypracowanie konkurencyjnych ofert. Pozostawia to także wybór. Jeśli chodzi o części peugeot można zdecydować się na oryginalne lub takich producentów jak: ATE, Textar czy AJUSA. Poza ceną interesującego produktu, warto też sprawdzić koszty dostawy. W razie konieczności zakupu większej ilości części do np. volvo sklep może zaproponować darmową wysyłkę powyżej określonej kwoty, warto więc połączyć zamówienia w jedno.
Obsługa
Wielu klientów w sklepach stacjonarnych ceni sobie możliwość skorzystania z fachowej porady. Dobra wiadomość jest taka, że – dokonując zakupu przez internet – nie trzeba z tego rezygnować. Dobry sklep umożliwia kontakt z konsultantami doświadczonymi w branży motoryzacyjnej, którzy wspomogą w prawidłowym doborze części, podpowiedzą, na jakie parametry zwracać uwagę, jeśli zdecydujemy się na zamiennik np. części do mercedesa, lub sprawdzą zamówienie. Obsługa klienta z reguły możliwa jest za pośrednictwem kilku kanałów: telefonu, maila czy komunikatora internetowego.
Opinie klientów
Sklepów internetowych jest sporo, promocji również… Dokonując ostatecznego wyboru sklepu, dobrze jest zdecydować się na ten, który ma najwięcej pozytywnych ocen od klientów. Oczywiście, zdarza się, że negatywne opinie publikuje nieuczciwa konkurencja, dlatego sprawdzając komentarze, zwracajmy uwagę na ich merytorykę i odniesienia do faktycznych wad lub zalet: terminowości, jakości obsługi, zgodności przesyłki z zamówieniem.
Na koniec pozostał drobiazg: sprawdzajmy, czy sklep gwarantuje dostawę w określonym czasie. Może to okazać się ważne, szczególnie, gdy zamierzamy naprawić samochód w konkretnym terminie. Pomocna w kontekście planowania działań będzie opcja monitowania przesyłki.