Wydarzenia Żywiec

Wicemarszałek i wiceprezesi nie znają geografii? „Wykolejone” wyjaśnienia

Fot. Paweł Szczotka

Czy Czechowice-Dziedzice położone są między Żywcem a Zwardoniem? Tak wynika z odpowiedzi wicemarszałka województwa śląskiego Dariusza Starzyckiego (PiS) i wiceprezesów Kolei Śląskich Aleksandra Drzewieckiego i Wojciecha Pyki. Jako powody skrócenia dwóch pociągów relacji Katowice – Zwardoń tylko do Żywca podają oni… przebudowę stacji Czechowice-Dziedzice!

Od 13 czerwca spółka Koleje Śląskie skróciła dwa kursy relacji Katowice – Zwardoń tylko do Żywca (o 12.32 i 16.35). Interwencję w obronie pociągów podjęli między innymi poseł Małgorzata Pępek (PO), radny powiatu żywieckiego Jacek Seweryn (Wspólnota Samorządowa), radny miejski Marian Kastelik oraz radni gminy Rajcza Przemysław Romanek i gminy Węgierska Górka Marian Pietrasina. To, co odpisano radnym Przemysławowi Romankowi i Marianowi Pietrasinie, może rozbawić do łez…

Wprowadzone od 13 czerwca do 28 sierpnia ograniczenia w kursowaniu pociągów Kolei Śląskich na linii S5 (Katowice – Zwardoń – przyp. red.) są związane z pracami modernizacyjnymi w obrębie węzła kolejowego Czechowice-Dziedzice. Uruchamianie dodatkowych sezonowych pociągów dalekobieżnych wymusiło zmniejszenie liczby pociągów regionalnych, w których frekwencja spada w okresie wakacyjnym ze względu na brak zajęć w szkołach i na uczelniach oraz ze względu na okres urlopowy. Ograniczenie liczby pociągów ma charakter tymczasowy i nie powoduje skutków poprzez trwałe ograniczenie oferty uruchamianych na tej linii pociągów – napisali do radnego Przemysława Romanka wiceprezesi Kolei Śląskich Aleksander Drzewiecki i Wojciech Pyka.

Podobną „bajkę” powtórzył w swoim piśmie do radnego Mariana Pietrasiny wicemarszałek Dariusz Starzycki.

Jak na ironię, zaczął od tego, że władze województwa: dokładają wszelkich starań, aby komunikacja kolejowa w województwie śląskim działała efektywnie i spełniała oczekiwania jak największej grupy mieszkańców regionu.

Później napisał: – Likwidacja dwóch pociągów związana jest z korektą rozkładu jazdy (…) i wynika m.in. z prac modernizacyjnych na linii Katowice – Czechowice-Dziedzice – Bielsko-Biała – Żywiec – Zwardoń, w obrębie węzła kolejowego Czechowice-Dziedzice.

Wicemarszałek wysnuł jeszcze jedną teorię, już bardziej wiarygodną, że pandemia spowodowała znaczny spadek dochodów Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego, co ma wpływ na konieczność ograniczenia wydatków.

W związku z powyższym wprowadzone zostaną ograniczenia w kursowaniu pociągów na terenie całego województwa śląskiego, celem dostosowania oferty przewozowej do możliwości finansowych budżetu.

Niestety, pandemia koronawirusa nie sprawiła, że oszczędności próbuje szukać sam zarząd spółki Koleje Śląskie, którego skład osobowy się rozrasta. Według informacji na stronie internetowej, w ostatnim czasie zarząd powiększył się z trzech do czterech osób! A zarobki zarządu do małych nie należą. Przykładem jest obecny wiceprezes Aleksander Drzewiecki, który jeszcze jako prezes od sierpnia do końca grudnia 2019 roku zarobił 104 829 zł, a przez cały 2020 rok aż 318 934,41 zł (dane z oświadczenia majątkowego).

Dodajmy, że wszystkie obecne osoby w zarządzie powoływane są począwszy od sierpnia 2019 roku. Obecny, pełniący obowiązki prezesa Patryk Świrski został powołany 14 czerwca tego roku (dwie pozostałe osoby powołano do zarządu 9 marca i 23 grudnia 2020 roku).

google_news
32 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Kolejarz
Kolejarz
3 lat temu

Wystraczy zobaczyc jakimi doświadczonymi ludzmi w departamncie komunikacji Urzędu Marszałkowskiegi jest dyrektor i jego zastępca i już wiecie czemu takiej odpowiedzi się udziela ustami np. P. Starzyckiegi ktòry jest za ten pion odpowiedzialny. Toże ktos był dyrektorem jego biura poselskiego nie świadczy o tym że sie wogòle do czegoś nadaje a tym bardziej na zastepce departamentu komunikacji.

Marek
Marek
3 lat temu

Wpuścić na odcinek Zwardoń -Żywiec Koleje Słowackie. Oni na pewno uzupełnią lukę w połączeniach i jeszcze na tym zarobią

Góral`
Góral`
3 lat temu

oni mają “kiełbie we łbie”, im tłumaczyć geografię i historię to jak uczyć ślepego malować krajobrazy.

Województwo ma tylko idiotyczną nazwę ‘śląskie’, a w rzeczywistości składa się po połowie z terenów Śląska i Małopolski, co jest zbyt skomplikowane dla debili myślących że województwo o nazwie ‘ślaskie’ to Śląsk

Góral.
Góral.
3 lat temu

Brawo dla tych którzy walczą o dobro Żywiecczyzny . Niech ich nazwiska będą częściej wypowiadane w mediach bo zasługują sobie na to .

żywczak
żywczak
3 lat temu
Reply to  Góral.

Żywiecczyzna do macierzystego regionu do Małopolski

Onufry
Onufry
3 lat temu

Właśnie minęło siedem lat od ujawnienia wykazu linii kolejowych przeznaczonych do faktycznej likwidacji, przygotowanego w czasach rządów Platformy Obywatelskiej i PSL, kiedy likwidowano komisariaty Policji, placówki pocztowe, szkoły i wiele innych obiektów użyteczności publicznej. Wtedy również chciano „zaorać” kolej poprzez likwidacje linii kolejowych, zaplecz naprawczych i terenowych jednostek organizacyjnych. Cały ten proces destrukcji kolei odbywał się pod czujnym okiem ówczesnego Ministra Infrastruktury, Budownictwa i Gospodarki Sławomira Nowaka, jednego z ulubieńców Premiera Donalda Tuska. W połowie lutego 2013 r. zarządza infrastruktury zaprezentował plany optymalizacji sieci kolejowej,z których wynikało wyłączenie z eksploatacji 90 odcinków linii kolejowych o łącznej długości ok. 2000 km.… Czytaj więcej »

Hermenegilda Pierwsza
Hermenegilda Pierwsza
3 lat temu
Reply to  Onufry

Czasem nie też na Ukrainie?

Onufry
Onufry
3 lat temu

Też

Hermenegilda Pierwsza
Hermenegilda Pierwsza
3 lat temu
Reply to  Onufry

A nie zlikwidowano, aby nie powiedzieć “zaorano” i gimnazja, który to zrobił ulubieniec i pod czyim czujnym okiem?

taka prawda
taka prawda
3 lat temu

Gimbaza była wylęgarnią półanalfabetów

werte
werte
3 lat temu
Reply to  taka prawda

Widać to po tobie,takiego idioty żadna szkoła się nie ima.

taka prawda
taka prawda
3 lat temu
Reply to  werte

Swój swego zawsze pozna

Góral.
Góral.
3 lat temu

Gimnazja są skutkiem tego że dziś nie ma wyuczonych dekarzy , cieśli, murzy ,kominiarzy, hydraulików i mistrzów wielu poszukiwanych zawodów.
Zapytać na budowie ludzi , kto ma świadectwa ukończonej szkoły budowlanej , odpowiedź będzie znana.

werte
werte
3 lat temu
Reply to  Onufry

Pod tą idiotyczną władzą kolej nadal się pogrąża.Widać to po cymbałach pisowskich w kolejowych spółkach ,tych w których skarb państwa ma większość.

Hermenegilda Pierwsza
Hermenegilda Pierwsza
3 lat temu
Reply to  Onufry

Panie Onufry, jesteś Pan niezłym propagandzistą, używając określeń “ulubieniec” (a dlaczego nie pupilek), “pod czujnym okiem”, “zaoranie” – dla łatwowierców. Warunki sprzed 7 lat a dzisiejsze do finansowania inwestycji na kolei nieporównywalne.

Góral.
Góral.
3 lat temu
Reply to  Onufry

NIe tak całkiem , gdyż nie od razu można było wszystko rozbudowywać. Każdy etap miał i ma swój czas powiązany z unijnym budżetem rozłożonym na długie lata. PO drugie koszta paliwa wtedy były o 50 % mniejsze , a ile procent z litra zabiera państwo , tego nie trzeba już pisać każdy powinien wiedzieć. A to że Nowak był łapówkarzem oszukującym Donalda Tuska to inna sprawa.

norte
norte
3 lat temu
Reply to  Góral.

Nie kłam.Porównaj ceny paliwa dziś i wtedy.Wy pisiarskie niemoty tylko na kłamstwie i złodziejstwie potraficie tylko egzystować.Obecnie są dwa dodatkowe podatki w litrze paliwa wprowadzone przez pisiarskich bandytów.

Włodek
Włodek
3 lat temu

Uzupełniająco dodam, że Czechowice są pomiędzy Katowicami a Zwardoniem, to chyba ten remont coś ma do problemów na tej linii.

Zbych
Zbych
3 lat temu

a na czym pisiory się znają ? na geografii – nie, ekonomii -też nie, kulturze – wcale, ale są za to świetni w złodziejstwie, przekupstwie, kłamstwie i propagandzie . Ale musi to tego być jeszcze “ciemny lud” by na nich głosował. Państwo w ruinie się spełnia

Włodek
Włodek
3 lat temu
Reply to  Zbych

Chyba się jednak znają bo w innych rękach już dawno by wszystko padło.

Konstantynopolanka
Konstantynopolanka
3 lat temu
Reply to  Włodek

Tak tak, już przecież padło, pozostała kamieni kupa. Nikt lepiej nie potrafi, tak było w PRL za monopolu PZPR.

Włodek
Włodek
3 lat temu

Przecież spadkobiercą PZPR jest inna partia.

Konstantynopolanka
Konstantynopolanka
3 lat temu
Reply to  Włodek

Nie o spadkobiercę tu chodzi, wyraziłam się precyzyjnie.

Włodek
Włodek
3 lat temu

Jak pociąg nie przejedzie z Katowic do Zwardonia odpowiednio wcześniej to nie przejdzie na wyjeżdżający ze Zwardonia pociąg zwrotny. To raczej logiczne że musi się wcześniej obrócić. Remont Czechowice ma ogromny wpływ na układ pociągów nawet w Warszawie. Tak to na kolei wygląda drodzy dziennikarze.

wolny najmita
wolny najmita
3 lat temu

To są przyuczeni do zawodu praktykanci.Jak wszyscy w tych pisiarskich spółkach.
Powody są i oni to powiedzieli,tylko w sposób zawoalowany :

  • trzeba oszczędzać na ilości i długości uruchamianych pociągów i maksymalnie wykorzystywać ich pojemność.Nie mamy kasy na transport publiczny w województwie śląskim.
  • jazda na odcinku Czechowice DZ.Południowe.-Pszczyna możliwa jest praktycznie jednym torem ,więc należy ograniczyć ilość pociągów przejeżdżających przez tę stację.Skrócenie dwóch par pociągów na odcinku Żywiec-Zwardoń zmniejszy obieg składów więc i mniej pociągów w obiegu.
Włodek
Włodek
3 lat temu
Reply to  wolny najmita

Zapewne miało to związek z planem pracy pociągów ale utrudnienia w Czechowicach nie pozostały bez wpływu. Jeżdżę codziennie to wiem jak to wygląda. Byle opóźnienie jednego i wszystko się opóźnia.

Umpalump
Umpalump
3 lat temu

Nie widzę powodu do zdziwienia. Od dawna wiadomo że Pis to partia mówiąc kulturalnie tępych ludzi. Bo czego można się spodziewać po partii na którą głosują ludzie z najniższym wykształceniem no i patologia

smog
smog
3 lat temu

Co za… Ech. Stracony czas dla Polski te pisowskie rządy…

Konstantynopolanka
Konstantynopolanka
3 lat temu

To nie jest kwestia wykolejonego wyjaśnienia lecz jakiegoś wyjaśnienia dla tych co są w stanie uwierzyć. W ten sposób wyjaśnia się w wielu miejscach urzędniczych i im wyżej tym wyjaśnienia “są bardziej przekonywujące”. Po co znać geografię Polski, ciekawsza zagraniczna np. aby pojechać oszczędnie na wywczasy do atrakcyjniejszych miejsc niż Czechowice Dziedzice.

Irek
Irek
3 lat temu

***** *** i ciebie baranie psycholu niech twoja pierwsza dama nie Polka uczy dalej Polskie dzieci Niemieckiego gdyż to jej język i takiego debila jak ty.

Irek
Irek
3 lat temu

Takie coś wybrali ludzie pustak na pustaku jarka .

jom ci un
jom ci un
3 lat temu

K a s t a