Za kilka lat przez Bogumin prowadzić będzie linia dużych prędkości (KDP). Do tej pory w tym projekcie można było znaleźć pięć wariantów pokonania tej trasy, ale powodowały one blokadę dużego obszaru miasta.
Za pośrednictwem drogi sądowej, Bogumin wyraził swój sprzeciw odnośnie planów. Województwo Morawsko-Śląskie zadecydowało o zmniejszeniu liczby możliwości przejazdu z pięciu, do jedynie dwóch. Na tej podstawie miasto wycofało się ze skargi kasacyjnej. Jedyne, na co władze obecnie czekają, to porozumienie z Polską i Czechami.
Od samego początku protestowano przeciw tymże planom, ponieważ uważano, że nie są one zgodne z prawem. W zasadach planowania przestrzennego jest możliwoścś wytyczenia jednej trasy, a w tym przypadku było ich aż pięć.
Rozpoczęcie budowy nowoczesnej linii kolejowej planowane jest na 2025 rok, a oddanie jej do użytku publicznego szacuje się na rok 2030. W sumie ok. 75 km trasy powstanie w ramach budowy odcinka linii kolejowej między Katowicami i Ostrawą. Dzięki temu przejazd z Ostrawy do Katowic będzie trwał jedynie 35 minut.
Żeby się pózniej nie okazało,że po paru latach ta linia będzie nieczynna,tak jak linia Bielsko-B- Skoczów.
Aj waj, Ja się pytam – jeździć z Katowic do Ostrawy jaki to cymes? Co tam można zarobić?
w 2030-tym, to są mrzonki nic z tego raczej nie będzie
Jeśli będą tak współpracowali jak w Turowie.
Jeśli 35 minut to nie pół godziny. Niezrozumiałe dlaczego zredukowano z pięciu do dwóch możliwości przejazdu skoro w zasadach planowania przestrzennego jest jedna.