Wydarzenia Wadowice

Trzynastu chętnych na BDI Chocznia – Kalwaria Zebrzydowska – MAPA

Wiadukt w ciągu drogi krajowej nr 52 w Kleczy Dolnej. Fot. GDDKiA

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o otwarciu ofert na przeprowadzeniem badań geologicznych, przygotowaniem projektu budowlanego i uzyskaniem pozwolenia na budowę kolejnego odcinka drogi ekspresowej S52 Chocznia – Kalwaria Zebrzydowska, czyli Beskidzkiej Drogi Integracyjnej, która docelowo ma połączyć Bielsko-Białą z podkrakowskim Głogoczowem.

Ponad tydzień temu GDDKiA otworzyła oferty w podobnym przetargu na odcinek Bielsko-Biała Hałcnów – Bulowice, gdzie złożono dziesięć ofert. Teraz przyszedł czas na otwarcie ofert dotyczących kolejnego odcinka Chocznia – Kalwaria Zebrzydowska liczącego około 20 km.

– Wpłynęło 13 ofert. Na zdanie GDDKiA planuje przeznaczyć 81,5 mln zł.  Wszystkie z 13 ofert mieszczą się w naszym budżecie.  Odcinek Chocznia – Kalwaria Zebrzydowska będzie równocześnie obwodnicą Wadowic i Kalwarii Zebrzydowskiej. Droga ominie też słynny już wiadukt kolejowy w Kleczy Dolnej, pod którym mogą jeździć jedynie pojazdy o maksymalnej wysokości do 3,5 m. W najbliższych miesiącach ogłosimy dwa postępowania na pozostałe odcinki BDI: Bulowice – Chocznia oraz Kalwaria Zebrzydowska do Głogoczowa. Wnioski o decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, czyli ZRID, dla czterech odcinków S52 planujemy złożyć w 2027 roku, a po ich uzyskaniu ogłosimy przetargi na realizację trasy. Na całym odcinku BDI planujemy wykonanie ponad 6,6 tysiąca odwiertów i prawie 2,4 tysiąca sondowań.  Średnia głębokość odwiertu to 11 metrów. Jeżeli zajdzie taka potrzeba, głębokość odwiertu może sięgać nawet 30 metrów. Celem badań jest poznanie budowy geologicznej terenu, pobranie próbek z określonej głębokości, szczegółowe określenie warunków podłoża i zbadanie warunków nośności.  Sondy będą wprowadzane na średnią głębokość 13 metrów. Celem sondowań jest zbadanie, jaki opór stawia grunt i jaką ma nośność – informuje GDDKiA.

Zestawienie złożonych ofert i ich wartości

1. Konsorcjum firm Sweco Polska i Autostrada II – 42 342 934,50 zł

2. Multiconsult Polska – 42 984 588,60 zł

3. Mosty Gdańsk – 44 123 654,70 zł

4. Konsorcjum firm INKO Consulting i VALUE ENGINEERING – 47 896 323 zł

5. TRAKT – 47 925 228 zł

6. Voessing Polska – 47 957 700 zł

7. TPF – 48 520 966,20 zł

8. Europrojekt Gdańsk – 51 269 358,15 zł

9. DATABOUT – 53 338 950 zł

10. Konsorcjum firm Promost Consulting, DOHWA Polska i DOHWA Engineering – 54 977 083,68 zł

11. Lafrentz Polska – 56 333 139 zł

12. Konsorcjum firm MP i MPRB – 57 268 800 zł

13. Konsorcjum firm MGGP i IVIA – 65 613 120 zł

Mapa przebiegu przyszłej BDI między Chocznią a Kalwarią Zebrzydowską. Fot. GDDKiA

 

google_news
Soleo 2025 pod artykułami