Wydarzenia Bielsko-Biała Cieszyn Czechowice-Dziedzice

Bój o pociągi. Więcej kursów nie będzie

Fot. Krzysztof Marciniuk

Trwa bój o nowy rozkład jazdy po zakończeniu modernizacji linii kolejowej do Wisły oraz odcinka Cieszyn – Goleszów. Koleje Śląskie chcą poskąpić liczby pociągów. W tej sprawie już kilka interpelacji złożył Andrzej Molin, radny Sejmiku Województwa Śląskiego. Występując w imieniu swoim i mieszkańców nie zgadza się on z planem ograniczenia liczby kursów na wyremontowanych liniach.

23 kwietnia, wiślański samorządowiec otrzymał odpowiedź na ostatnio złożoną interpelację. Wicemarszałek województwa śląskiego Dariusz Starzyński… podtrzymał stanowisko wyrażone w piśmie z 1 kwietnia. – Informowałem o utrudnieniach w prowadzeniu ruchu kolejowego w roku 2022, związanych z ograniczeniami przepustowości na odcinkach kolejowych na trasie z Katowic do Wisty Głębce, wynikającymi z modernizacji infrastruktury oraz ograniczeniami wynikającymi z sieciowego harmonogramu zamknięć torowych planowanych do wykonania w rozkładzie jazdy 2022/2023. Powyższe ma bezpośredni wpływ na brak możliwości kompleksowego uruchomienia w nowym rozkładzie jazdy pociągów 2021/2022, więcej niż sześciu par pociągów do Wisły kursujących codziennie. Osiągnięcie docelowe ilości połączeń, czyli 8 par w dni robocze, 10 par w dni wolne od pracy, możliwe będzie po zakończeniu prac modernizacyjnych infrastruktury na odcinku Ustroń – Wisła Głębce. Zakończenie tych prac planowane jest na koniec czerwca 2022 roku – czytamy w tym piśmie.

Tutaj trzeba przypomnieć, że generalnie finał zakończenia modernizacji linii kolejowej do Wisły planowany jest na grudzień tego roku, co radny Andrzej Molin akcentował w swoich wystąpieniach do władz wojewódzkiego samorządu. Dlatego jest zdania, że zaplanowana niewielka ilość połączeń, może nie być dostatecznie atrakcyjna dla zwiększenia zainteresowania ofertą transportu kolejowego, i może spowodować niepowetowane straty dla tego bardzo kosztownego, ale pożądanego pod wieloma względami projektu. Z opinii Dariusza Starzyńskiego wynika tymczasem, że tak naprawdę dopiero od 1 lipca 2022 roku, będzie można mówić, że modernizacja linii do Wisły zostanie zakończona i wtedy powstaną realne warunki do uruchomienia docelowej ilości pociągów do perły Beskidów.

Wicemarszałek odniósł się jeszcze do postulatu radnego „w zakresie pociągów łączonych relacji Katowice – Cieszyn/Wisła Głębce”. Przypomniał, że są brane pod uwagę opcje komunikowania lub dzielenia/łączenia na stacji Goleszów takiego składu z pociągam relacji Katowice – Wisła Głębce. Przed wdrożeniem kompleksowo takiego rozwiązania konieczne jednak będzie przeprowadzenie testów. Nastąpią one, kiedy do użytku zostanie oddana zmodernizowana stacja Goleszów.

google_news
6 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Hermenegilda
Hermenegilda
2 lat temu

Bój to jest nasz ostatni…

Hermenegilda
Hermenegilda
2 lat temu
Reply to  Hermenegilda

Przedostatni podszywacz

Tadeusz
Tadeusz
2 lat temu
Reply to  Hermenegilda

Jedna baba….

Hermenegilda
Hermenegilda
2 lat temu
Reply to  Tadeusz

Baba z wozu…

Onufry
Onufry
2 lat temu
Reply to  Tadeusz

drugiej babie…

Hermenegilda
Hermenegilda
2 lat temu
Reply to  Onufry

koniom lżej