Sześć autobusów elektrycznych ma trafić do Cieszyna. Władze miasta podpisały umowę z dwoma firmami, które mają dostarczyć pojazdy do miasta.
I tak Cieszyn wzbogaci się o cztery autobusy o długości 12 m oraz dwa autobusy o długości 8 m. Wszystkie będą posiadały wyposażenie, podobne do “elektryków” jeżdżących już po ulicach miasta od lipca 2022 r., czyli m.in. klimatyzację, system informacji pasażerskiej, monitoring wizyjny, a także system elektronicznych kasowników.
Autobusy 12-metrowe będą niskopodłogowe. Zostaną dostosowane do przewozu co najmniej 70 osób, przy czym 10 miejsc siedzących będzie dostępnych dla pasażerów bez konieczności pokonywania jakichkolwiek stopni wewnątrz autobusu (tzw. miejsca specjalne). W pojeździe będzie również wyznaczona przestrzeń dla jednoczesnego przewozu osoby niepełnosprawnej na wózku inwalidzkim oraz malucha w wózku dziecięcym. Planuje się, że autobusy zastąpią stare, najbardziej wysłużone pojazdy będące w posiadaniu ZGK w Cieszynie.
Z kolei autobusy 8-metrowe będą przystosowane do przewozu 18 osób, w tym będą miały trzy miejsca specjalne dostępne z niskiej podłogi. Będą posiadały miejsce dla przewozu osoby niepełnosprawnej na wózku inwalidzkim lub wózka dziecięcego. Autobusy te powiększą tabor ZGK w Cieszynie. Mają posłużyć do uruchomienia w mieście nowej linii nr 1, która była testowana w 2021 roku. Chodzi o skomunikowanie zabytkowego centrum miasta, a także zapewnienie dojazdu do Szpitala Śląskiego w Cieszynie oraz największej w Cieszynie placówki NZOZ przy ul. Bielskiej.
Dostawa autobusów nastąpi w pierwszej połowie przyszłego roku. Ich koszt to przeszło 11 mln zł.
W Cieszynie jak dobrze poszukać to znajdzie się nawet kilkadziesiąt metrów dobrej drogi w jednym kawałku….
i to jest droga do przyszłości, musi być zostawiony taki kawałek na wzór
Obie drogi dojazdowe do Cieszyna z S-ki.to dramat i wstyd dla miasta… Jedna wielka fala i tarka z dziurami…naprawde weźcie sie po rozum do głowy.Jak nie ma kasy to pisać o dofinansowanie.tako stan jest jest od kiedy pamiętam a nawet gorzej.i to pseudo ronto z plastikowych elemantów krzywe i dziurawe jak stary druszlak.WSTYD!
Pieniądze w części (nie wiadomo ile) poszły na wykopaliska w rynku: odkop – zakop – odkop. Są redaktorzy lokalni, kilku z Głosu Ziemi Cieszyńskiej aby dociec, postawić trudne pytania ale tego nie robią. Robi to dla porównania inny redaktor: Szczotka na Żywiecczyźnie, pokazywał ostatnio fuszerkę w Bielsku Białej red. Płużek.
Tak z ciekawości to kiedy będą jakieś przejezdne drogi w Cieszynie? Kasa na autobusy, na pseudo remont rynku, a drogi i chodniki jak w 18 wieku…
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przeznacza środki właśnie na dofinansowanie zeroemisyjnych autobusów, jak i infrastruktury do ich ładowania. Kasa ratusza świeci pustkami.
Pojazdy elektyryczne są pojazdami zasilanymi węglem
drzewnym
Zeroemisyjne pojazdy korzystają z prądu uzyskanego w elektrowniach węglowych.
farmy wiatrowe co 700 m przed nami, węgiel do kopalni.
Okazuje się, że przy obecnych cenach prądu elektrycznego autobusy elektryczne to totalna porażka i wiele samorządów z nich rezygnuje dlatego dziwi mnie decyzja włodarzy Cieszyna o zakupie tego najdroższego w eksploatacji środka transportu publicznego.
Nie dziw się dziadku, prąd tani jest w powietrzu, za niedługo postawią też lokalny reaktor w Cieszynie. Że nie dożyjesz?, razem ze mną, ale wnuki wnuków będą miały dobrze.
To są bajki z mchu i paproci.
Jaki problem dla ZGK, w zajezdni fotowoltaika i tanie ładowanie.
Taki autobus ładowałby się tylko w dzień, czyli w czasie kiedy powinien być w trasie. Czyli to byłoby drogie ładowanie. Podsumowując to dalej są bajki z mchu i paproci.
Energia z dnia do akumulatora poza autobusem
Ręce opadają, gdy się czyta takie “mondrości”
Mądrość jest taka, że nie ma powrotu do aut spalinowych i wytwarzania prądu z węgla.
Mają być ekologiczne i tanie w eksploatacji, ale ostatnio okazuje się, że nie są tanie i uchodzą za potencjalnie niebezpieczne.
W ciągu jednego roku w Niemczech spłonęły 2 hale, w których przechowywano miejskie autobusy elektryczne.
Przyczyną pożaru był samozapłon pojazdu elektrycznego.
Standardowe metody gaszenia pożarów aut są w przypadku pojazdów elektrycznych skazane na porażkę.
Niemcy są bogaci i stać ich aby hale z autami elektrycznymi płonęły, my takich pełnych hal nie mamy i nam nie grozi. Samozapłony się wykluczy i będzie dobrze, tanio. A że bilety nie są i nie będą tanie to insza inszość.
Nie dziwię się, skoro ceny biletów takie, że w 3 osoby taryfa taniej wychodzi, żeby dojechać do centrum.
Oo, dopiero za rok, jakie to te dwie firmy? Przecież i zabytkowy tramwaj będzie komunikował centrum zabytkowe miasta.