Wydarzenia Cieszyn

Cieszyn tonie w reklamach

Fot. Dorota Krehut-Raszyk

Cieszyn pracuje nad uchwałą krajobrazową. Dokument ma regulować istotne dla miejskiej przestrzeni kwestie, które wpływają bezpośrednio na jej odbiór przez mieszkańców i turystów.

W październiku mieszkańcy i przedsiębiorcy poznają wstępny kształt cieszyńskiej uchwały krajobrazowej, który stanie się podstawą do dyskusji. Zaplanowano dwa spotkania konsultacyjne w sali konferencyjnej w oranżerii Zamku Cieszyn. 3 października zaproszeni są przedsiębiorcy oraz przedstawiciele lokalnej branży reklamowej, a dzień później mieszkańcy i wszyscy zainteresowani. Oba spotkania rozpoczną się o 17.30.

Fot. Dorota Krehut-Raszyk

Wyniki przeprowadzonej geoankiety, zawierającej kluczowe opinie mieszkańców Cieszyna i przedsiębiorców dotyczące reklam, mówią o tym, że reklam w mieście jest zdecydowanie za dużo. Większość respondentów zgodnie stwierdziła, że reklamy, oprócz szyldów, psują estetykę przestrzeni miejskiej, a prawie wszyscy są przekonani, że nie powinny one zasłaniać zabytków. Uważają również, że reklamy usytuowane wzdłuż najważniejszych ulic powinny zostać uporządkowane, a zmiany potrzebne są jak najszybciej.

Fot. Dorota Krehut-Raszyk

W kolejnych etapach odbędą się następne spotkania, w efekcie których powstający dokument zostanie wyłożony do publicznego wglądu i przyjmowania uwag. Finał, czyli podjęcie uchwały krajobrazowej, ma nastąpić jesienią przyszłego roku.

google_news
1 Komentarz
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Xcd
Xcd
5 lat temu

Żywiec podobnie wygląda…