Cieszyn Na sygnale

Cieszyn: Transport towarów niebezpiecznych nie spełniał wymogów

Fot. z archiwum ITD

Niewyróżniający się na drodze zespół pojazdów transportował 25 ton saletry amonowej. Taki przewóz wymaga właściwego oznakowania. Kontrola wodzisławskich inspektorów Inspekcji Transportu Drogowego wykazała sporo nieprawidłowości w transporcie towarów niebezpiecznych. Skończyło się nie tylko naliczeniem kaucji na poczet przyszłej kary, natychmiastowym usunięciem nieprawidłowości, ale i wymianą kierowcy.

Na przejściu granicznym w Cieszynie patrol śląskiej ITD zatrzymał zespół pojazdów z Czech. Przewożono nim 25 ton saletry amonowej, czyli materiału niebezpiecznego, sklasyfikowanego w przepisach ADR pod numerem UN 2067. Transport nie spełniał wymogów. Pojazd powinien być odpowiednio wyposażony i oznakowany z przodu i z tyłu pomarańczowymi tablicami. Ładunek nie był też odpowiednio zabezpieczony przed możliwością przemieszczania się, a na wyposażeniu była jedynie 2-kilogramowa gaśnica. Poza tym kierowca nie posiadał międzynarodowego listu przewozowego CMR i dokumentu wymaganego przepisami ADR, czyli określającego nazwę i ilość przewożonego materiału niebezpiecznego czy miejsca załadunku i przeznaczenia. Miał przy sobie tylko zdjęcie faktury zakupu towaru. Nie miał też dokumentów potwierdzających przeszkolenie w zakresie wykonywania przewozów towarów niebezpiecznych.

Fot. z archiwum ITD

Czeski przewoźnik wpłacił kaucję na poczet przyszłej kary, usunął stwierdzone nieprawidłowości oraz wyznaczył kierowcę, który posiadał wymagane szkolenie ADR. Za stwierdzone naruszenia przewoźnikowi i osobie zarządzającej transportem grozi kara w wysokości ponad 7,5 tys. zł. Osobne postępowanie odnośnie obowiązków załadowcy towaru będzie prowadzone wobec polskiego podmiotu, czyli sprzedawcy.

google_news
E-wydanie_d
Subskrybuj
Powiadom o
guest
5 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
itd.
itd.
3 miesięcy temu

Tania konkurencja w transporcie to plaga.
Do “ogółu” przemówi dopiero problem – czyli jak coś du.nie!
Do tego przygłupi kierowcy którzy zgadzają się na wszystko lub ci najtańsi, zwiezieni tutaj zza wsch granicy na podmiankę polskich rozzsądnych – bo Ci za swoją odpowiedzialną pracę oczekują wypłaty związanej z liczbą godzin przeznaczonych na pracę. A to i 300 i 400 godzin w miesiącu.

Mircyś
Mircyś
3 miesięcy temu

To jeden za składników materiałów wybuchowych!!! Tak samo groźny jak pył węglowy czy pył zbożowy, a może mniej groźny, bo do tych ostatnich potrzeba tylko specyficznych warunków i iniekcji. Te ostatnie dostępne od ręki u każdego rolnika.

Seba
Seba
3 miesięcy temu

Liban, Bejrut wybuch magazynu saletry amonowej. Zobacz efekt. I czy to jest materiał niebezpieczny.

emer
emer
3 miesięcy temu

saletra słuzy jako skladnik do wyrobu materialow wybuchowych i pirotechnicznych

OrWell
OrWell
3 miesięcy temu

To ma być materiał niebezpieczny?