Wydarzenia Bielsko-Biała Cieszyn Czechowice-Dziedzice Żywiec Sucha Beskidzka Wadowice Oświęcim

Cieszyńskie Starostwo wprowadza zmiany w „komunikacji”

Zarząd Powiatu Cieszyńskiego – od początku swojej kadencji – szukał kompleksowych rozwiązań mogących usprawnić funkcjonowanie Wydziału Komunikacji, tak żeby radykalnie podnieść komfort obsługi jego klientów. W pierwszym etapie skupiono się na wprowadzeniu takich usprawnień, które skrócą czas oczekiwania na załatwienie sprawy.

Kiedy podejmowałem decyzję o kandydowaniu do Rady Powiatu, miałem głęboką świadomość, dlaczego chcę to zrobić. Oczywiście, było mi łatwiej to wszystko, o czym wyżej powiedziałem, realizować, ponieważ cieszyńskie starostwo znałem jako były wicestarosta, można powiedzieć od podszewki. Problemy, z którymi spotykają się Mieszkańcy, nie były dla mnie żadną tajemnicą ani tym bardziej zaskoczeniem. Nie da się ukryć, że do tych słabszych stron zalicza się także czas załatwienia danej sprawy w ,,komunikacji” i tego nie zamierzam w żadnym razie skrywać. Nie jest to kwestia pracy urzędników, ale poprawy organizacji pracy i wprowadzenia nowoczesnych, choć już gdzie indziej długo stosowanych usprawnień. Zarząd Powiatu, którym kieruję, chce wyjść i wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów oraz chce, żeby wprowadzone zmiany były realnie odczuwalne dla Mieszkańców – prace nad tym już trwają. Można powiedzieć, że niemal od pierwszego dnia urzędowania zajęliśmy się tym tematem. Najpierw oszacowaliśmy potrzeby, następnie poszukaliśmy środków, które rozwiążą problemy, a obecnie jesteśmy na etapie, że tak powiem, wdrażania rozwiązań. Niestety, potrzebujemy na to wszystko więcej czasu, mówię to z wielkim smutkiem, ale chcemy to zrobić, jak to powiadają ,,raz, a porządnie” – uważa Starosta Cieszyński Mieczysław Szczurek.

Po wielu konsultacjach zdecydowano, że docelowo Wydział Komunikacji zostanie przeniesiony do trzykrotnie większych pomieszczeń w innej lokalizacji. Podjęto również decyzję, że zostaną zatrudnieni dodatkowi pracownicy. W nowym miejscu występuje konieczność przystosowania pomieszczeń do potrzeb przenoszonej jednostki. Trzeba podkreślić, że np. samo przeniesienie łączy komputerowych, wymaga urzędowego zgłoszenia dziewięć miesięcy wcześniej.

Co udało się nam osiągnąć do tej pory? Pragnąc już teraz zwiększyć komfort klientów, zakupiliśmy i zainstalowaliśmy moduł do obsługi internetowej. Nasi klienci mogą teraz dokonywać internetowej rezerwacji terminów załatwianych spraw. Ponadto termin wizyty mogą też umówić telefonicznie, dzwoniąc pod numer: 33 47 77 347 oraz bezpośrednio na miejscu w punkcie informacyjnym w Wydziale. Informuję również, że rezerwacji można dokonać maksymalnie z miesięcznym wyprzedzeniem. To rozwiązanie pozwala na wcześniejsze zaplanowanie wizyty, bez konieczności długiego oczekiwania w kolejce – podkreśla Mieczysław Szczurek.

To nie są jedyne wprowadzone zmiany. W ciągu najbliższych kilku tygodni system kolejkowy zostanie wzbogacony o moduł SMS, który pozwoli na wysyłanie wiadomości z potwierdzeniem rezerwacji internetowej, a także wiadomości z informacją o zbliżającym się terminie przywołania do okienka. – Jak widać, staramy się działać możliwie szybko i zapewniam wszystkich zainteresowanych, że dokładamy wszelkich starań, aby istotnie skrócić oczekiwanie w Wydziale Komunikacji. Wszystko to robimy z myślą o naszych klientach. Cały czas szukamy najlepszych z możliwych rozwiązań – kończy Mieczysław Szczurek.