Wydarzenia Cieszyn

Hit czy kit? Słoik na Wzgórzu Zamkowym podzielił mieszkańców Cieszyna

Fot. Katarzyna Lindert-Kuligowska

Na Wzgórzu Zamkowym w Cieszynie pojawiła się ramka słoika. Wszystko w ramach akcji „Nutella Kocha Polskę”. Nie wszystkim jednak mieszkańcom pomysł promocji przypadł do gustu.

2 sierpnia ruszyła akcja „Nutella Kocha Polskę”, polegająca na umieszczeniu na etykietach słoików z kremem szesnastu ciekawych zakątków Polski. Ostatnim z wyselekcjonowanych razem z PTTK miejsc w kraju jest Cieszyn. Na słoiczku można więc podziwiać zdjęcie jednego z najbardziej rozpoznawalnych zabytków miasta – cieszyńskiej rotundy. A na tym nie koniec. W sieci już krąży film dotyczący Cieszyna i tego co warto zobaczyć w mieście (link dostępny tutaj). Z kolei na Wzgórzu Zamkowym, wizytówce i chlubie nadolziańskiego grodu pojawiła się ramka „słoika”.

I właśnie ta ostatnia atrakcja nie wszystkim się spodobała. Część mieszkańców jest zdania, że ramka psuje historyczną przestrzeń miasta, wręcz ją zaśmieca. Nie brakuje także głosów, że popularny krem nie jest zdrową propozycją śniadania, ponieważ jego głównymi składnikami są cukier i olej palmowy. Reklama w mieście kremu w czasie walki o dobre nawyki żywieniowe dzieci oraz ekologię wydaje się więc części nieodpowiednia. Niektórzy jednak są zachwyceni akcją i zwracają uwagę, że to ogromna promocja walorów turystycznych miasta.

Fot. Katarzyna Lindert-Kuligowska

google_news
19 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Jacek Dukiel
Jacek Dukiel
2 lat temu

Ojeju straszne!!!! Jakaś ramka z kwiatami w ramach akcji producenta która promuje przy okazji miasto 30metrów od rotundy?! No nie, tego już zbyt wiele. Będę sobie o tym mruczał pod nosem wracając ulicą głęboką i potykając się o kolejne palety położone dla mojego komfortu żebym elegancko przeszedł nad błotem i dziurami. Przedłużające się wykopki w mieście? Super. Ramka postawiona czasowo, na którą w dodatku nikt nie zwróci uwagi? Skandal. Na poważnie, kiedy czytam niektóre komentarze to nie dziwią mnie wybory kolejnych burmiszczów tego miasta…

Ania
Ania
2 lat temu

Niestety słaby pomysł

Kika
Kika
2 lat temu

Kto to wymyślił?! Masakra. Historia zmieszana z błotem. Krem czekoladowy jest niezdrowy.

Majka
Majka
2 lat temu
Reply to  Kika

Zwłaszcza, że z olejem palmowym

Alina
Alina
2 lat temu

Co się dzieje,żeby tak raz zrobić coś co byłoby użyteczne potrzebne,mieszkancom, ale ciągle tylko bzdurne pomysły.Jak to miasto wygląda, a te pierścienie na alei pod zamkiem,to dopiero wybryk,a te wszystkie dziury w drogach i chodnikach kto o tym wreszcie pomysli,brud i smród w tym mieście.

Miriam
Miriam
2 lat temu
Reply to  Alina

Bez przesady, jaki brud, jaki smród ?
A że remonty ulic?? Kiedyś to w końcu trzeba zrobić. Ja mogłabym bardziej narzekać bo mieszkam w tym rejonie ? A co do pierścieni nad Olzą, to też nie zgodzę się. Czasem przechodzę, z ochotą siadam z mężem i razem wsłuchujemy się w szum Olzy, w stukot przejeżdżających pociągów, oglądamy pływające kaczki, relaksujemy się pół leżąc. Wystarczy trochę wyobraźni i pozytywnego nastawienia … czego bardzo życzymy ??

Tojad
Tojad
2 lat temu

Takie “ozdoby” pasują tam jak pięść do nosa. Psują średniowieczny klimat wzgórza zamkowego.

Jo
Jo
2 lat temu

Strach pomyśleć, na co jeszcze namówią naszą Pańcię coby poklasku zdobyła….Promują miasto, żeby turyści przyjechali. Może i przyjadą, ale tylko raz. Drugi raz już się nie wydarzy.Ciągle możemy pochwalić się tylko tym, co zrobili w XII czy XIII wieku. Z XXI to już tylko dziury w ulicach, połatane chodniki, obskurne elewacje i samouwielbiona niekompetentna władza…

Rafi
Rafi
2 lat temu

ale na pewno kosztowało ładny tysiączek w plusie, tak się robi biznes

Renia
Renia
2 lat temu
Reply to  Rafi

Miasto nic za to nie płaciło 🙂

Art
Art
2 lat temu

Nie przystoi na historycznym Wzgórzu Zamkowym czynić takich instalacji. Z przymrużeniem oka patrzy się na unijne meble z zamkowej stolarni, ale to już przesada 🙂

Mieszkaniec
Mieszkaniec
2 lat temu

Na prawdę ten słoik jest tam tak potrzebny jak cały ten Zamek sztuki . Szkoda tylko pieniędzy na to wszystko.
Szpeci to piękną rotundę która jest nasza wizytówką.
Ciekawe kiedy nasze władze na czele z naszą pani gospodynią i zrobią naprawdę coś dla miasta które jest tak piękne.

MB
MB
2 lat temu
Reply to  Mieszkaniec

Totalnie nie potrafię zrozumieć Twoim zdaniem ramka w kształcie słoika „szpeci piękna rotundę”, przecież stoi od niej z daleka. Jeśli nie chcesz tego widzieć, ani mieć na swoim zdjęciu to stan przed nią, albo zrób zdjęcie złego samego miejsca. Co Wam przeszkadzają nienachalne elementy, które promują miasto. Gdybyście nie zauważyli, Cieszyn jako jedno z 16 miast jest promowane na stronie znanego produktu jako miejsce warte odwiedzenia. Takie inicjatywy sprawiają, ze ludzie przyjadą zobaczyć co pięknego Cieszyn ma do pokazania. Ci z kolei zachęca kolejnych. Moim zdaniem to o wiele lepsza forma promocji miasta niż układanie jednej szyny wzdłuż Głębokiej. Sorry,… Czytaj więcej »

St@n
St@n
2 lat temu

Kompletne kretyństwo

Janina.
Janina.
2 lat temu

BUBEL ROKU

Hermenegilda
Hermenegilda
2 lat temu

Nie no – przecudne 😀 a najlepsze jest to że w ogóle nie kojarzy mi się to ze słoikiem nuttelli 😀 ehh… Co ta burMISTRZYNI jeszcze nie spi….oli?!?

Aleksander
Aleksander
2 lat temu

Ja bym wolał kufel z napisem najlepszym piwem BRACIE ważone normalnie.

Krystian
Krystian
2 lat temu

A potem ustawią butelkę reklamującą browar?

Konstantynopolitańczykówna
Konstantynopolitańczykówna
2 lat temu

Słoiki to przecież znak dla przede wszystkim Warszawy, daleko Cieszynowi do miasta studenckiego.