Porady i inspiracje

Jak może pomóc copywriter?

Kim jest copywriter? W jaki sposób i komu może pomóc? Jakiego rodzaju treści jest w stanie stworzyć? Odpowiedź na te pytania znajdziesz w naszym artykule.

Kim jest copywriter?

Copywriter to osoba, która tworzy wiele rodzajów treści oraz pracuje nad różnymi kampaniami. Jest specjalistą od tego, jak skutecznie dotrzeć do konkretnych grup docelowych.

Zwykle na tym stanowisku pracują ludzie po dziennikarstwie, filologii polskiej lub studiach związanych z działaniami marketingowymi, ale wbrew pozorom nie jest to regułą. Ich praca – w dużym skrócie – wygląda następująco: copywriter wsłuchuje się w potrzeby osoby, która się z nim kontaktuje, a następnie tworzy treści, które na te potrzeby odpowiadają. Wszystko w oparciu nie tylko o wymagania klienta, ale i o wytyczne wyszukiwarek internetowych.

W jaki sposób copywriter może Ci pomóc?

Copywriter tworzy wiele rodzajów treści. Mogą one mieć różną długość (zwykle określaną w znakach ze spacjami) oraz przyświecać różnym celom (niektóre teksty są przeznaczone do użytkowników, inne są pisane typowo pod SEO). Mogą mieć różną formę, ale zacznijmy najpierw od samej konstrukcji typowych tekstów copywriterskich…

Na początek to, na co przeciętna osoba zwykle nie zwraca uwagi, przeglądając internet, a co jest ogromnie istotne, czyli tzw. MT („meta title”) oraz MD („meta description”). W dużym uproszczeniu: mówimy tu o tytule, który widać w wyszukiwarce internetowej oraz towarzyszącym mu opisie. Ich treść oraz długość nie mogą być przypadkowa – w zaledwie kilku krótkich zdaniach trzeba scharakteryzować problem/usługę/produkt i namówić odbiorcę do tego, by chciał poznać więcej szczegółów. To jedno z zadań copywritera.

Skupiając się zaś na typowym tekście, czyli tym, z czym copywriter jest najbardziej kojarzony… Każdy artykuł ma tytuł, lead oraz krótkie akapity. Czasem w artykułach umieszczone są również linki (zarówno takie, które prowadzą do innych wątków na tej samej stronie, jak i te, które przenoszą odbiorcę w zupełnie inne miejsce w internecie).

Jaką formę mogą mieć treści, które tworzy copywriter? Jednym słowem: różną. Czasem są to opisy konkretnych produktów czy usług, newslettery, a nawet maile do pracowników. Innym razem są to artykuły blogowe oraz hasła promujące firmę. A to oczywiście tylko przykłady!

Copywriter – jakiego rodzaju materiały może stworzyć?

Celem działań copywritera jest tworzenie perswazyjnych treści, które zachęcają odbiorców do podejmowania działań (od szukania bardziej szczegółowych informacji, po skorzystanie z danej usługi czy zakup dobrze opisanego produktu).

Taki specjalista przygotowuje treści na stronę internetową klienta, a także na inne witryny. Tworzy również artykuły sponsorowane do gazet papierowych oraz zajmuje się redakcją i korektą gotowego tekstu. Może również przeprowadzić audyt treści.

Mało tego! Copywriterowi można zlecić prowadzenie firmowego bloga, przygotowywanie okolicznościowych maili do zatrudnionej załogi albo potencjalnych klientów, a nawet tworzenie informacji, które następnie trzeba opublikować w mediach społecznościowych. Oprócz tego, do jego zadań należy regularne opracowywanie treści newsletterów, które następnie trafiają do wybranej grupy docelowej.

A i na tym nie koniec, bo wielu copywriterów doskonale odnajduje się również podczas przygotowywania scenariuszy do nagrań video czy podcastów. Wachlarz możliwości może być ogromny – szczególnie, jeśli dana osoba dodatkowo zna się na konkretnej, wąskiej dziedzinie.

Komu może się przydać współpraca z copywriterem?

Z pomocy copywritera korzystają przedstawiciele agencji reklamowych, właściciele różnego typu stron internetowych, a także ci, którzy chcieliby je mieć. Taka współpraca może się przydać w różnych przypadkach i z różną częstotliwością – od regularnego przygotowywania treści na strony internetowe, przez pisanie artykułów sponsorowanych do gazet, po tworzenie haseł na bollboardy. Do tego dochodzi oczywiście cała lista innych usług, które może świadczyć copywriter, a które zostały opisane powyżej. Więcej o pracy copywritera przeczytasz na https://piotrpolok.pl/copywriter-kim-jest-i-jak-wyglada-jego-praca/

google_news