Porady i inspiracje

Jak pracować zdrowo i efektywnie? Pomoże biurko do pracy na stojąco

Praca w biurze bywa wymagająca. Wbrew pozorom nie jest łatwo spędzać osiem godzin w pozycji siedzącej, a przy tym nie nadwyrężać kręgosłupa oraz nie tracić na kreatywności. Specjaliści już dawno udowodnili, że pozycja siedząca źle wpływa na kondycję całego organizmu: począwszy od układu kostno-mięśniowego po sercowo-naczyniowy. Pojawiające się wskutek siedzącego trybu pracy bóle, a w perspektywie czasu schorzenia zdrowotne, uniemożliwiają właściwe wykonywanie pracy. Jak temu zapobiec? Pomoże biurko do pracy na stojąco oraz inne akcesoria, o których opowiemy w poniższym artykule.

1. Biurko do pracy na stojąco – dlaczego warto się na nie zdecydować?

2. Biurko ergonomiczne – podstawa wyposażenia każdego nowoczesnego biura

3. Postaw na przydatne akcesoria – ramię do monitora

4. Stołek balansujący – jeśli siedzieć, to tylko tak!

Biurko do pracy na stojąco – dlaczego warto się na nie zdecydować?

W pierwszej chwili wiele osób podchodzi sceptycznie do takiego rozwiązania. Warto jednak nieco poszerzyć horyzonty i odejść od przestarzałych, tradycyjnych metod pracy. Dobrym pomysłem jest zaopatrzenie biura w biurko do pracy na stojąco, które zapewni efektywne wykonywanie zadań, a przy tym zadba o zdrowie pracownika. Znajdziesz je na Fly-Desk.com. Pozycja stojąca zapewnia swobodę ruchu – można dowolnie się przeciągać, przestępować z nogi na nogę, być w ciągłym ruchu. Wszystko to zapewnia odpowiedni przepływ krwi w naczyniach, który jest znacznie utrudniony w pracy siedzącej (czego dowodem są chociażby opuchnięte kostki po wielogodzinnej pracy). Praca na stojąco sprzyja także wykonywaniu wszelkich zadań, które wymagają skupienia i kreatywnego myślenia. „Uwięzienie” pracownika przy biurku, najczęściej na niewygodnym krześle, powoduje spadek jego efektywności i pozwala skupić się co najwyżej na odliczaniu minut do przerwy. Dobrym rozwiązaniem jest zmienny tryb pracy: stojący, a w razie potrzeby zmiana na siedzący (przyda się wówczas stołek balansujący).

Biurko ergonomiczne – podstawa wyposażenia każdego nowoczesnego biura

Nie sposób wyobrazić sobie biura czy jakiegokolwiek miejsca pracy bez biurka. A jeśli biurko, to tylko biurko ergonomiczne. Dlaczego? Ponieważ takie biurko z założenia dopasowuje się do konkretnego pracownika – jego wzrostu, postury, stylu pracy. Dzieje się tak dzięki możliwościom, jakie daje korzystanie z biurka ergonomicznego. Istotnymi cechami takiego mebla jest przede wszystkim płynna możliwość dopasowania wysokości do wzrostu i potrzeb pracownika. Wysokość można dowolnie zmieniać, co jest ważne, jeśli z jednego biurka korzysta kilkoro pracowników. Każdy pracownik powinien dopasowywać parametry biurka do siebie – tak, by jego praca przebiegała w komfortowych warunkach. Płynna zmiana wysokości blatu pozwala także na zmienny tryb pracy – wyższe biurko, gdy pracujemy na stojąco, niższe zaś na siedząco. W takich nowoczesnych biurkach pracownik ma zazwyczaj wszystko w zasięgu ręki – w tym wbudowane w biurko gniazda blatowe wraz z wejściem USB. Wszystko to sprawia, że praca jest dużo przyjemniejsza, a pracownik bardziej wydajny.

Postaw na przydatne akcesoria – ramię do monitora

Aby jeszcze bardziej ułatwić pracę i zoptymalizować biuro pod kątem komfortu pracowników (a co za tym idzie – ich wydajności), postaw na przydatne akcesoria. Warto zaopatrzyć biuro w ramię do monitora. Dzięki takiemu rozwiązaniu blat biurka pozostaje wolny, a ekran komputera znajduje się na pożądanej wysokości. Jest to ważne w przypadku niewielkich biurek, kiedy liczy się każdy centymetr kwadratowy wolnego blatu. Jak już wspomnieliśmy – ramię do monitora pozwala dostosować ekran do potrzeb konkretnego pracownika. Podczas pracy przy komputerze bardzo ważne jest, by monitor znajdował się na odpowiedniej wysokości i w odpowiedniej odległości od pracującej osoby. Można w ten sposób ustawić także kąt nachylenia monitora. Wszystko to wspomaga ergonomię pracy i podnosi komfort oraz wydajność pracowników, którzy spędzają wiele godzin przed ekranem komputera. Montaż takiego akcesorium nie jest natomiast niczym skomplikowanym; uchwyt montuje się do brzegu blatu i przykręca śrubami. Estetyczny design wpasowuje się zaś w biurowy wystrój.

Stołek balansujący – jeśli siedzieć, to tylko tak!

Praca na stojąco to idealne rozwiązanie, co potwierdzają opinie specjalistów. Niemniej jednak nie powinno to być rozwiązanie z góry pracownikowi narzucone, a jedynie opcja wyboru. Każdy pracownik ma bowiem swój własny styl pracy, który zapewnia mu największą wygodę. Nie od dziś wiadomo natomiast, jak duży wpływ na wydajność i kreatywność pracownika ma właśnie komfort pracy. Ciekawym pomysłem jest zatem zapewnienie możliwości wykonywania zadań zarówno w pozycji stojącej, jak i siedzącej. W tym drugim przypadku przyda się stołek balansujący. Nie da się na nim usiąść tak, jak na tradycyjnym krześle. Podczas siedzenia na takim ergonomicznym, balansującym stołku pracują mięśnie kręgosłupa, brzucha oraz ud, a ciało automatycznie przybiera prawidłową postawę. Takie krzesło również ma regulowaną wysokość.

Biuro, wyposażone w ergonomiczne meble do pracy stojącej i siedzącej, to gwarancja wydajności pracowników.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments