Wydarzenia Bielsko-Biała Oświęcim

Jest pozwolenie na budowę odcinka S1 Dankowice – węzeł Oświęcim! – MAPA

Zdjęcie poglądowe. Fot. GDDKiA

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że wreszcie uzyskała zgodę na realizację inwestycji drogowej (ZRID), czyli pozwolenie na budowę, pierwszej z czterech tras odcinka drogi ekspresowej S1 Bielsko-Biała Suchy Potok – Mysłowice Kosztowy II.

Wydana przez wojewodę śląskiego Jarosława Wieczorka decyzja ZRID dotyczy trasy Dankowice – węzeł Oświęcim, która liczy 15,2 km długości (cały wspomniany planowany odcinek od Bielska do Mysłowic to ponad 40 km). Starania o wydania decyzji ZRID trwały od marca 2021 roku.

W czasie procedury wydawania decyzji ZRID doszło do uchylenia przez Naczelny Sąd Administracyjny (NSA) decyzji Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska (GDOŚ) o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) dla budowy drogi ekspresowej S1 Mysłowice – Bielsko-Biała. Decyzja NSA nie zablokowała realizacji inwestycji, ale miała wpływ na termin uzyskania decyzji ZRID. Kluczową kwestią poruszaną w odwołaniu był zarzut poprowadzenia inwestycji przez strefę ochrony ujęcia wody pitnej Zasole przy Oświęcimiu, która została wyznaczona rozporządzeniem Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej (RZGW) w Krakowie już po wydaniu DŚU przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska (RDOŚ) w Katowicach. Potwierdzeniem prawidłowości działań GDDKiA w kwestii procedowania decyzji środowiskowej jest uzyskanie ZRID. Wydana decyzja ZRID opatrzona jest rygorem natychmiastowej wykonalności, co umożliwia w najbliższym czasie przekazanie terenu budowy wykonawcy i rozpoczęcie robót budowlanych na tej trasie – podkreśla GDDKiA.

Drogowcy przewidują, że na przełomie września i października może zostać wydana decyzja ZRID dla trasy Bielsko-Biała Suchy Potok – Dankowice (prawie 12 km). Z kolei w październiku planowane jest złożenie wniosku o wydanie decyzji ZRID dla trasy węzeł Oświęcim – węzeł Bieruń (2,9 km + 2 km obwodnicy Bierunia). Natomiast dla trasy węzeł Bieruń – węzeł Mysłowice Kosztowy II wniosek o wydanie decyzji ZRID miałby zostać złożony w drugim kwartale 2023 roku.

Umowne terminy zakończenia na odcinku S1 Bielsko-Białą Suchy Potok – Mysłowice Kosztowy II

1. Bielsko-Biała węzeł Suchy Potok – Dankowice – 3 listopada 2023 r.

2. Dankowice – węzeł Oświęcim – 14 sierpnia 2023 r.

3. węzeł Oświęcim – węzeł Bieruń – 15 grudnia 2024 r.

4. węzeł Bieruń – Mysłowice węzeł Kosztowy II – 4 października 2025 r.

Mapa przyszłego przebiegu S1 Bielsko-Biała Suchy Potok – Mysłowice Kosztowy II. Fot. GDDKiA

google_news
Subskrybuj
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
i moje pieniądze
i moje pieniądze
1 rok temu

Super, pieniądze są zabezpieczone i ile?