Cieszyn Na sygnale

“Mamo! Tato! Tu jestem” – nowa kampania policji

Śląska Policja rozpoczyna kampanię społeczną pod hasłem „Mamo! Tato! Tutaj jestem”. Chodzi przede wszystkim o edukację dzieci oraz rodziców, aby chronić najmłodszych przed zaginięciami.

W obecnym czasie, z każdej strony, dorośli i dzieci są otoczeni różnego rodzaju reklamami, komunikatami medialnymi, nowinkami technologicznymi i innymi, które mają za zadanie przykuć ich uwagę oraz zainteresować ofertą. Niesie to za sobą nie tylko wiele pozytywnych, ale także negatywnych konsekwencji. W trakcie imprez masowych, zakupów w dużych centrach handlowych czy w innych zatłoczonych miejscach, upilnowanie dziecka staje się wyzwaniem. Skupiając się na witrynach sklepowych, ekranach reklamowych, smartfonach, występach artystycznych dorośli odwracają uwagę od tego, co robią w tym czasie ich pociechy. Dzieci natomiast nieświadome zagrożeń i zafascynowane otaczającym je światem, nie zwracając uwagi na opiekunów, często oddalają się, i poświęcając całą uwagę na zaspokojeniu swojej ciekawości. Takie sytuacje są najczęstszą przyczyną zagubień, a w skrajnych przypadkach dramatycznych zdarzeń.

Najmłodsi zwykle nie są na tyle zaradni i odpowiedzialni, aby odnaleźć się w takiej stresowej sytuacji samodzielnie, a samo zdarzenie może być dla nich bardzo traumatyczne. Lęk oraz dezorientacja nie pozwalają dzieciom racjonalnie myśleć. Dodatkowo brak życiowego doświadczenia nie pomaga odpowiednio się zachować. Rodzice natomiast znajdując się w sytuacji nagłej nieobecności dziecka, przeżywają najdłuższe minuty swojego życia.

Trzeba także zwrócić uwagę na fakt, że zatłoczone lokalizacje, jak place zabaw, wesołe miasteczka, imprezy masowe, dworce kolejowe i autobusowe czy duże centra handlowe to miejsca, gdzie dzieci, poza zagubieniem, mogą być narażone na wiele innych zagrożeń. W takim otoczeniu łatwiej o anonimowość, która sprzyja zagrożeniom związanym z kontaktem dziecka z obcymi osobami mającymi złe intencje. Brak uwagi ze strony rodzica w połączeniu z dziecięcą naiwnością, mogą zostać wykorzystane przez takie osoby, które będą chciały np. „poczęstować dziecko smakołykami”, „pokazać ładnego pieska”, „zaprosić na wycieczkę fajnym samochodem”. W związku z tym Wydział Prewencji przygotował szeroką kampanię informacyjną w temacie właśnie zagubień.

google_news
Studio_projektowe_d
Subskrybuj
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Emma
Emma
1 rok temu

Zacznijcie edukować patologię żeby tyle nie chlala. To dzieci się nie będą gubić!!!