Szybkość przesyłu informacji i wygoda, jaką niesie ze sobą powszechny dostęp do sieci sprawiły, że przeniosła się do niej większość komunikacji, w tym także tej marketingowej oraz służącej pozyskiwaniu informacji o dostępnych wyrobach czy usługach. Musimy mieć to na uwadze prowadząc dowolną działalność. Widoczność w internecie staje się atutem ważniejszym nawet niż dogodna lokalizacja.
Czekaj na swoich klientów tam, gdzie będą Cię szukać w pierwszej kolejności
W każdej branży trzeba liczyć się z nieco innymi uwarunkowaniami. Prowadząc sklep internetowy mamy ten komfort, że żadnego znaczenia nie ma lokalizacja jego siedziby. Gdziekolwiek się znajdujemy, mamy dostęp do niezliczonej rzeszy potencjalnych klientów z całego kraju. Jednak coś za coś – również liczba rywali nie jest wówczas mała. Inaczej jest, gdy świadczymy dowolne usługi na miejscu – choć konkurentów nie musi być wielu, to ich odbiorców także. Zawsze niezbędny jest więc skuteczny marketing. W obu przypadkach zakupy coraz częściej zaczynają się w internecie – nie lubimy wszak krążyć po zatłoczonym mieście nadaremno, chcemy wiedzieć, dokąd warto się udać. Zdobądź więc dobre miejsce na liście wyników Google, a zyskasz najważniejszy dziś atut przekładający się na wysoką sprzedaż! Nie chodzi jednak o zdobycie dobrej lokaty samej w sobie. Pozycjonowanie stron, jeśli ma możliwe szybko pozwolić na wzrost zysków, musi być podporządkowane odpowiedniej strategii. M.in. dlatego potrzebujesz fachowego wsparcia.
Wykorzystaj pozycjonowanie i ciesz się niezagrożoną przewagą nad rywalami
Jak zwracają uwagę specjaliści z firmy Afterweb, nie ma sensu tracić środków na zmagania z podmiotami, które ze względu na odległość nie mogą być naszymi rywalami. Wiele zależy tu rzecz jasna od konkretnej branży i odległości, jakie gotów jest pokonywać w danym przypadku klient. Pozycjonowanie lokalne przynosi efekt stosunkowo szybko i niższym kosztem, niż ma to miejsce w wówczas, gdy walczymy o uwagę internautów z całego kraju. Pozwala przy tym – inaczej niż reklama np. w lokalnych mediach – naprawdę dotrzeć do wszystkich, którzy mogą stać się naszymi klientami, a więc także incydentalnych przybyszów szukających niezbędnych im usług za pomocą telefonu. Dobrych lokat mimo wszystko nie da się zdobyć w mgnieniu oka – nie zwlekaj więc i czym prędzej nawiąż współpracę z agencją SEM. Tym bardziej, że równolegle fachowcy mogą zająć się kampanią w Google Ads, która wzrost sprzedaży przyniesie Ci od razu.
źródło: https://afterweb.pl/
W przypadku firm lokalnych i ogólnie firm, które nie posiadają sklepu online, warto sprawdzać skuteczność działań marketingowych. Można to zrobić za pomocą calltrackingu. Zobaczcie jak wiele firm reklamuje się w mediach lokalnych z numerem telefonu. To konwersja telefoniczna jest ich celem. Chcą pozyskać telefon od zainteresowanego klienta. Coraz więcej z nich zaczyna mierzyć jak skutecznie reklamy w poszczególnych mediach, również działania pozycjonowania, pozyskują dla nich połączenia od dzwoniących klientów. W ten sposób mogą coraz efektywniej prowadzić swoje działania marketingowe. Wydawać pieniądze na te kampanie, które się sprawdzają.