Zakład Gospodarki Komunalnej w Cieszynie otrzymał pierwszy z czterech zakupionych w maju ubiegłego roku 12-metrowych autobusów. Nowy solaris urbino 12 electric wyjechał na ulice.
Autobus pomieści 73 osoby. Miejsc siedzących ma 31, w tym 10 specjalnych dostępnych z niskiej podłogi. Pojazd standardowo posiada klimatyzację, monitoring oraz systemy bezpieczeństwa informujące kierowcę o zbliżaniu się do przeszkody i tzw. asystenta martwego pola. Dodatkowo dla bezpieczeństwa i wygody pasażerów podczas wsiadania i wysiadania z autobusu jest wyposażony w zewnętrzne oświetlenie przestrzeni w obrębie każdych drzwi.
Deklarowany przez producenta minimalny zasięg na jednym ładowaniu to minimum 250 km. Kolejne pojazdy według deklaracji producenta zostaną dostarczone do Cieszyna w marcu i następnych miesiącach. Autobusy będą teraz wyposażane w system SDIP oraz konfigurowany będzie monitoring.
Prace związanie z rozbudową stacji ładowania w zajezdni Zakładu Gospodarki Komunalnej w Cieszynie również dobiegają końca.
Kolejny z bizantyjskich projektów obecnej pani Burmistrz. Żadne miasto w Polsce nie ma komunikacji opartej na samych elektrykach bo to cholernie drogie. Ale nie Cieszyn, kto bogatemu zabroni. Na marginesie Cieszyn ma już 109 mln zł zadłużenia, połowę budzetu miata, czekamy teraz na nowe pomysły w rodzaju parkingów buforowych, zamknięcia dla ruchu kolejnych ulic. Ci cholerni mieszkańcy to same kłopoty dla Ratusza, a przecież Burmistrz wie lepiej co miastu potrzebne.Do czasu aż Cieszyn zbakrutuje i przyjdzie komisarz, a może i prokurator.
Autobusy elektryczne czyli autobusy na węgiel
Jeśli dopuścisz niemieckie wiatraki – będą na wiatr.
A to nie kupuje się gotowego produktu a trzeba płacić na rok przed dostawą? Jeśli prace nad rozbudową stacji ładowania jeszcze trwają – zrozumiałe, że autobusów jeszcze nie ma. A ja bym chciał sprawdzić przed zapłaceniem czy deklarowany zasięg baterii jest taki jak deklaracja. I chciałbym wiedzieć co znaczy, że deklarowana dostawa następnych autobusów będzie w następnych miesiącach.
O tym doskonale wiedzą ci, którzy takie autobusy już kupili i mówią, że w lecie ten zasięg to 2/3 deklarowanego przez producenta, a w zimie połowa. Dlatedo tych autobusów musi być więcej bo nie przejeżdża całej zmiany. Ale to drobiazgi dla władz Cieszyna.