Wydarzenia Bielsko-Biała Cieszyn Czechowice-Dziedzice Żywiec Sucha Beskidzka Wadowice Oświęcim

Plecaki z recyklingu – czym są i gdzie je zamówić?

Recykling to nic innego jak przetwarzanie odpadów w celu odzyskania całości lub części surowców użytych do produkcji danego produktu. W ten sposób powstaje wiele rzeczy codziennego użytku – odzież, opakowania, zabawki, a nawet meble ogrodowe. Coraz większą popularnością cieszą się również plecaki z recyklingu, które zostały uszyte z banerów reklamowych i wyborczych.

Z czego powstają plecaki z recyklingu?

Do szycia plecaków z recyklingu używa się materiału stosowanego do produkcji banerów reklamowych, czyli Frontlitu. Jest to materiał o strukturze siatki poliestrowej laminowany w folii PVC lub powlekany płynnym PVC. Frontlit ma wiele zalet, dzięki którym doskonale sprawdza się w branży reklamowej, a szczególnie w reklamach zewnętrznych wielkoformatowych. To przede wszystkim wysoka jakość nadruku (i łatwość jego wykonania), duża wytrzymałość na rozdarcie, a także odporność na czynniki atmosferyczne. Wszystkie te cechy sprawiają, że plecaki z recyklingu szyje się właśnie z nieaktualnych banerów.

Dlaczego recykling banerów ma znaczenie?

Każdy baner reklamowy z czasem może stracić na aktualności. Wystarczy, że firma zmieni dane teleadresowe lub przestanie oferować produkty czy usługi wymienione na nośniku reklamowym. Zbędnego baneru nie można jednak wyrzucić do pojemnika na śmieci. Materiał stosowany do produkcji plakatów nie jest typowym odpadem komunalnym, więc właściciel musi rozwiązać problem go we własnym zakresie, np. z pomocą firmy świadczącej usługi utylizacyjne. Jednak nieaktualnych banerów nie trzeba wyrzucać, ponieważ materiał można przeznaczyć na plecaki z recyklingu. W ten sposób nie trzeba płacić za utylizację baneru, a dodatkowo można działać w duchu idei zero waste, która ma na celu ograniczenie powstawania odpadów.

Plecaki z recyklingu? To się opłaca!

Recykling starych banerów to proekologiczna inicjatywa, na której zyskują wszyscy. Środowisko, bo materiał z baneru nie zalega na składowiskach czy w miejscach zupełnie do tego nieprzeznaczonych (np. na „dzikich” wysypiskach w lesie). Z kolei pracownia szyjąca plecaki zyskuje wartościowy materiał i tym samym może realizować kolejne projekty. Właściciel banerów również korzysta, ponieważ wyprodukowane w ten sposób dodatki mogą promować jego działalność. Plecaki z recyklingu można bowiem podarować swoim klientom, pracownikom czy lokalnej społeczności, aby budować pozytywne relacje z otoczeniem i wzmocnić swój wizerunek jako firmy dbającej o ekologię.

Plecak z baneru jako modny i praktyczny dodatek

Plecak uszyty z nieaktualnej reklamy czy baneru wyborczego to designerski dodatek, który świetnie pasuje do popularnych trendów, takich jak casual, streetwear, grunge czy stylu sportowego. Dlaczego warto nosić taki plecak? Powodów jest wiele, przy czym do najważniejszych należą:

  • świadomość, że postępuje się w zgodzie z proekologiczną ideą zero waste;
  • posiadanie unikatowej rzeczy, której nie można kupić w sieciówkach czy popularnych butikach;
  • możliwość zyskania praktycznego plecaka, który sprawdzi się zarówno podczas wypadów na miasto, jak i wycieczek w plener;
  • możliwość tworzenia różnorodnych stylizacji, zabawy modą.

Gdzie można kupić plecaki z banerów?

Wytrzymałe i designerskie plecaki z recyklingu można zamówić u polskiego producenta PANATO. Na stronie internetowej https://panato.org/plecaki/plecak-z-baneru można sprawdzić, jak wygląda taki plecak i co jeszcze znajduje się w ofercie tej pracowni. Oprócz plecaków można bowiem zamówić inne rzeczy z banerów (np. torby, saszetki typu nerka), a także spersonalizowane dodatki z nadrukiem, w tym torby, plecaki i worki na sznurkach. Produkty można zamawiać w pojedynczych sztukach lub ilościach hurtowych, np. w formie upominku dla uczestników szkolenia czy jako narzędzie promocji firmy. Pracownia również banery wyborcze, dlatego mogą zgłaszać się też osoby odpowiedzialne za sprzątanie plakatów po wyborach.

W razie pytań dotyczących asortymentu lub zamówienia można skontaktować się za pomocą:

google_news