Trudno wyobrazić sobie dzisiaj strategię marketingową, w której nieobecne jest pozycjonowanie stron oraz weryfikacja zachowań klientów trafiających na witrynę. To obowiązek zwłaszcza, jeśli prowadzisz sklep internetowy lub gdy po prostu zależy ci na tym, by być wysoko w wyszukiwarce Google. Szacunki pokazują, że każdego roku wzrasta liczba aktywnie korzystających z internetu, a więc i potencjalnych klientów. Widoczność strony w Google to potencjał dotarcia to 20 milionów osób miesięcznie.
1. Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?
2. Pozycjonowanie strony – co jest ważne?
3. Pozycjonowanie Cstore i Drupal
Skuteczne pozycjonowanie stron to złożony, wymagający czasu proces. Warto jednak poświęcić zaangażowanie i środki, ponieważ efekty potrafią przynieść wiele korzyści.
Czym jest pozycjonowanie strony internetowej?
Pozycjonowanie stron www to działanie, którego celem jest zwiększenie widoczności danej witryny w wynikach wyszukiwania. Obejmuje wiele czynników: od analizy treści strony i słów kluczowych po szczegóły techniczne, takie jak SSL – protokół https, wskazujący, że strona internetowa jest odpowiednio zabezpieczona. Z tego też względu całość działań najczęściej poprzedza audyt wykonany za pomocą różnych narzędzi, chociażby takich jak Google Search Console czy Search Engine Optimization. Na tej podstawie uzyskujesz informacje o mocnych i słabszych punktach twojej strony.
Pozycjonowanie strony – co jest ważne?
Przede wszystkim musisz zdawać sobie sprawę, że większość fraz w naturalnych wynikach wyszukiwania Google nie działa w czasie rzeczywistym. Kiedy potencjalny klient wpisuje hasło, strony w wynikach wyszukiwania są algorytmom już znane. Aby twoja witryna wyświetliła się na liście, Google musi wiedzieć o jej istnieniu, musi postrzegać ją jako atrakcyjną i godną zaufania.
Działać należy dwutorowo. Optymalizacja SEO to czynność przede wszystkim techniczna, dzięki której twój adres jest dostrzegalny z pozycji wyszukiwarek internetowych. Nieco trudniejsze jest budowanie zaufania – właśnie dlatego pracując nad stworzeniem strategii pozycjonowania powinieneś brać pod uwagę długoterminową perspektywę.
Pozycjonowanie Csore i Drupal
Nieco łatwiej tworzyć wartościowe strony internetowe, korzystając z odpowiedniej platformy CMS, upraszczającej pozycjonowanie. Cstore jest chętnie wybierany przez sklepy internetowe ze względu na prostotę obsługi i możliwość bieżącego, bezproblemowego wdrażania zaleceń optymalizacyjnych. Wiele możliwości stwarza także pozycjonowanie Drupal – oferujące znaczny potencjał techniczny.