Sport Cieszyn Żywiec

Rajdowcy na mecie, szampany otwarte, 67. Rajd Wisły historią

Fot. Rajd Wisły

Poznaliśmy zwycięzców tegorocznego, już 67 Rajdu Wisły.

Rozgrywany w piątek i dziś 67. Rajd Wisły przejeżdżał przez gminy i miasta: Wisła, Ustroń, Istebna, Milówka i Rajcza. Ponad 40 załóg, często przy deszczowej pogodzie, pokonywało odcinki specjalne w Istebnej, Lalikach, Kubalonce, Dobce – Parteczniku.

W sobotnie późne popołudnie, na Placu Foffa w Wiśle poznaliśmy triumfatorów.

Tom Kristensson i Andreas Johansson (Hyundai i20 R5) według nieoficjalnych wyników wygrywają 67. Rajd Wisły. Szwedzi pokonali najszybciej osiem z dziesięciu odcinków specjalnych i zdeklasowali konkurencję. Na drugiej pozycji uplasowali się Grzegorz Grzyb i Adam Binięda (+1:14,4 s, Škoda Fabia Rally2 Evo), którzy wygrali pozostałe dwa odcinki specjalne. Podium w Wiśle uzupełnili Kacper Wróblewski i Jakub Wróbel (+2:10,6 s, Škoda Fabia Rally2 Evo).

Kristensson i Johansson nie mieli sobie równych podczas dzisiejszego etapu. Reprezentanci KOWAX 2BRALLY Racing wystartowali do etapu z przewagą niespełna 9 sekund, a ukończyli dokładając ponad minutę kolejnej z załóg. Do końca toczył się bój o drugą pozycję, którą do dziewiątego odcinka specjalnego zajmowali Wróblewski i Wróbel. Zwycięzcy pierwszej tegorocznej rundy RSMP zmagali się dzisiaj z problemami z silnikiem i ostatecznie uplasowali się na najniższym stopniu podium. Drugie miejsce wywalczyli Grzyb i Binięda, którzy zachowali szanse na walkę o tytuł mistrzowski.

Za podium uplasowali się Zbigniew Gabryś i Daniel Dymurski (+3:38,1 s, Škoda Fabia Rally2 Evo), którzy szanse na podium stracili podczas finałowego Power Stage, gdy wypadli z trasy i długo szukali drogi wyjazdowej z pola. W pierwszej piątce sklasyfikowani zostali także Łukasz Byśkiniewicz i Daniel Siatkowski (+5:32,7 s), którzy zadebiutowali w nowym dla siebie samochodzie, Skodzie Fabii Rally2 Evo.

Wysokie szóste miejsce zajęli jadący Fordem Fiestą Rally3 Kamil Bolek i Łukasz Jastrzębski (+6:34,8 s), wygrywając klasę 3. Za nimi uplasowali się Adam Sroka i Patryk Kielar, zwycięzcy kategorii 2WD oraz klasy 4 (+8:45,6 s, Peugeot 208 Rally4). Do dziewiątego odcinka specjalnego w tej kategorii prowadzili Jacek Sobczak i Michał Marczewski (Porsche 911 GT3), jednak problemy na trasie skutkowały sporą stratą i wypadnięciem z pierwszej dziesiątki. Ta próba okazała się również pechowa dla Jarosława i Marcina Szejów, których Hyundai i20 R5 uległ awarii. Do tego momentu zajmowali dobre, czwarte miejsce w generalce.

Ósmą pozycję zajęli goście z Czech, Petr Zedník i Olga Zedníková, tracąc 10:04,7 s (Ford Fiesta Rally2), dziewiątą Marcin Kowal i Sebastian Lenkowski (+10:59,6 s, Ford Fiesta Rally3). Pierwszą dziesiątkę zamknęli Marek Nowak i Adam Grzelka (+12:14,4 s, Opel Corsa Rally4).

MOTUL Historyczne Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Po wczorajszym etapie na czele klasyfikacji generalnej w MOTUL HRSMP byli Marcin Grzelewski i Krzysztof Niedbała (Ford Sierra Cosworth 4×4), którzy o blisko 40 sekund pokonywali duet Grzegorz Olchawski i Przemysław Bosek (Audi Quattro). Na trzeciej pozycji plasowali się Marek Suder i Marcin Kowalik (Ford Sierra Cosworth 4×4). Aktualni mistrzowie Polski wzięli się do odrabiania strat od samego początku sobotniego etapu i nie mieli sobie równych. Wygrali pięć z sześciu odcinków specjalnych i według nieoficjalnych wyników zwyciężyli w 67. Rajdzie Wisły, pokonując o 34,3 sekundy duet Grzelewski/Niedbała i o 4 minuty 45,3 s Olchawskiego z Boskiem.

Rajdowe Mistrzostwa Południa i Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Śląska

Dzień najlepiej rozpoczęli Marcin Pogorzelski i Krzysztof Grzesik (Citroen C2 GT), którzy wygrali pierwszy przejazd odcinka Laliki i wyszli na prowadzenie. Na kolejnej próbie stracili jednak blisko 50 sekund i główną rolę do końca dnia odegrali już Maciej Hawro z Wojciechem Kolaczkiem (Honda Civic VTi EG6). Liderzy tabeli sezonu wygrali do końca wszystkie próby i pewnie zwyciężyli w łączonej rundzie Rajdowych Mistrzostw Południa oraz Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Śląska. Na drugiej pozycji sklasyfikowano Pogorzelskiego z Grzesikiem (+53,1 s), a na najniższym stopniu podium stanęli Marcin Gluza z Kamilą Klaczańską (+1:20,6 s, Honda Civic VTi EG6). Warto zaznaczyć, że bardzo wysokie, czwarte miejsce zajęli Damian Boncela i Jacek Wasilewski (+3:09,7 s), jadący Kią Picanto II RallyN klasy RN3.

google_news