Wydarzenia Bielsko-Biała Cieszyn Czechowice-Dziedzice Żywiec Sucha Beskidzka Wadowice Oświęcim

Sposoby na poprawienie pracy układu pokarmowego

Uciążliwe wzdęcia, zgaga, bóle brzucha, czy biegunki to częste dolegliwości układu pokarmowego. Do ich pojawienia się doprowadzić może wiele czynników, a zaliczany jest do nich stres, niezdrowa dieta, korzystanie z używek, a także złe nawyki żywieniowe. To wszystko i wiele innych czynników sprawia, że coraz częściej pojawiają się u nas nieprzyjemne i uciążliwe dolegliwości układu trawiennego. Jednak warto pamiętać, że takie objawy mogą wskazywać również na problemy zdrowotne. Jeden z uczonych powiedział, że wszystkie choroby mają swój początek w jelitach. Warto więc dowiedzieć się, w jaki sposób możemy poprawić ich pracę i uregulować ich działanie -podpowiada ekspert z https://massextreme.pl/.

Jedź więcej błonnika

Dieta, która powinna wspomagać trawienie musi być bogata w błonnik. Jest to składnik, który przyczynia się do regulowania pracy układu pokarmowego, a dodatkowo zapewnia długotrwałe uczucie sytości i pobudza perystaltykę jelit. Zapotrzebowanie na błonnik wynosi około dwadzieścia -czterdzieści gramów na dobę. Najwięcej błonnika znajduje się w warzywach, a także w orzechach, nasionach i produktach zbożowych. Jeżeli pojawiają się u ciebie częste bóle brzucha, a także inne dolegliwości trawienne, to staraj się jeść więcej produktów z błonnikiem. Jednak dodatkowo trzeba pamiętać, by po ich spożyciu pić dużo wody. Za mała ilość płynów przy błonniku może doprowadzić do pojawienia się problemów z zaparciami.

Zadbaj o prawidłową masę ciała

Warto pamiętać, ale nadmierna ilość tkanki tłuszczowej negatywnie wpływ na pracę całego organizmu. Okazuje się, że nawet niewielki spadek wagi przyczynia się do uregulowania pracy układu trawiennego. Problemy z trawieniem, na przykład gazy, wzdęcia, czy zgaga mogą pojawić się u osób, które nie są w stanie pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej z okolic brzucha. Trzeba więc dowiedzieć się, jak można skutecznie schudnąć. Jest to związane z wprowadzeniem pewnym zmian w zasady żywienia, a także zwiększeniem aktywności fizycznej. Jeżeli zastosujesz się do tych dwóch zasad, to powinny ci one pomóc osiągnąć zadowalające efekty.
(Sprawdź czym jest Thyrolin – https://thyrolin.pl/)

Pij dużo wody

Jeżeli pojawiają się u ciebie problemy z zaparciami, to warto sięgnąć po większe ilości wody. Może w ciągu dnia pijesz za mało płynów i to właśnie przyczynia się do pojawienia się twoich zaburzeń trawiennych? Pamiętaj, że odpowiednie nawodnienie organizmu w ciągu dnia jest niezbędne do zachowania  regularności wypróżnień. Do nawadniania ustroju doskonale nadaje się nie tylko woda, ale również ziołowe napary, herbaty, czy soki. Warto pamiętać, że spożywanie niektórych potraw może nawodnić organizm. W zupach, arbuzie, melonie, ogórkach i sałacie znajduje się dużo wody, a także liczne składniki odżywcze. Warto więc po nie sięgać, by regularnie nawadniać organizm.

Więcej się ruszaj

Nie ma wątpliwości co do tego, że ruch to zdrowie. Aktywność fizyczna może nam pomóc w walce z wieloma dolegliwościami i zaburzeniami organizmu. Jest ona również skuteczna przy problemach trawiennych. Dzięki ruchowi treść w jelitach zaczyna się sprawniej przesuwać, a dzięki temu reguluje się praca układu trawiennego. Ruszanie się nawet w najmniejszy sposób, czyli mycie okien, jazda na rowerze, czy bieganie sprawiają, że jesteśmy w stanie skutecznie poradzić sobie z zaparciami, wzdęciami, a także innymi dolegliwościami. Warto więc zwiększyć swoją aktywność ruchową i zacząć być aktywnym fizycznie na co dzień. Codzienny spacer, czy ćwiczenia w domu są doskonałym sposobem na zadbanie o zdrowie układu pokarmowego.

Nie zapominaj o probiotykach

Flora bakteryjna w jelitach jest bardzo ważna i jest ona odpowiedzialna za prawidłowe funkcjonowanie układu pokarmowego. Ma ona również wpływ na pracę układu immunologicznego. Probiotyki to składniki, które bogate są w dobre bakterie, a ich zadaniem jest łagodzenie dolegliwości trawiennych, jeżeli takie się pojawiają. To pożyteczne dla organizmu bakterie, a można je znaleźć nie tylko w preparatach farmaceutycznych, ale również w jogurtach naturalnych, kefirze, kapuście i ogórkach kiszonych. Warto stosować je regularnie, ponieważ nawet niewielkie zaburzenia równowagi bakteryjnej mogą doprowadzić do problemów trawiennych.
(czym sa probiotyki? – https://probioxplus.pl/)

Zwalczaj stres

Często pojawia się u na ból brzucha, kiedy znajdujemy się w sytuacjach stresowych. Układ pokarmowy oraz nerwowy są ze sobą połączone i to dlatego, kiedy czujemy się zestresowani, to pojawić się mogą u nas problemy trawienne. Jeżeli chcesz zapomnieć o problemach trawiennych, to konieczne jest opanowanie swoich nerwów. Do zwalczania stresu okazać pomocne mogą się aktywności fizyczne. Wielu osobom pomagają joga i medytacja, a jeszcze innym pomagać będą chwile relaksu i wyciszenia, a także dodatkowa dawka snu. Sprawdź, jak ty możesz walczyć ze stresem i staraj się to robić za każdym razem, kiedy poczujesz, że twój organizm zaburza swoją pracę przez nadmierny i długotrwały stres.

(Sprawdź skutecznośc Green Barley Plus https://greenbarleyplus.pl/)

1
Skomentuj

avatar
1 Komentarzy
0 Odpowiedzi
0 Śledzących
 
Najwięcej odpowiedzi
Najgorętsze komentarze
1 Komentarzy
Urszula Ostatnio komentujący
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Urszula
Gość
Urszula

Nawodnienie ważna rzecz ja to piję ponad 2 litry cisowianki dziennie to i wody w moim organizmie nie brakuje. Staram też jeść zdowo, wybieram produkty co przyspieszają metabolizm i mój układ pokarmowy wcale źle nie ma 🙂