Wydarzenia Sucha Beskidzka

Stacja Sucha Beskidzka po przebudowie. Zapomnieli o niepełnosprawnych?

Stacja Sucha Beskidzka. Fot. Paweł Szczotka

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe przebudowała stację Sucha Beskidzka. Wymieniono tory na nowe, a co najbardziej rzuca się w oczy, powstał „lśniący” nowością wysoki peron, który ma poprawić komfort podróży, z nowymi wiatami i tablicami informacyjnymi. Ale przy tym wszystkim powstał też problem dla części pasażerów…

Od czasu otwarcia kolejowej łącznicy i przystanku Sucha Beskidzka Zamek (co nastąpiło w czerwcu 2017 roku), ranga stacji Sucha Beskidzka zdecydowanie spadła. Mimo to wciąż dociera do niej jeszcze część pociągów z Krakowa i Zakopanego, a przejeżdżają przez nią sezonowe dalekobieżne IC „Halny” Bydgoszcz – Zakopane czy Sprinter „Ornak” Katowice – Zakopane. Tymczasem jeszcze przy ubiegłorocznej przebudowie stacji Sucha Beskidzka pojawił się problem z dostępnością do peronu 2 dla osób niepełnosprawnych na wózkach, matek z wózkami dziecięcymi czy osób, które mają większe walizki. Zamiast przejścia naziemnego przez tory na peron 2 wyznaczono je tylko i wyłącznie przez kładkę nad torami! Pasażerowie, którzy wskazali na ten uciążliwy problem, podkreślają natomiast, że przy wejściu na kładkę z peronu 2 widnieją piktogramy z informacją o windzie dla osób niepełnosprawnych. Jednak windy nigdzie nie widać. Co ciekawe, pod wiatami na peronie 2 przygotowano specjalne miejsca dla osób niepełnosprawnych.

Zapytaliśmy zatem w biurze prasowym spółki PKP PLK, czy i w jaki sposób planowane jest rozwiązanie tego problemu. Piotr Hamarnik z zespołu prasowego spółki PKP PLK z Krakowa stwierdził, że dojście dla osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się będzie możliwe dzięki windom, które zamontowane zostaną przy kładce dla pieszych.

W chwili obecnej spółka PKP PLK proceduje pozwolenie na budowę w tym zakresie. Według planów, windy powstaną w 2023 roku – zapowiada Piotr Hamarnik.

Stacja Sucha Beskidzka. Fot. Paweł Szczotka

Stacja Sucha Beskidzka. Fot. Paweł Szczotka

google_news
4 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
ze_wsi
ze_wsi
2 lat temu

Założenie lokalizacjie tego dworca miało jedynie sens dla Kolei Transwersalnej, gdzie dominował kierunek wschód-zachód. Nikt nie miał pojęcia, że powstanie taki twór jak Zakopane. Obecnie budynek moze służyc za skansen C.K. – PRL. A komu będzie potrzebny przystanek Sucha Beskidzka jeżeli dojdzie do skutku budowa lini Kraków – południe i Słowacja całkowicie nowym szlakiem przez Wieliczkę i Kasinę?

Marek
Marek
2 lat temu

Pamiętam ten dworzec z lat 80tych. Był mega klimatyczny. Na dole były kasy, informacja kolejowa, kiosk ruchu, na posadzce marmur. Po schodach wchodziło się do górnej poczekalni i biblioteki z obsadą. Od strony peronu była restauracja kawiarnia w regionalnym stylu.Przed dworcem stały taksówki. Dzisiaj wszędzie tam hula wiatr no ale takie czasy, zakłady pozamykano, ludzie mają po 3 auta w domu i pociagi zostały puste, tylko wspomnienia zostały o świetności miejscowej kolei.

Hermenegilda
Hermenegilda
2 lat temu
Reply to  Marek

Rzeczywiście kolej była świetna zwłaszcza z barami typu “bistro”, a i wódeczkę można się było napić całą dobę, PRL wróć.

Hermenegilda
Hermenegilda
2 lat temu

Widocznie na PKP nie słyszano o ustawie o dostępności gdzie w najmniejszym urzędzie powołuje się koordynatorów od dostępności i wykonuje sprawozdania dla wyżej.