To wielki dzień dla regionu – mówił prezydent Jarosław Klimaszewski po decyzji o przyznaniu dofinansowania na rewitalizację linii kolejowej z Bielska-Białej do Skoczowa.
W Starostwie Powiatowym odbyła się dziś konferencja prasowa na ten temat. – Taki jest trend na świecie, że ludzie przesiadają się na kolej. Aby tak było także u nas, musimy stworzyć do tego warunki – mówił starosta bielski Andrzej Płonka. Przypomnijmy – projekt rewitalizacji odcinka linii nr 190 otrzymał dofinansowanie z Programu Kolej +.
Ostatni pociąg przejechał tą trasą w lutym 2013 r. Odcinek planowany do przebudowy ma 22 km, a koszt prac przywracających ten fragment do użytkowania to niemal 350 mln zł. 85 proc. tej kwoty to dofinansowanie, resztę mają dołożyć samorządy. Liderami projektu są miasto Bielsko-Biała, powiat bielski, powiat cieszyński, gmina Skoczów i gmina Jasienica.
Prezydent Bielska-Białej podkreślał, że dzięki ścisłej współpracy samorządów które na początku obecnej kadencji utworzyły Aglomerację Beskidzką nie udałoby się sięgnąć po tak duże środki. – To wielki dzień dla całego subregionu południowego. Jest to ostatnia nitka, która otwiera nas na Cieszyn. Pociągi to najbardziej ekologiczna i bezpieczna forma transportu, uzupełnienie komunikacji miejskiej. To była dziejowa szansa, którą pomimo trudnych czasów chcemy wykorzystać składając się na wkład własny. Teraz pozostało tylko zabrać się do roboty – mówił Jarosław Klimaszewski, przewodniczący Aglomeracji Beskidzkiej.
Podkreślano skuteczną współpracę z Grzegorzem Pudą, ministrem funduszy i polityki regionalnej. – Cieszę się, że moje wieloletnie starania o zatwierdzenie rewitalizacji linii kolejowej , jako połączenie Śląska Cieszyńskiego z Krakowem, w końcu stało się faktem – mówił minister Puda. Mieczysław Szczurek, starosta cieszyński, podkreślał, że mieszkańcy południa województwa czekali na tę wiadomość wiele lat. Burmistrz Skoczowa Mirosław Sitko zwracał uwagę, że miasto jest totalnie zakorkowane, a wójt gminy Jasienica Janusz Pierzyna dziękował wszystkim, którzy zaangażowali się w ten ważny temat.
W ramach inwestycji planuje się między innymi przywrócenie ruchu pociągów, podniesienie prędkości do 100 km/h na wybranych odcinkach, przywrócenie niektórych stacji (na przykład Bielsko-Biała Wapienica), budowę nowych przystanków w nowych lokalizacjach i modernizację przejazdów kolejowych.
Jest różnica pomiędzy tym, że sobie MOŻEMY jeździć komunikacją masową, a tym, że będziemy MUSIELI. Sam wolę zostawić samochód pod blokiem i jechać do Wisły pociągiem, jednak jeśli ktoś mi zabroni korzystać z samochodu (a do tego wszystko zmierza), to już nie jest wolność, tylko komuna 2.0
Jeśli wypijesz – owszem samochodem zabroni policja, będziesz miał komunę, ale pociągiem – demokrację.
To co wasza banda PZPR u władzy jarka.
Widać to tak po katolicku jak cała putinowska sekta małego SBeka od kota BRAWO WY de–le czarnych.
Odezwała się ruska onuca w śmierdzących walonkach.Spadaj do Putina naziolu.
Wracamy do jaskiń. Transport zbiorowy to skrajnie nieefektywny i szkodliwy rodzaj transportu. Odpowiada za hiperurbanizacje czyli 70% emisji Unii Europejskiej
Kto ma w głowie olej – poprze kolej, nie komunikację prywatną przy coraz większej ilości aut, przy drogach jakie są a i możliwościach parkowania.
Ale wiejska władza myśli jak ma kolej to jest miasto tyle milionów w błoto na ciemnote nie ma rady.
A gdzie Molin i jego interpelacje ( na pokaz ) ???? Nie wzięli chłopa, zaraz wybory wiec miałby kolejne zdjęcie do albumu z pseudo zasługami…..
Uważam, że to bardzo przydatna inwestycja podnosząca m. In. walory turystyczne regionu
Ala jaja niech dbają o szybkie drogi a nie kolej dla paru ludzi wiocha się cieszy nasza kolej to najgorsza lipa nie dla ludzi .
Co za wyjątkowa okazja, żeby obdarzyć wyborców szerokim uśmiechem. Czy wy budujecie ze swoich pieniędzy? A jeśli nie, to czym się tutaj chwalić?
Odbudowa linni dobije do miliarda,ale to nie jest ważne.Ważne jest to,że linia typowo pasażerska będzie skarbonką bez dna.Raz ,że nie ma takiego potoku pasażerów i nie będzie.Drugie,koszty utrzymania i eksploatacji okażą się nie do udźwignięcia. To jest tylko przedwyborcze bicie piany przez pisiorów.Stan kasy państwa zweryfikuje wszystko.Dopiero się okaże,że długi Gierka to było małe miki w stosunku do tego co te przygłupy powyczyniały przez te 8 lat.
Skarbonka bez dna. 350 mln ale wycena z 2020 r. Dzisiaj to już ok. 500 mln. Termin oddania 2029 r. a to będzie już grubo ponad 1 mld. Włodarze gmin podpisują i nie wiedzą co, ale wtedy to już ich nie będzie i nie się inni martwią. A tak w ogóle to idą wybory. I jeszcze jedno, kto doprowadził do tego, że ta linia przestała istnieć i teraz trzeba odbudować ją na nowo? Gdzie jest winny?
Najpierw zniszczyli i rozkradli a teraz wielce odbudowują
To jest nasza wiejska władza czyli lipa.
Linię rozkradli miejscowi
Byle by dopasowali przystanki do potrzeb mieszkańców
Przy każdym domu stop siatki w ręce i do domu wg urojenia ciemnoty z tela.
No to super, jeszcze trzeba przekonać mieszkańców aby zostawiali auta w domach. A kiedy ta kolej będzie uruchomiona? – może też ważne.
Patrząc na remont linii do Wisły ze 3-4 lata jak nic.
Widzę jak wiocha niesie siatki albo wiezie zakupy w taczkach robicie jaja mam nadzieję że was wywalą przy wyborach za utopienie około 500 mil.w błoto.
Wiocha do siatek pakuje zakupy z wiejskiego sklepiku i zna, że są plecaki, wózki na zakupy, nie musi to być bagażnik samochodowy. Wiocha wie, że oprócz zakupów ma potrzebę dostać się właśnie pociągiem do pracy, w innych celach.