16 września w Wydziale Komunikacji Starostwa Powiatowego w Cieszynie, miała miejsce awaria łącza światłowodowego. Uniemożliwia to poprawne działanie systemu CEPiK.
– Z uwagi na możliwość wydłużenia czasu naprawy informujemy, że w dniu 17 września, załatwianie spraw w Wydziale Komunikacji, będzie znacząco utrudnione – czytamy w komunikacie.
Problem rozwiązuje dostawca usługi. – Wydział Komunikacji jest w stałym kontakcie z Polską Wytwórnią Papierów Wartościowych, która stwierdziła, że wina leży po stronie Netii, jako dostawcy światłowodu – mówi Łukasz Heller, kierownik Referatu Rejestracji Pojazdów.
Przypominamy, iż od minionego poniedziałku 14 września, po przeprowadzce Wydział Komunikacji funkcjonuje na dawnej platformie odpraw granicznych, przy ulicy Granicznej 79 w Cieszynie Boguszowicach.
Aktualizacja
W czwartkowy wieczór, 17 września, awaria została usunięta. – Nastąpiła z przyczyn losowych. To była usterka czysto techniczna, niezależna od nas – mówi Łukasz Heller, kierownik Referatu Rejestracji Pojazdów.
Chodzą słuchy że wydział geodezji w Cieszynie zostanie przeniesiony na szczyt Czantorii tak dla równowagi.
Akurat jestem blisko tego tematu i zastanawiam się dlaczego takie instytucje nie mają łącza backupowego, Netia jak i Orange to molochy w których załatwienie jakiejkolwiek sprawy trwa sporo czasu i nikt nie załatwi serwisu w 1 godzinę. Dodatkowo jest remontowany odcinek torów cieszyn-goleszów gdzie biegną łącza między innymi Netii więc nie trzeba być jasnowidzem żeby wiedzieć że wkrótce nastąpi kolejne rozłączenie.
Bierze się niemałe pieniądze? Odpowiedzialność w pełnym zakresie, również za szybką likwidację awarii a nie wyrozumienie.
Nie rozumiem, przecież jak widać szybkiej likwidacji nie ma sorry ale dla nich jesteście po prostu klientem bez względu na to ile płacicie. Wiem bo z nimi współpracuję płacę spore pieniądze za łącze przez pół polski a awarię potrafią usuwać dobę :(. Każda szanująca się firma i instytucja która jest uzależniona od dostępu do sieci powinna mieć łącze zapasowe!
A po co było zmieniać Wydział Komunikacji. Miejsce na Bobreckiej było miejscem wymarzonym dla wszystkich. Kto wpadł na taki pomysł żeby to przenieść na Graniczną. Wynajem kosztuje uruchomienie linii autobusowej jeszcze więcej kosztuje nic nie jest za darmo. Autobus wynagrodzenie kierowców + ZUS czy starosta to płaci z swojej kieszenie czy płacą to podatnicy. Gratuluję takiego starosty nikt się temu jeszcze nie przyjrzał a co na to radni bezradni powiatowi są tylko od brania diet i akceptacji pomylonych pomysłów starosty. Gratuluję cieszyniaków że takiego mają starostę i radnych.
Mialem kiedys netie i nie dziwie sie ze maja problemy z internetem… Dziwne ze wogole go mieli przez jakis czas.
Co na to Netia?
Szanowna Pani Hermrenegildo! Niestety dzisiaj (17.09.2020 r.) usterka nadal nie została naprawiona i – póki co – cały Wydział Komunikacji (w tym Referat Rejestracji Pojazdów i Referat Prawa Jazdy) nie jest w stanie obsługiwać Klientów, ponieważ nie działają programy “Pojazd” i “Kierowca”. Awarii uległo połączenie światłowodowe odpowiadające za łączność Starostwa z serwerami systemu CEPiK. Problem leży po stronie operatora (Netii). Robimy wszystko, co jest możliwe, żeby usterka została jak naszybciej usunięta. Co ważne – wewnętrzna sieć teleinformatyczna łącząca wszystkie budynki Starostwa działa prawidłowo. Pan Kierownik Referatu Rejestracji Pojazdów Łukasz Heller dzisiaj rano (17.09.2020 r.) ponownie wykonał telefon do Warszawy do… Czytaj więcej »
najlepsza robota to czekać ,,,,,,,,, we wszystkich odmianach, a przy okazji co? robi Ratusz? w związku z nasileniem pandemi w Czechach?( 2.000)!!!!!!!!!!! przypadków wczoraj……..podpowiem do Słowacji …Czech może udać się tylko z aktualnym testem(-) a my po wekendzie bacznie obserwować będziemy dalszy rozwój sprawy??????
Sprawa jest przez nas cały czas monitorowana! PWPW stwierdziła, że wina za awarię leży po stronie dostawcy, dlatego Netia musi ją usunąć. Co do sytuacji w Czechach – w tym przypadku władnym do podejmowania decyzji jest polski Rząd.
a odwrotna sytuacja z wiosny i ,, spacery graniczne”
Usterki się zdarzają. Ale jeśli powodem jest Netia – nie ma wypowiedzi (stanowiska) z tej strony, jakiejś perspektywy…
Operator potwierdził, że jeszcze dzisiaj zaczną usuwać usterkę.
Super, mi chodziło o nieco co innego. Jeśli w artykule jest stwierdzenie, że jest to wina Netii – dlaczego tylko wypowiedź z WK Starostwa? A niech poczuwają się do odpowiedzialności i coś powiedzą od siebie. Wyżej Piotr w swoim komentarzu używa pojęcia “klient” ale bez głębszego zrozumienia kto to jest prawdziwy Klient i jaka odpowiedzialność ciąży na dostawcy usługi wobec Klienta. Można kierować temat potrzeby usunięcia jak najszybciej awarii, nieuznawania że za chwilę może nastąpić następna awaria bo są po drodze jakieś prace – na rozwiązanie docelowe, że każda szanująca się instytucja powinna mieć łącze zapasowe. A jeśli nie ma… Czytaj więcej »