Mogłoby się wydawać, że wybór biurka pracowniczego jest łatwy. Jeżeli jednak mamy swoją firmę i zatrudniamy więcej osób, wybór każdego mebla do biura powinien być przemyślany, aby współgrał z całością wyposażenia oraz właściwie służył pracownikom w nim pracującym. Tutaj liczy się nie tylko design, ale również wygoda i zgodność z wymogami ergonomii pracy.
Osoba pracująca przy biurku, spędza przy nim średnio od 6 do 8 godzin, dlatego komfort i wygoda siedzenia ma tutaj największe znaczenie. Trzeba wiedzieć jakie biurka spełniają wszystkie normy bhp i zaopatrzyć się w taki sprzęt, dzięki któremu nasi pracownicy nie będą narażeni na bóle kręgosłupa oraz inne dolegliwości.
Co oznacza pojęcie nowoczesnego biurka pracowniczego?
Co to znaczy, że biurka pracownicze są nowoczesne? Co zrobić, aby właściwie dobrać biurko do osób pracujących w danej firmie? Czy biurko powinno być nowoczesne i kosmiczne, aby spełniało miano nowoczesnego? Jak dobrać model biurka do konkretnej osoby i jej stanowiska pracy? Spróbujmy na te pytania po kolei odpowiedzieć. po pierwsze nowoczesne biurka pracownicze to nie te, które wyglądają nowocześnie i przyciągają swoim wyglądem, ale te które spełniają wszystkie wymogi BHP i ergonomii pracy.
Do biurka powinien także być dostosowany odpowiedni fotel biurowy. Jeżeli osoba pracująca na stanowisku sekretarki, księgowej czy innego pracownika biurowego potrzebuje naprawdę dużo miejsca na blacie, jej biurko powinno być większe. Liczy się także ilość szuflad i szafek czy znajdujące się regały za biurkiem, gdzie pracownik będzie mógł swobodnie odstawiać dokumenty. Biurko powinno mieć regulację wysokości, nigdy bowiem nie wiadomo jak wysoka bądź niska osoba będzie przy nim pracowała. Drugim ważnym meblem w biurze jest fotel biurowy. To zwykle obrotowy mebel na kółkach, które stanowią ważny element wyposażenia, to dzięki nim pracownik może swobodnie odjeżdżać od biurka, dojeżdżać do szafek z dokumentami bądź zmieniać położenie względem innych obowiązków zawodowych.
Zupełnie inaczej wyglądają biurka osób pracujących w zawodzie projektanta wnętrz czy architekta. Takie biurka musza znajdować się w dobrze nasłonecznionym miejscu i oprócz regulacji wysokości powinny być także wyposażone w regulacje nachylenia głównego blatu, na którym pracownik wykonuje konkretny projekt. W tym przypadku do pracy przyda się wygodny hoker, wyposażony we wspomnianą regulację wysokości, aby projektant mógł ustawić siedzisko do blatu biurka.
Wybierz biurko na miarę XXI wieku
Jak wiadomo biurko jest jednym z głównym mebli, znajduje się w każdym biurze, a jego wygląd nie musi być ekstrawagancki, za to powinno być ono wygodne, komfortowe i poznosić efektowność pracy. Jeżeli zastosujemy się do wszystkich zasad ergonomii i przepisów BHP, jeżeli przejrzymy ofertę Mp-Office meble, na pewno wybierzemy odpowiednie biurko pracownicze do pomieszczenia biurowego. Warto pamiętać, że praca przy biurku przez 6 czy 8 godzin dziennie może być bardzo męcząca i stanowić poważne zagrożenie dla kręgosłupa osoby tak długo pracującej w jednej pozycji ciała. Jeżeli zatem dopiero zaczynasz planowanie i projektowanie swojego biura bądź pomieszczeń firmowych, w której będzie pracowało więcej osób, koniecznie sprawdź jakie biurko spełnia warunki ergonomii i przepisy BHP i dobierz elementy wyposażenia biura według należnych standardów obowiązujących w XXI wieku. W przypadku biurka pracowniczego najważniejsza jest wysoka jakość wykonania mebla, możliwość jego swobodnej regulacji oraz rozmiary biurka dostosowane do wykonywanych zajęć w biurze.
Mam w domu gabinet i biurko, ale najlepiej mi się pracuje siedząc w moim uszaku z gala collezione, biorę wtedy podstawkę, stawiam na niej laptopa i siedzę. Fotel jest bardzo wygodny więc dobrze się w nim siedzi 🙂 Krzesło przy biurku już takie nie jest 🙂