Trwa bój o nowy rozkład jazdy po zakończeniu modernizacji linii kolejowej do Wisły oraz odcinka Cieszyn – Goleszów. Koleje Śląskie chcą poskąpić liczby pociągów. W tej sprawie już kilka interpelacji złożył Andrzej Molin, radny Sejmiku Województwa Śląskiego. Występując w imieniu swoim i mieszkańców nie zgadza się on z planem ograniczenia liczby kursów na wyremontowanych liniach.
23 kwietnia, wiślański samorządowiec otrzymał odpowiedź na ostatnio złożoną interpelację. Wicemarszałek województwa śląskiego Dariusz Starzyński… podtrzymał stanowisko wyrażone w piśmie z 1 kwietnia. – Informowałem o utrudnieniach w prowadzeniu ruchu kolejowego w roku 2022, związanych z ograniczeniami przepustowości na odcinkach kolejowych na trasie z Katowic do Wisty Głębce, wynikającymi z modernizacji infrastruktury oraz ograniczeniami wynikającymi z sieciowego harmonogramu zamknięć torowych planowanych do wykonania w rozkładzie jazdy 2022/2023. Powyższe ma bezpośredni wpływ na brak możliwości kompleksowego uruchomienia w nowym rozkładzie jazdy pociągów 2021/2022, więcej niż sześciu par pociągów do Wisły kursujących codziennie. Osiągnięcie docelowe ilości połączeń, czyli 8 par w dni robocze, 10 par w dni wolne od pracy, możliwe będzie po zakończeniu prac modernizacyjnych infrastruktury na odcinku Ustroń – Wisła Głębce. Zakończenie tych prac planowane jest na koniec czerwca 2022 roku – czytamy w tym piśmie.
Tutaj trzeba przypomnieć, że generalnie finał zakończenia modernizacji linii kolejowej do Wisły planowany jest na grudzień tego roku, co radny Andrzej Molin akcentował w swoich wystąpieniach do władz wojewódzkiego samorządu. Dlatego jest zdania, że zaplanowana niewielka ilość połączeń, może nie być dostatecznie atrakcyjna dla zwiększenia zainteresowania ofertą transportu kolejowego, i może spowodować niepowetowane straty dla tego bardzo kosztownego, ale pożądanego pod wieloma względami projektu. Z opinii Dariusza Starzyńskiego wynika tymczasem, że tak naprawdę dopiero od 1 lipca 2022 roku, będzie można mówić, że modernizacja linii do Wisły zostanie zakończona i wtedy powstaną realne warunki do uruchomienia docelowej ilości pociągów do perły Beskidów.
Wicemarszałek odniósł się jeszcze do postulatu radnego „w zakresie pociągów łączonych relacji Katowice – Cieszyn/Wisła Głębce”. Przypomniał, że są brane pod uwagę opcje komunikowania lub dzielenia/łączenia na stacji Goleszów takiego składu z pociągam relacji Katowice – Wisła Głębce. Przed wdrożeniem kompleksowo takiego rozwiązania konieczne jednak będzie przeprowadzenie testów. Nastąpią one, kiedy do użytku zostanie oddana zmodernizowana stacja Goleszów.
Bój to jest nasz ostatni…
Przedostatni podszywacz
Jedna baba….
Baba z wozu…
drugiej babie…
koniom lżej