Wydarzenia Bielsko-Biała Cieszyn Czechowice-Dziedzice Żywiec Sucha Beskidzka Wadowice Oświęcim

Czy na pole dance da się schudnąć?

Motywacja do treningów pole dance może mieć różne źródła. Czasami chodzi o lepszą sprawność fizyczną, czasami o poznanie nowej dyscypliny, a niekiedy o zwiększenie pewności siebie. Dość częstym celem wśród kobiet jest również schudnięcie. Tylko czy na rurce naprawdę da się schudnąć?

Jak pole dance wpływa na ciało?

Ćwiczenia z użyciem rury są wymagające. Oczywiście nie oznacza to, że tylko osoby z bardzo dobrą kondycją czy dużą siłą są w stanie trenować taki sport  – zacząć może każdy. Należy jednak pamiętać, że rura pole dance (sprawdź produkty w sklepie: https://flyingrose.pl/rury-do-pole-dance) wymaga pracy całego ciała. Wykonując akrobacje, angażujesz wszystkie mięśnie i niemal bez przerwy dźwigasz własny ciężar. Pole dance działa więc w taki sam sposób jak ćwiczenia izometryczne czy kalistenika, a dodatkowo – zależnie od tempa ćwiczeń i układu – może zamienić się w porządny trening aerobowy.

Pole dance a chudnięcie

Każda aktywność fizyczna może pomóc w schudnięciu, a ćwiczenia na rurze nie są w tym przypadku żadnym wyjątkiem. Należy jednak podkreślić, że sam trening nie jest jeszcze gwarancją zredukowania masy ciała. Wręcz przeciwnie, wszelką aktywność należy traktować jako uzupełnienie zdrowego stylu życia, który rozpoczyna się m.in. w kuchni. Jeśli będziesz podejmować dobre decyzje na co dzień, czyli odżywiać się zdrowo i z myślą o rozsądnym schudnięciu, pole dance przyspieszy pożądane efekty.

Ile można schudnąć?

To zależy od treningu. Bywają zajęcia, na których materac pole dance (zobacz produkty na stronie: https://flyingrose.pl/sprzet-sportowy/materace-pole-dance) i stopy kursanta praktycznie “nie spotykają się” – ćwiczone choreografie są bardzo intensywne i dosłownie odbywają się w powietrzu. Ale bywają też takie treningi, na których szlifuje się tylko kilka figur czy które mają po prostu zaznajomić uczestnika z drążkiem. Ilość spalonych kalorii może być zatem bardzo różna.

Niektórzy trenerzy szacują, że na godzinnym  treningu można spalić nawet ok. 500 kcal, ale to jedynie orientacyjna wartość. Pewne jest natomiast to, że łącząc regularne treningi ze zdrowym odżywianiem, możesz liczyć na gubienie ok. 1-1,5 kg tygodniowo. Bardziej szczegółowe wartości i plan działania dobrze jest ustalić z osobami, które znają Twoją wagę i stan zdrowotny, czyli z dietetykiem oraz trenerem.

Czy pole dance rozbudowuje mięśnie?

Ponieważ ćwiczenia na rurce są głównie siłowe, zbudowanie większej muskulatury jest jednym z efektów trenowania pole dance. Z tego powodu wiele osób, a zwłaszcza panie, obawia się tzw. “rozrośnięcia” zamiast schudnięcia. Czy jest się czego bać?

Nie do końca, bo nic nie dzieje się jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Innymi słowy, nie musisz obawiać się, że z dnia na dzień Twoje spodenki pole dance (sprawdź ofertę sklepu: https://flyingrose.pl/odziez-sportowa-i-obuwie/pole-dance/szorty) przestaną pasować, bo będziesz mieć szerokie, “niekobiece” uda, a Twoje ramiona staną się szersze niż biodra. Ćwiczenia na rurce zwiększają muskulaturę, ale jeśli Twoim celem jest redukcja, minie trochę czasu. Dopiero gdy zrzucisz zbędne kilogramy, Twoje mięśnie ukażą się światu, a i tak nie będzie to muskulatura Strongmana. Wystarczy spojrzeć na osoby, które trenują pole dance latami – w stanie spoczynku ich mięśnie są estetycznie zarysowane, a ciało niezwykle jędrne.

google_news
E-wydanie_d
Subskrybuj
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
trudna sprawa
trudna sprawa
2 miesięcy temu

Tłuściochom nie da się schudnąć, nie wdrapią się na pole.