Porady i inspiracje

Czym jest pulpit zdalny i kiedy jest przydatny?

W ostatnich latach coraz więcej pracy wykonujemy na odległość. Nie zawsze mamy możliwość korzystania z firmowego sprzętu w domu. Wtedy z pomocą przychodzi nam technologia i pulpit zdalny. Podobnie w sytuacji, gdy mamy problem z naszym komputerem i potrzebujemy pomocy, a nasz support ma siedzibę zupełnie gdzie indziej. W takiej sytuacji również możemy skorzystać z technologii pulpitu zdalnego. Co to jest i kiedy warto z niego skorzystać?

Przeczytaj nasz artykuł, a dowiesz się:

  • czym jest pulpit zdalny
  • kiedy warto zdecydowanie się na podłączanie pulpitu zdalnego
  • jak wykorzystać zdalny dostęp do zdalnego wsparcia technicznego

Pulpit zdalny staje się coraz bardziej powszechną technologią. Można z niej korzystać nawet przy pomocy samej przeglądarki internetowej (np. pulpit zdalny Chrome). Dlatego warto przyjrzeć się bliżej tej technologii i zrozumieć na czym polega zdalny dostęp do komputera.

Czym jest pulpit zdalny?

W największym skrócie pulpit zdalny (remote desktop) to technologia, która pozwala użytkownikowi na zdalne łączenie się z innym komputerem i sterowanie nim bez konieczności osobistego stawiania się przed ekranem. Patrząc od drugiej strony, dzięki wykorzystaniu zdalnego dostępu widok z ekranu komputera może wyświetlać się na innym komputerze.

Zdalne połączenie działa na zasadzie strumieniowego przesyłania ekranu i udostępniania kontroli nad urządzeniem użytkownikowi innego komputera. Osoba korzystająca ze zdalnego połączenia może przy pomocy dowolnego urządzenia korzystać z oprogramowania zainstalowanego na naszym komputerze.

Pulpit zdalny działa najczęściej z systemem Windows, ale jeśli posiadamy inny system operacyjny również nie powinniśmy mieć problemów z podłączeniem się do naszego komputera.

Kiedy warto skorzystać z pulpitu zdalnego

Dostęp zdalny jest często wykorzystywany przez informatyków do pomocy technicznej przy poprawnym skonfigurowaniu komputera czy oprogramowania. Dzięki zdalnemu połączeniu możemy uzyskać pomoc w czasie rzeczywistym od pracownika znajdującego się nawet na drugim końcu świata.

Pulpit zdalny może być również wykorzystywany do pracy zdalnej. Usługa ta pozwala na uzyskanie dostępu się do komputera znajdującego się w biurze z dowolnego miejsca. Przy pomocy dostępu zdalnego możemy w każdym miejscu na Ziemi korzystać z tych samych narzędzi, plików, pulpitu i oprogramowania, a nawet urządzeń znajdujących się w biurze.

Do użytku domowego mamy różnego rodzaju darmowe oprogramowanie umożliwiające zdalny dostęp do komputera (jak pulpit zdalny Chrome). Jeśli chodzi o pracę zdalną, do wyboru mamy również komercyjne rozwiązania, zapewniające większe bezpieczeństwo i funkcjonalność, jak np. oprogramowanie TSPlus. Dzięki takim narzędziom mamy pewność, że pracujemy bezpiecznie i nie grozi nam wyciek wrażliwych danych.

Komu można dać dostęp do naszego zdalnego pulpitu?

Jak już wspomnieliśmy, dzięki technologii pulpitu zdalnego możemy przyznać kontrolę nad naszym urządzeniem osobie znajdującej się w dowolnym miejscu na Ziemi. Jednak warto być ostrożnym podczas korzystania z tej technologii. Jest ona często wykorzystywana przez oszustów, aby obejść nasze oprogramowanie antywirusowe i wykraść wrażliwe dane, np. do konta bankowego. Dlatego udostępniając swój pulpit, upewnijmy się że po drugiej stronie na pewno znajduje się osoba zaufana – pracownik naszej firmy lub znajomy.

google_news