Blisko 345 kilometrów walki, 19 odcinków specjalnych, międzynarodowa konkurencja i rajd określany mianem „trzech w jednym”. Tegoroczna edycja Rajdu Niemiec przyniosła wiele zwrotów akcji i dramatów, których na szczęście unikali Polacy.
Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak finiszowali na doskonałym trzecim miejscu w kategorii WRC2, ulegając jedynie dwukrotnemu mistrzowi Niemiec, Fabianowi Kreimowi, pilotowanemu przez Tobiasa Brauna i kolejnym reprezentantom tego kraju, Marijanowi Griebelowi z Piminem Winklhoferem. Najważniejsze jednak, że załoga LOTOS Rally Team wyjeżdża z Niemiec z dużą liczbą punktów do klasyfikacji sezonowej Rajdowych Mistrzostw Świata!
Trzy w jednym – wąskie i często zabrudzone boczne drogi zachodnich Niemiec, szybkie i kręte fragmenty w winnicach oraz słynne i niewybaczające błędów odcinki na poligonie wojskowym Baumholder. Kajetanowicz i Szczepaniak krok po kroku budowali swoje tempo w Volkswagenie Polo GTI R5, do którego powrócili po przerwie. Polacy jechali pewnie i równo, unikając większych błędów, które przytrafiały się konkurentom. Podczas ostatniego etapu załoga LOTOS Rally Team atakowała, wygrywając osiemnastą próbę. Ostatecznie nasi reprezentanci uplasowali się na trzecim miejscu tuż za niemieckimi załogami, które nie startują w pełnym sezonie WRC.
Rajd Niemiec 2019, nieoficjalna końcowa klasyfikacja WRC2:
1. Kreim/Braun (Niemcy, Skoda Fabia R5 evo) 3:28:16,7s
2. Griebel/Winklhofer (Niemcy, Skoda Fabia R5 evo) +18,5s
3. Kajetanowicz/Szczepaniak (Polska, Volkswagen Polo GTI R5) +21,5s
4. Tempestini/Itu (Rumunia, Hyundai i20 R5) +4:47,2s
5. Griazin/Fedorow (Rosja, Skoda Fabia R5) +4:54,7s
6. Dinkel/Furst (Niemcy, Hyundai i20 R5) +5:55,3s
7. Yates/Morgan (Wielka Brytania, Skoda Fabia R5) +5:57,5s
8. Fourmaux/Jamoul (Francja, Ford Fiesta R5) +7:58,9s
9. Pedro/Baldaccini (Włochy, Ford Fiesta R5 MK2) +19:57,9s
10. de Mevius/Wydaeghe (Belgia, Citroen C3 R5) +43:48,0s
Kolejnym startem Kajetana Kajetanowicza, będzie Rajd Turcji, który rozpocznie się 12 września.