Wydarzenia Wadowice Oświęcim

Kolejne dwa przetargi w sprawie Beskidzkiej Drogi Integracyjnej | MAPY | ZDJĘCIA

Teren przyszłego węzła Andrychów. Fot. Materiał prasowy

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami wczoraj (14 kwietnia) Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad – Oddział w Krakowie ogłosiła przetargi na przeprowadzenie badań geologicznych oraz opracowanie projektów budowlanych dla dwóch ostatnich odcinków drogi ekspresowej S52 – Beskidzkiej Drogi Integracyjnej (BDI).

W styczniu tego roku GDDKiA ogłosiła przetargi na przeprowadzenie badań geologicznych oraz opracowanie projektów budowlanych na odcinki Bielsko-Biała Suchy Potok (Hałcnów) – Bulowice (16 km) oraz Chocznia – Kalwaria Wschód (21,1 km). Do pierwszego przetargu stanęło 10 wykonawców, a do drugiego aż 13.

– W najbliższym czasie planowane jest wyłonienie najkorzystniejszych propozycji – informuje krakowski oddział GDDKiA.

Wczoraj (14 kwietnia) w Wadowicach ogłoszono przetargi na przeprowadzenie badań geologicznych oraz opracowanie projektów budowlanych na ostatnie dwa odcinki: Bulowice – Chocznia (11,5 km) i Kalwaria Wschód – Głogoczów (12 km).

– Odcinek Bulowice – Chocznia ma kluczowe znaczenie dla Andrychowa. Planowana Beskidzka Droga Integracyjna ominie Andrychów od północnej strony, a dojazd do miasta zapewni węzeł na skrzyżowaniu z ulicą Batorego, z drogą wojewódzką nr 781. Kolejny węzeł zlokalizowany będzie w Inwałdzie, na skrzyżowaniu z drogą powiatową. Tu S52 również pobiegnie na północ od tej miejscowości. W rejonie Wadowic zaplanowano dwa miejsca obsługi podróżnych, po jednym po każdej stronie drogi. W ramach inwestycji powstanie łącznie 17 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady i wiadukty. Najdłuższy, bo ponad 200-metrowy most, zostanie zbudowany nad rzeką Wieprzówką w Andrychowie. Projekt przewiduje także budowę 13 zbiorników retencyjnych o łącznej pojemności przekraczającej 4 miliony litrów oraz 3 przejść dla zwierząt – wylicza GDDKiA.

Ostatni fragment BDI to odcinek Kalwaria Wschód – Głogoczów, który połączy ekspresówkę S52 z drogą krajową nr 7.

– Połączenie znajdzie się w rejonie istniejącego węzła Głogoczów, który zostanie gruntownie rozbudowany. Na tym odcinku powstaną również dwa nowe węzły: Sułkowice, na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 956, oraz Skawina, zlokalizowany pomiędzy Wolą Radziszowską a Krzywaczką. Nowa trasa pobiegnie na północ od obecnej drogi krajowej nr 52. W ramach inwestycji zaplanowano budowę aż 33 obiektów inżynierskich. Największym z nich będzie estakada w Izdebniku o długości niemal 900 metrów, która powstanie przed miejscowością Biertowice. W projekcie ujęto także 18 przejść dla zwierząt oraz 26 zbiorników retencyjnych, które łącznie pomieszczą ponad 11 milionów litrów wody – podkreśla GDDKiA.

Na całej długości przyszłej trasy BDI, która liczyć ma około 61 km, przewidziano wykonanie ponad 6,6 tysiąca odwiertów oraz blisko 2,4 tysiąca sondowań.

–  Średnia głębokość odwiertu to 11 m. Jeżeli zajdzie taka potrzeba, głębokość odwiertu może sięgać nawet 30 m. Celem badań jest poznanie budowy geologicznej terenu, pobranie próbek z określonej głębokości, szczegółowe określenie warunków podłoża i zbadanie warunków nośności. Sondy będą wprowadzane na średnią głębokość 13 m. Celem sondowań jest zbadanie, jaki opór stawia grunt i jaką ma nośność – tłumaczą przedstawiciele GDDKiA, a według ich zapowiedzi pierwsze odcinki BDI powinny zostać wybudowane do 2031 roku, a ostatni do 2033 roku.

BDI III odcinek Bulowice Chocznia. Fot. Materiał prasowy

BDI IV odcinek Kalwaria Głogoczów. Fot. Materiał prasowy

Teren przyszłego węzła Sułkowice. Fot. Materiał prasowy

Teren przyszłego węzła Skawina. Fot. Materiał prasowy

Fot. Materiał prasowy

Fot. Materiał prasowy

Fot. Materiał prasowy

Fot. Materiał prasowy

Fot. Materiał prasowy

Fot. Materiał prasowy

google_news