Porady i inspiracje Bielsko-Biała Cieszyn Czechowice-Dziedzice Żywiec Sucha Beskidzka Wadowice Oświęcim

Najważniejsze zagadnienia w nowoczesnym pozycjonowaniu, czyli jak trafić na szczyty rankingów układanych przez Google

Pierwsza pozycja w wynikach wyszukiwania na popularne frazy zapewnia nawet 2/3 udziałów w wejściach na strony uwzględnione przez Google. Przyciągnięcie tak dużej liczby użytkowników skutecznie napędza sprzedaż, dlatego pozycjonowanie stron internetowych stało się de facto najistotniejszą gałęzią marketingu (nie tylko jego internetowej wersji). Jednak dobór efektywnej strategii, która będzie wystarczająco zgodna z wytycznymi jakościowymi twórców wyszukiwarki, sprawia niemałe trudności nawet specjalistom z branży SEO. Co zatem wymaga wyjątkowej uwagi?

Wysoki poziom merytoryczny regularnie publikowanych treści, czyli wiodąca rola content marketingu

Celem algorytmów Google jest takie uszeregowanie zaindeksowanych adresów, aby w wynikach organicznych (SERP) najwyżej znalazły się strony najlepiej dopasowane do zapytania i użytkownika, który je wysłał. Co ciekawe wyszukiwarka całkiem nieźle radzi sobie z rozpoznawaniem, czy konkretna osoba chce się czegoś dowiedzieć, czy szuka miejsca w którym można kupić pewną rzecz. Cóż, lata śledzenia użytkowników i analizowanie ich zachowań nie idą na marne. Z punktu widzenia właścicieli witryn www najważniejszy wydaje się fakt, iż Google nader drobiazgowo podchodzi do kwestii zrozumienia zawartości poszczególnych serwisów. Unikalne materiały, odpowiadające na potrzeby internautów w najbardziej efektywny sposób przekonują roboty wyszukiwarki o wysokiej wartości serwisu. Owszem, pozycjonowanie stron internetowych wciąż bazuje na słowach kluczowych, jednak teraz umieszcza się je w zupełnie inny sposób. Przedstawiciele agencji AFTERWEB tłumaczą, że aktualnie nie liczy się sama liczba występowania danej frazy, tylko jej umieszczenie w kontekście – obudowanie przydatnymi, rozwijającymi temat wiadomościami.

Więcej niż zawartość. Pozycjonowanie stron internetowych dotyka wielu szczegółowych kwestii

Oczywiście same opisy oraz wpisy blogowe to zdecydowanie za mało, aby realnie myśleć o TOP 10 w Google. Równie wiele wysiłku wymaga kompleksowe zoptymalizowanie działania witryny www – tak, aby szybko i bezproblemowo funkcjonowała na dowolnym urządzeniu, niezależnie od przekątnej i rozdzielczości ekranu, systemu operacyjnego czy uruchomionej przeglądarki. Kod źródłowy stworzony według najwyższych standardów wydatnie poprawia notowania witryny w wyszukiwarce. Ponadto trzeba dopilnować link-buildingu (zgodnego z White Hat SEO) oraz uzupełniania wszelkich metadanych. Na przykład informacji geolokalizacyjnych, dzięki którym Google precyzyjniej dopasowuje wyniki wyszukiwania do konkretnego użytkownika. I tak osobom zamieszkującym Wrocław wyszukiwarka pokazuje adresy powiązane ze stolicą Dolnego Śląska, internautom z Krakowa przede wszystkim witryny krakowskich przedsiębiorstw, Poznaniakom serwisy dotyczące Poznania itp.

Materiał partnerski

Skomentuj

avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o