Wydarzenia E-edukacja Żywiec

„Zielone pracownie” dla szkół z Żywiecczyzny

Istniejąca już “Zielona pracownia” w Szkole Podstawowej nr 3 w Żywcu. Fot. WFOŚiGW Katowice

Cztery placówki oświatowe z powiatu żywieckiego otrzymały dofinansowanie na stworzenie ekologicznych „Zielonych pracowni” z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach.

Cel konkursu to dofinansowanie utworzenia pracowni na potrzeby nauk przyrodniczych, biologicznych, ekologicznych, geograficznych, chemiczno-fizycznych czy geologicznych w klasach 4-8 szkół podstawowych oraz w szkołach średnich. Maksymalna kwota dotacji nie może przekroczyć 40 tys. zł.

W tym roku WFOŚiGW w Katowicach przeznaczył na ten cel prawie 2,8 miliona złotych. To najwięcej w dotychczasowej historii tego konkursu (Była to już ósma edycja tego konkursu. Do tej pory za ponad 16,5 mln zł powstało 439 pracowni). O dotacje w tym roku starało się 129 placówek, z których wybrano 70. Wśród nich znalazły się cztery z Żywiecczyzny. To Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Żywcu („Góry, lasy i doliny… Z Zielonej pracowni wprost do beskidzkiej krainy” – 40 tys. zł), Zespół Szkół Technicznych i Leśnych w Żywcu („Jętka w lesie” – 40 tys. zł), Zespół Szkół Ogólnokształcących i Technicznych w Milówce („Tatrzańskie Inspiracje Ekologiczne – 40 tys. zł) oraz Zespół Szkolno-Przedszkolny w Pewli Wielkiej Adamkach („Obudź w sobie zieleń” – 40 tys. zł).

Ten konkurs organizujemy po to, aby wzrastała świadomość ekologiczna, bo edukacja od najmłodszych lat jest bardzo istotna. Im więcej postaw ekologicznych nauczymy się w młodości, tym mniej problemów ze środowiskiem będziemy mieli w późniejszych latach. To jest cel, który chcemy osiągnąć realizując program Zielonych Pracowni – wyjaśnia Tomasz Bednarek, prezes Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach.

google_news
Studio_projektowe_d
Subskrybuj
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
fajnie
fajnie
4 miesięcy temu

Młody człowiek nauczy się w szkole teorii ekologicznej i trafia na działania dorosłych akurat przeciwne.