W związku z epidemią wywołaną koronawirusem również ZUS zwraca się do swoich klientów z prośbą o ograniczenie wizyt w jego placówkach na terenie całego kraju. W przypadku potrzeby kontaktu urzędnicy radzą, aby skorzystać z informacji telefonicznej (pod numerem 22 560 16 00) lub też kontaktować się drogą mailową lub za pośrednictwem portalu PUE ZUS.
– W związku z działaniami profilaktycznymi, które mają zapobiegać rozprzestrzenianiu się koronawirusa w Polsce, zwracamy się do klientów ZUS z prośbą o ograniczenie bezpośrednich wizyt w placówkach zakładu. Dodatkowo w dniach 16 i 23 marca sale obsługi klienta w ZUS będą pracowały w godzinach 8.00-15.00 – powiedziała rzecznik prasowy ZUS w województwie śląskim Beata Kopczyńska.
Konsultanci telefoniczni będą dyżurować w dni robocze od poniedziałku do piątku od 7.00 – 18.00. Kontakt e-mail jest dostępny za pośrednictwem adresu [email protected]
Więcej informacji na temat kontaktu online można znaleźć na : https://www.zus.pl/baza-wiedzy/o-platformie-uslug-elektronicznych-pue-/o-platformie-uslug-elektronicznych-pue-/informacje-dotyczace-pue
–Przedsiębiorcy zainteresowani formami wsparcia ZUS w sytuacji niemożności opłacenia na czas składek na lub chcący uzyskać informację na temat rozłożenia długu na raty mogą kontaktować się z naszymi doradcami ds. ulg i umorzeń – informuje ZUS. Usługę tę ZUS kieruje do osób, które – jak wyjaśniają jego urzędnicy – mają trudności i zaległości w regulowaniu składek.
– Zachęcamy, aby korzystać z tego telefonicznie lub mailowo. Z usługi tej mogą skorzystać nie tylko przedsiębiorcy, ale także inne osoby, które są zobowiązane do spłaty należności, w tym również osoby zobowiązane do zwrotu nienależnie pobranych świadczeń – wyjaśnia rzeczniczka Kopczyńska.