Porady i inspiracje

4 kroki do uzyskania dopłaty do odszkodowania

W 2021 roku na polskich drogach doszło do ponad 22 000 wypadków. W tym zestawieniu nie zostały uwzględnione zdarzenia drogowe w których nie doszło do uszczerbku na zdrowiu bądź śmierci któregokolwiek z uczestników, czyli kolizje. Liczbę stłuczek można oszacować w okolicach 500 000. Przynajmniej pół miliona uczestników ruchu drogowego w Polsce doznało uszkodzenia pojazdu i prawdopodobnie ubezpieczyciel wypłacił im za niskie odszkodowanie.

Czy decyzja ubezpieczyciela jest ostateczna?

Nie. Każdy, kto nie zgadza się z decyzją ubezpieczyciela, ma prawo się od niej odwołać. W pierwszym etapie można to zrobić na dwa sposoby: zebrać dowody świadczące na korzyść osoby odwołującej się i zamieścić je w odwołaniu lub zgłosić sprawę do Rzecznika Finansowego, który po przeanalizowaniu sprawy, może poprzeć wniosek osoby odwołującej się. Jednak każda z tych dwóch dróg może skończyć się w tym samym miejscu – w sądzie. Ubezpieczyciel może nie przyjąć wniosków znajdujących się w odwołaniu lub opinii Rzecznika Finansowego. Sprawa w sądzie może trwać latami, a jej wynik nigdy nie jest pewny.

W jakim okresie od zdarzenia mogę odchodzić dopłaty do odszkodowania?

Dopłatę do odszkodowania możesz uzyskać nawet do 3 lat od zdarzenia drogowego w którym twój samochód został uszkodzony. Jeśli masz choć cień podejrzeń, że towarzystwo ubezpieczeniowe wypłaciło zaniżone odszkodowanie, a nie upłynął okres 3 lat, to skontaktuj się z CEWIK i odzyskaj swoje pieniądze.

Jakie warunki muszę spełnić, by móc dostać dopłatę do odszkodowania?

Pierwszy warunek został podany wyżej – od zdarzenia nie może minąć więcej niż 3 lata. Drugim warunkiem jest wiek pojazdu. Żeby skorzystać z oferty jaką jest dopłata do odszkodowania rocznik produkcji pojazdu nie może być starszy niż 2000.

Krok 1 – kosztorys uszkodzonego pojazdu

W pierwszej kolejności musimy przeanalizować kosztorys uszkodzonego pojazdu. Jeśli posiadasz taki dokument prześlij go mailowo lub poprzez formularz kontaktowy. W przypadku gdy wolisz osobiście spotkać się z konsultantem – zadzwoń na infolinię w celu umówienia spotkania. Jeśli nie posiadasz dokumentacji szkody masz dwie możliwości – skontaktować się z ubezpieczycielem lub upoważnić nas do kontaktu w twoim imieniu. Ubezpieczyciel ma obowiązek udostępnić ci kompletną dokumentację szkody, którą następnie możesz przekazać do nas.

Krok 2 – kontakt od konsultanta

Po przesłaniu do nas dokumentacji szkody musimy przeanalizować wszystkie dokumenty. Najczęściej cała procedura nie trwa mniej niż 24 godziny. Konsultant zadzwoni do ciebie i szczegółowo przedstawi propozycję, jaką jesteśmy w stanie zaoferować.

Krok 3 – oferta i umowa

Z ofertą warto się na spokojnie zapoznać. Jeśli jednak jesteś zainteresowany propozycją, którą złożyliśmy, to następnym krokiem jest podpisanie umowy cesji. Na mocy podpisanej umowy cesji zrzekasz się prawa do zaniżonej części odszkodowania w zamian za wynegocjowaną opłatę. Od momentu podpisania umowy cesji wszelkie prawa przechodzą na nas, łącznie z koniecznością dochodzenia roszczeń oraz czasem i środkami, które trzeba na to poświęcić.

Krok 4 – wypłata dopłaty do odszkodowania

W przypadku podpisania umowy cesji, ustalona kwota powinna znaleźć się na twoim koncie następnego dnia roboczego. Należąca ci się kwota odszkodowania jest do twojej dyspozycji i możesz z nią zrobić co chcesz bez konieczności odbywania długich sądowych batalii, które pochłaniają dużo środków, a nigdy nie można być pewnym co do ich zakończenia.

google_news