Do końca marca mieszkańcy gminy Goleszów mogą składać wnioski o dofinansowanie kosztów usunięcia i utylizacji wyrobów zawierających azbest. W ramach otrzymanego wsparcia można uzyskać dopłatę zarówno do demontażu jak i transportu oraz utylizacji szkodliwych (rakotwórczych) odpadów takich jak np. eternit.
Maksymalną dotację w wysokości 800 zł za każdą tonę odpadu zawierającego azbest możemy otrzymać, w przypadku gdy wniosek dotyczy demontażu, odbioru, transportu oraz utylizacji. Dopłata w wysokości 600 zł za każdą tonę przeznaczona jest natomiast dla wnioskodawców, którzy niebezpieczne odpady mają już zdemontowane i kwotę otrzymanej dotacji chcą przeznaczyć tylko na ich odbiór, transport i utylizację.
– Mam nadzieję, że kolejny nabór wniosków o dofinansowanie kosztów usunięcia wyrobów azbestowych spotka się z zainteresowaniem mieszkańców naszej gminy, dzięki czemu z roku na rok będziemy organiczać liczbę gospodarstw, na terenie których można spotkać niebezpieczne odpady. Program umożliwiający dofinansowanie kosztów usunięcia wyrobów azbestowych był przygotowany w myślą o długoletnim wsparciu w tym zakresie, stąd będzie kontynuowany także w kolejnych latach – wyjaśnia Sylwia Cieślar, wójt gminy Goleszów.
We wniosku składanym do Urzędu Gminy oprócz podstawowych danych kontaktowych należy wskazać przewidziany termin usunięcia i utylizacji wyrobów azbestowych oraz ich przybliżony koszt. Do wniosku należy dołożyć także oświadczenie o prawie dysponowania nieruchomością oraz zdjęcia obiektów, z których planowany jest demontaż lub transport wyrobów zawierających azbest.
Na zdjęciu nie ma elementów z azbestu. A to jest tak w gminie Goleszów, że każdy sobie sam odwozi azbest a nie firma wynajęta przez urząd gminy i gmina płaci za transport, utylizację?