W ubiegłym tygodniu ogłoszono rozstrzygnięcia w naborze do programu Kolej+. Jak już informowaliśmy dotacji nie otrzymał projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 97 na odc. Sucha Beskidzka – Żywiec celem usprawnienia połączenia Kraków – Żywiec”.
To projekt, który złożył Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego w Krakowie. W jego przygotowaniu aktywnie uczestniczyło jednak Stowarzyszenie Aglomeracja Beskidzka, które zrzesza gminy z Podbeskidzia. Wczoraj (25 kwietnia) na sesji Rady Powiatu Żywieckiego pojawił się Paweł Niklewicz, dyrektor biura tego stowarzyszenia.
– Jeśli chodzi o projekt rewitalizacji linii Żywiec – Sucha Beskidzka, to jesteśmy pod „czerwoną” kreską. Na razie tych pieniędzy nie ma. Ale wierzyć się nie chce, że na te 34 projekty dofinansowane wszystkie samorządy znajdą wkład własny. Natomiast nasze projekty są pozytywnie oceniane i czekają na środki, które się pojawią. Z tego co się orientujemy linia Żywiec – Sucha Beskidzka ma duże szanse, aby znaleźć środki z innego programu – powiedział dyrektor Paweł Niklewicz.
Z kolei wicestarosta żywiecki Stanisław Kucharczyk podkreślił, że na przygotowania dokumentacji Starostwo Powiatowe w Żywcu oraz innych sześć samorządów wyłożyło po prawie 51 tysięcy złotych.
– Ale to nie są pieniądze stracone. Na razie jesteśmy pod kreską, ale czekamy na środki. Nie odpuszczamy i będziemy się starać, aby ten projekt dalej zrealizować – stwierdził wicestarosta Stanisław Kucharczyk.
zdobywcom nie zależy na rozwoju Podbeskidzia tylko na jego hanysyzacji
Ślązacy już o to zadbali ,żeby odciąć Podbeskidzie od Krakowa ,polecam stronę internetową stowarzyszenia regionalnego Beskidzki Dom na facebooku
Jedyny ratunek reaktywacja Województwa Bielskiego!
Ja pamiętam jak 20 lat temu jeździł EZT z Żywca do Suchej i spowrotem. Można było wsiąść w Bielsku i na spokojnie przez Żywiec i Suchą jechać codziennie do Zakopanego i spowrotem. A potem zaczęły się remonty, cuda, wyrzucanie pieniędzy w błoto a pociągów coraz mniej… Po co rekultywować linie jak i tak pojedzie jeden pociąg na dzień? Wszyscy wolą auta i busy od niekursujących pociągów. A szumnie ogłaszane projekty remontów tak naprawdę służą do ukradzenia pieniędzy podatników.
Dofinansowania nie otrzymały projekty rewitalizacji linii kolejowych:
Żywiec – Sucha Beskidzka oraz Bielsko-Biała – Skoczów. Wszystkie fundusze na rewitalizację linii kolejowych popłynęły oczywiście na Górny Śląsk
o tym było napisane w artykule, ale nie wszystkie fundusze popłynęły na Śląsk, dostała i Małopolska a to też w części region. Jaki komentarz?
przejedź się autem z Suchej do Żywca a twoje auto dokładnie poczuje gdzie jest granica województw,na tej trasie znajdziesz odpowiedź,podobnie jest na drodze Andrychów -żywiec przez Kocierz
Żywiec Sucha szkoda ,dobrze że nie jest kasa na głupoty BB-Skoczów jak samochodem sie jedzie 12-15 min większej głupoty i urojenia niektórych pustaków się urwały.
Wydano w powiecie 3,5 mln zł na przygotowanie dokumentacji? Nie będzie dotacji na Kolej+, skąd pieniądze aby mieć nadzieję, że projekt będzie realizowany?, będziemy się starać można mówić. Nie rozumiem, że się zbytnio nie przejęli.