Wydarzenia Bielsko-Biała Cieszyn Czechowice-Dziedzice

Pociągi wracają na linię Goleszów – Cieszyn. Pasażerowie czekali na to 9 lat

Fot. Pixabay.com

Po dziewięciu latach pociągi znów pojadą po linii Skoczów – Goleszów – Cieszyn. Na ten moment czekało wielu mieszkańców, studentów, turystów. Pasażerowie już niedługo skorzystają z wygodnych stacji Cieszyn i Goleszów oraz komfortowych przystanków Cieszyn Uniwersytet, Bażanowice i Goleszów Górny. Kończą się również prace na linii Skoczów – Wisła. Wartość inwestycji to 460 mln zł.

Efektem prac prowadzonych przez spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe będzie lepszy dostęp do kolei oraz wygodne połączenie do Cieszyna. – Znów możliwe stanie się podróżowanie pociągiem z Goleszowa do Cieszyna. Ten odcinek składy pokonają w 11-12 minut. Przejazd z Katowic do Cieszyna przez Skoczów i Goleszów wyniesie około 90 minut, co będzie dużym ułatwieniem dla mieszkańców regionu, studentów, turystów. Pociągi pojadą od 4 września – mówi Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP PLK.

W stacji Cieszyn przebudowano dwa perony, dzięki czemu zwiększy się komfort podróżowania. Obiekty podwyższono i wyposażono w wiaty, ławki, oświetlenie, nagłośnienie i tablice informacyjne. Nawierzchnia peronów jest antypoślizgowa. Osoby z ograniczoną możliwością poruszania się mogą korzystać z pochylni. Wygodniej jest także na stacji Goleszów oraz przystankach Skoczów Bładnice, Goleszów Górny, Bażanowice, Cieszyn Uniwersytet. Ten ostatni został przesunięty o około 1,5 km i znajduje się obecnie w dogodniejszej dla uczniów i studentów lokalizacji. Wcześniej znajdował się na Mnisztwie.

Na całym szlaku Goleszów – Cieszyn wymieniono prawie 10 km toru i sieci trakcyjnej. Pociągi pojadą z prędkością do 80 km/h. Przebudowa objęła 11 przejazdów kolejowo-drogowych i dwa przejścia dla pieszych wraz z urządzeniami zabezpieczającymi. Zostało zrewitalizowanych lub przebudowano prawie 40 obiektów inżynieryjnych.

Inwestycja jest realizowana przez PKP PLK także na odcinku Bronów (Chybie) – Wisła Głębce. Pociągi kursują po nowym torze od Bronowa do Skoczowa, a pasażerowie wsiadają i wysiadają z pociągu na nowym przystanku Skoczów Bajerki oraz przebudowanych peronach na stacjach Pierściec i Skoczów, a także na przystankach Chybie Mnich i Zaborze. Prace na trasie Goleszów – Wisła Głębce zakończą się w listopadzie.

google_news
11 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Karol
Karol
1 rok temu

za to na odcinku Skoczów -Bielsko Biała nadal kwitną chwasty.Komuś zależy żeby te dwa miasta za bardzo się nie bratały. Polecam artykuł na facebookowej stronie stowarzyszenia regionalnego Beskidzki Dom

Pasażer KŚ
Pasażer KŚ
1 rok temu

Tylko, że rozkład jazdy nie jest idealny i część pociągów będzie wozić powietrze. Absurdem jest pociąg z Katowic kończący bieg w “polnym” Goleszowie o 11.12 i odjeżdżający z Goleszowa w stronę Katowic o 12.44. Pytam się dlaczego ten pociąg nie kończy i nie zaczyna biegu w Cieszynie, skoro ma ponad 1,5 godzinny postój w Goleszowie???

Zyz
Zyz
1 rok temu

Fiasko roweru miejskiego w kolejnym mieście. Mieszkańcy Łodzi płacili za to pół miliona miesięcznie.

kotek
kotek
1 rok temu

Looby złomiarsko-busiarskie widaćnie prożnuje.
Wożą ludzi swoimi syfo-busami, trzepią kasę. Wasz koniec złomiarze jest bliski.
Ludzie ie mogą byc skazani na bieda edyszyn bus złombola.

Wygodne, szybkie połązenie to przyszłośc regionu.
Wieśniaki z busami wypad na ruskie klimaty…

Beskidzka24.pl w formie
Beskidzka24.pl w formie
1 rok temu

13 lat a nie 9 lat ! – nie działała kolej linia: Cieszyn- Goleszów – Skoczów

Prosiaczek
Prosiaczek
1 rok temu

Ciekawe kto wtedy był u władzy…

toczy się stuku puku
toczy się stuku puku
1 rok temu

Nie powinno być uroczyste otwarcie zamkniętej linii? – ucieka okazja do pokazania się władz. I inne, najlepiej zamknięte przez PO uroczyście otworzyć przez PIS i odwrotnie gdyby władza się zmieniła.

Irek
Irek
1 rok temu

A kto teraz jedzie pociągiem 5-10 osób dziennie.

Otoz
Otoz
1 rok temu
Reply to  Irek

Nie bój żaby. Dobre czasy właśnie się kończą. Polityka klimatyczna, podatki za CO2, za silniki spalinowe, za drogi nakłonią ludzi do transportu kolejowego. Dodatkowo maleje liczba miejsc parkingowych np. z powodu wprowadzanego właśnie zakazu parkowania dwoma kołami na chodniku etc.

kotek
kotek
1 rok temu
Reply to  Irek

Jesteś gościu tępą dzidą.
Nie jeżdżą, bo nie było połaczenia.