Porady i inspiracje Bielsko-Biała Cieszyn Czechowice-Dziedzice Żywiec Sucha Beskidzka Wadowice Oświęcim

Wybierz najkrótszą drogę dotarcia do swoich klientów. Dzięki pozycjonowaniu stron będzie ich o wiele więcej!

Specjaliści od marketingu bezustannie poszukują nowych sposobów na to, aby przekonać konsumentów do skorzystania z oferty ich firmy. Stąd kolejne akcje i badania, mające na celu rozpoznanie potrzeb oraz preferencji potencjalnych klientów. I wnioski z nich płynące są jasne: decydującą rolę w podejmowaniu decyzji zakupowych odgrywa internet. Co to tak naprawdę oznacza dla przedsiębiorców, którzy muszą się dostosować do aktualnej sytuacji?

Konsumenci zaczynają zakupy od Google. Upewnij się, że Twoja firma jest dobrze widoczna w wyszukiwarce

Kiedy pojawia się potrzeba nabycia jakiegoś towaru albo skorzystania z usługi fachowca, potencjalny klient chce najpierw poznać dostępne oferty. W jaki sposób to robi? W 97% przypadków wpisuje w wyszukiwarkę Google najbardziej odpowiednie sformułowanie, a następnie wchodzi na witryny z wyników – zwykle pierwsze 3. Wobec tego naturalnym celem przedsiębiorców staje się umieszczenie swojego firmowego serwisu na czołowych pozycjach rankingu. Właśnie pozycjonowanie stron służy temu, aby witryna spełniła wyśrubowane wymogi jakości, a tym samym algorytmy uznały ją za wysoce wartościową dla użytkownika. Za wzrostem liczby odwiedzających idzie poprawa wyników finansowych całej firmy. Według szacunków ekspertów z agencji AFTERWEB sprzedaż może się poprawić nawet o 70% na przestrzeni kilku miesięcy – jest zatem o co walczyć. Zwłaszcza dla małych przedsiębiorców może to być największa szansa na szybki, dynamiczny rozwój.

Kierujesz swoją ofertę do osób przebywających na miejscu? Postaw na lokalne pozycjonowanie stron.

Doskonale widać to na przykładzie branż pozyskujących klientów na regionalną skalę: mieszkańców danej miejscowości i ewentualnie odwiedzających ją turystów. Działania w ramach marketingu internetowego muszą być nakierowane na tych odbiorców, którzy realnie mogą stać się klientami firmy. Przykładowo: salon fryzjerski albo bar z Trójmiasta powinien skoncentrować swój wysiłek na tym, aby za pośrednictwem wyszukiwarki odnalazły je osoby z tego właśnie regionu. Widoczność wśród konsumentów zamieszkujących Rzeszów, Poznań czy Płock nie przyniesie im żadnych wymiernych korzyści. Dlatego też w lokalnym pozycjonowaniu stron to analiza i wybór właściwych słów kluczowych okazują się decydujące w odniesieniu sukcesu. Pozostaje jeszcze kwestia utrzymania swojego miejsca w rankingach – nie obejdzie się bez stałego monitorowania działań oraz dostosowania do aktualizacji algorytmów. Zamiast dbać o wszystko samemu, sensowniej będzie skorzystać ze wsparcia profesjonalistów.

google_news