Wydarzenia Bielsko-Biała Cieszyn Czechowice-Dziedzice Żywiec Sucha Beskidzka Wadowice Oświęcim

ZUS uruchamia specjalne linie

Fot. Pixabay.com

Zakład Ubezpieczeń Społecznych uruchomił w Centrum Obsługi Telefonicznej (COT) specjalne linie tematyczne dla osób, które potrzebują informacji na temat świadczeń z ubezpieczenia chorobowego w związku z zamknięciem placówek oświatowych, jak również w sytuacji poddania się kwarantannie lub izolacji.

Osoby dzwoniące do COT – tel. 22 560 16 00 – mogą wybierać na klawiaturze numerycznej odpowiednie cyfry, w zależności od tego, w jakiej sprawie dzwonią. Jeśli chcą dowiedzieć się czegoś na temat zasiłku opiekuńczego i świadczenia z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji – po uzyskaniu połączenia z infolinią ZUS – wybierają “0” (połączenie z konsultantem), a następnie “9” (zasiłek opiekuńczy i świadczenia z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji). Gdy chcą poznać szczegóły dotyczące ulg i umorzenia oraz zawieszenia działalności, wybierają “0”, a następnie “7”.

W innych sprawach – tak jak dotychczas – po wybraniu “0”, należy wybrać odpowiedni temat rozmowy: “1” – pomoc techniczna i obsługa e-ZLA, “2” – renty i emerytury, “3” – zasiłki, “4” – informacje dla ubezpieczonych, “5” – informacje dla płatników.

google_news