Miejski Zarząd Dróg w Bielsku-Białej podpisał umowę na opracowanie pełnej dokumentacji projektowej dla planowanej w mieście od kilku lat wielkiej inwestycji drogowej. Chodzi o połączenie ulicy Warszawskiej z ulicą Krakowską tak zwaną ulicę Nowopiekarską.
Z uwagi na trudną sytuację finansową miasta inflację oraz niepewną sytuacje na runku budowlanym władze Bielska-Białej podjęły decyzję, iż inwestycja realizowana będzie w dwóch etapach Najpierw powstanie odcinek pomiędzy ulicami Warszawską i Wyzwolenia (odcinek A) . W drugiej kolejności rozpocznie się budowa odcinka od ulicy Wyzwolenia do Krakowskiej (odcinek B).
Dokumentację techniczną pierwszego – liczącego 1,9 kilometra odcinka – przygotuje wyłoniona w przetargu firma Mosty Katowice sp. z o.o. Jej sporządzenie pozwoli na złożenie przez bielski samorząd wniosku o dofinansowanie budowy (pierwszego odcinka) wewnętrznej obwodnicy centrum miasta w ramach przyjętego przez Komisję Europejską programu FEnIKS 2021-2027,
Budowa pierwszego odcinka to ogromne wyzwanie inżynierskie . Droga przecinać będzie kilka torowisk kolejowych oraz mocno zurbanizowany obszar. –W ramach pierwszego etapu tylko w ciągu głównym ulicy powstaną aż 4 nowe ronda. Założenia koncepcyjne przewidują budowę półotwartego tunelu, nad którego konstrukcją pobiegną dotychczasowe linie kolejowe. W rejonie obecnego skrzyżowania ulic Komorowickiej z Piekarską powstanie zupełnie nowy, bezkolizyjny układ komunikacyjny. W tym rozwiązaniu ul. Komorowicka przebiegnie pod linią kolejową i projektowaną obwodnicą – przybliżają niektóre szczegóły przyszłego wyglądu projektowanej ulicy bielscy drogowcy. Warto dodać, że ma to być ulica dwupasmowa, wzdłuż której z jednej strony powstanie chodnik dla pieszych a z drugiej ścieżka rowerowa. Wstępne szacunki – z początku tego roku – mówią, że na realizację tego przedsięwzięcia potrzeba będzie około 300 milionów złotych.
A odcinek B?