Po raz kolejny w ciągu ostatnich miesięcy Urząd Miejski w Bielsku-Białej ogranicza przyjmowanie interesantów. Ma to związek z nasilającą się – jak to wyjaśniono – falą zachorowań na Covid-19. Wszystko w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo mieszkańców. Ograniczenia zostaną wprowadzone od poniedziałku (6 grudnia) i będą obwiązywać aż do odwołania.
Na co muszą być przygotowani petenci?
Wszystkie wydziały Urzędu Miejskiego zajmujące się bezpośrednią obsługą mieszkańców będą przyjmowały wyłącznie te osoby, które wcześniej umówią się telefonicznie lub za pośrednictwem internetowego systemu kolejkowego
Przy czym płatności w kasach Urzędu Miejskiego będzie można dokonywać bez wcześniejszego umawiania się. Jednocześnie urzędnicy zachęcają wszystkich, aby sprawy niewymagające osobistego stawienia się w Urzędzie Miejskim załatwiać za pośrednictwem platformy ePUAP lub mailowo. Takie same ograniczenia obowiązywać będą także w Urzędzie Stanu Cywilnego. Strony będą przyjmowane tylko po wcześniejszym uzgodnieniu daty z wyłączeniem rejestracji aktów zgonu, Poza tym w uroczystościach organizowanych w USC będzie mogło brać udział maksymalnie osiem osób.
Telefony kontaktowe do najczęściej odwiedzanych wydziałów:
Wydział Spraw Obywatelskich i Przedsiębiorczości
497 16 29
497 16 44
497 16 36
Wydział Komunikacji
497 16 70
497 16 76
497 16 53
497 16 75 (w sprawach praw jazdy)
Wydział Geodezji i Kartografii
497 15 26
497 15 31
497 15 32
497 16 92
Urząd Stanu Cywilnego
470 12 13 (referat małżeństw)
470 12 07 (rejestracja noworodków)
470 12 02 (odpisy aktów stanu cywilnego)
470 12 11 (zmiana imion, nazwisk i jubileusze 50-lecia pożycia małżeńskiego)
470 12 05 (wpisy zagranicznych aktów stanu cywilnego i prostowanie aktów stanu cywilnego)