Poznań należy to jedno z największych miast w Polsce. Nie bez powodu siedzibę mają tutaj jedne z największych firmy usługowych w Polsce. Każda z nich posiada witrynę, która odgrywa bardzo ważną rolę w strategii marketingowej. To właśnie na niej użytkownicy mogą dowiedzieć się więcej na temat oferty, a w dłuższej perspektywie czasu mogą dołączyć do grona zadowolonych klientów.
Ciekawa oferta i atrakcyjna witryna są jednak niewystarczające w dzisiejszych czasach. Potrzebne jest odpowiednie zwiększenie widoczności witryny w sieci, aby użytkownicy mogli dostać się na witrynę poprzez bezpłatne wyniki wyszukiwania Google. Jest wielu specjalistów SEO, którzy dzięki odpowiednio dobranej strategii działań mogą pomóc znacząco zwiększyć poziom konwersji na witrynie. Przykłady takich specjalistów znajdziemy tutaj: pozycjonowanie Poznań.
Pozycjonowanie stron internetowych w Poznaniu – skuteczna forma reklamy
Dlaczego pozycjonowanie stron jest tak skutecznym sposobem na reklamę? Bardzo wiele firm planuje swoje strategie marketingowe długoterminowo. Doskonale rozumieją, że budowa firmy to praca na długie lata, które często będą okraszone sukcesami i porażkami. Świetnie wpasowują się tutaj działania SEO. Każdy specjalista od pozycjonowania może z całą pewnością stwierdzić, że nie jest to działanie krótkoterminowe. Miną miesiąca, a nawet lata (w przypadku szczególnie konkurencyjnych branży), po których zobaczymy efekty naszej pracy. Wszystko jednak zależy od strategii.
Wykonując działania, które są zbieżne z naszymi ustaleniami, nasze szanse na sukces zdecydowanie rosną. Jest jednak jeden problem. Algorytmy Google kilka razu w roku przechodzą aktualizacje, które bardzo często mieszają w wynikach wyszukiwania. Cała nasza praca może pójść na marne ze względu na aktualizację algorytmu Google. Należy wtedy oczywiście zmienić naszą strategię, aby była idealna dopasowana do naszych potrzeb. Jest to zatem kolejny dowód na to, że działania SEO to zdecydowanie maraton, a nie sprint.
Kolejnym ważnym aspektem jest samo podejście klienta, który zamawia usługę pozycjonowania stron np. w Warszawie. Bardzo często zdarza się, że klienci nie chcą współpracować z pozycjonerem, gdyż uważają, że to on powinien w 100% zająć się promowaniem witryny w sieci. Sporo w tym prawdy, ale jednak tutaj warto postawić na ścisłą współpracę. Jeżeli regularnie będziemy tworzyć fachowy content, specjalista SEO nie będzie miał trudności, aby wypozycjonować go na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google.
Dlaczego pozycjonowanie stron w Poznaniu jest skuteczne?
Ilość skutecznych specjalistów SEO cały czas rośnie. Wszystko przez to, że mamy coraz więcej informacji, które pozwalają nam lepiej optymalizować witryny pod frazy kluczowe, które wpisują użytkownicy w wyniki wyszukiwania. Już dawno minęły czas, w których pozycjonowanie było określane mianem technik niedozwolonych lub technik manipulacyjnych. Google doskonale wie o takich działaniach, lecz w wielu przypadkach jest to mu na rękę. Specjaliści SEO optymalizując witryny, poprawiają w tym samym czasie doświadczenia użytkowników. W ten sposób są oni chętniejsi do korzystania z wyszukiwarki Google w przyszłości. Należy zgodzić się, że w dzisiejszych czasach mało kto wyobraża sobie życie bez wyszukiwarki Google. Dosłownie w kilka sekund jesteśmy w stanie sprawdzić dowolną rzecz, która nas nurtuje. Stworzenie wyszukiwarki Google było zdecydowanie przełomem w erze Internetu.
Czy wysokie pozycje w Google wpływają na wzrost sprzedaży? Oczywiście! Im wyżej będziemy na najpopularniejsze w naszej branży słowa kluczowe, tym większa szansa, że odwiedzą nas użytkownicy, którzy chcą dokonać zakupu “tu i teraz”. Różnicę w sprzedaży widać przede wszystkim w przypadku sklepów internetowych. Użytkownik już podczas pierwszej wizyty na witrynie może zakupić dany produkt. Zostanie to zarejestrowane przez Google Analytics, który od razu pokaże nam wzrost w sprzedaży z kanału organicznego. Trochę wolniej rośnie to w przypadku stron usługowych. Przejście użytkownika na witrynę to jedno. Odpowiednia obsługa i doradztwo to zupełnie inna rzecz, która powinna leżeć już w gestii do właściciela firmy, który wynajęły pozycjonera.
Innym pytaniem, które często zadają właściciele firm, brzmi: “Czy efekty są na zawsze?”. Niestety nie. Algorytmy Google są na bieżąco aktualizowane i sytuacja bardzo często jest niestabilna. Szczególnie tyczy się to witryn, które swoimi poprzednimi działaniami mogły trafić na “czarną listę” Google. Nie ma jednak wtedy powodów do paniki. Należy wtedy przygotować odpowiednią strategię działań oraz skutecznie ją realizować. Tylko w ten sposób poprawimy stan swojej witryny w oczach Google. Strony internetowe, które już od wielu lat nie były optymalizowane oraz aktualizowane, mają szansę w końcu wskoczyć na wysokie pozycje w wynikach Google. Okazję mogą również wykorzystać nowe serwisy, które jeszcze niczym nie zdążyły podpaść robotom Google. Każdy zatem ma spore szanse na osiągnięcie sukcesu w wynikach wyszukiwania. Jedno jest jednak pewne. Działać należy już teraz i nie odkładać tego na później, gdyż konkurencja nie śpi i bacznie obserwuje nasze poczynania.
Co wpływa na skuteczność pozycjonowania stron np. w Poznaniu?
Szacuje się, że istnieje ponad 200 czynników, które wpływają na ranking witryny w Google. Oczywiście nikt nie jest w stanie określić, które z nich są najważniejsze, jednakże po wielu latach testów, specjaliści są w stanie wywnioskować, na czym warto się skupić. Pierwszym czynnikiem, który może wpływać na wzrosty w wynikach wyszukiwania, jest unikalna treść. Google bardzo chętnie konsumuje treści, które są unikalne oraz stworzone specjalnie dla danej strony. Niestety bardzo wiele firm kopiuje teksty z innych witryn, aby zaoszczędzić czas i pieniądze. Niestety tym samym szkodzą nie tylko sobie, ale również witrynie, z której te teksty zostały skopiowane. Zdecydowanie należy unikać takich działań.
Kolejnym czynnikiem wpływającym na to, że skuteczność pozycjonowania stron w Poznaniu szybuje wysoko w górę, jest linkowanie zewnętrzne. Są to wszystkie linki na innych portalach, które kierują do naszej pozycjonowanej witryny. W ten sposób nie tylko pozwalamy użytkownikom w łatwej nawigacji po witrynie, ale również umożliwiamy robotom Google w szybszym skanowaniu witryny. Dzięki linkowaniu zewnętrznemu możemy znaczący podnieść jakość naszej witryny, przez co jest większa szansa, że będzie ona zdobywała wysokie pozycje w przyszłości.
Następną ważną rzeczą jest szybkość witryny. Czynnik ten mocno powiązany jest z odczuciami użytkownika na witrynie (UX). Jeżeli strona ładuje się oraz działa w szybki sposób, użytkownicy będą bardziej skorzy do skorzystania oferty danej firmy. Ponadto nie opóźniamy robotów Google, które będą mogły w dobrym tempie przeanalizować naszą witryną. Każdy jest zatem wygrany w tej sytuacji. O szybkości witryny należy jednak pamiętać już na samym początku tworzenia witryny. Programista będzie miał wtedy odpowiednią ilość czasu na zaimplementowanie odpowiednich skryptów, które nie będą spowalniały działania witryny. Jeżeli nasza witryna już działa, będzie stosunkowo trudno wykrzesać z niej zadowalające prędkości. Zdecydowanie warto jednak przetestować ten aspekt. W przypadku małych witryn nie powinno stanowić to sporego wyzwania. Jest to kolejny dowód na to, że w branży SEO testowanie jest bardzo ważnym elementem, który pozwala na osiąganie zadowalających wyników w dłuższej perspektywie czasu.
Działania konkurencji również są ważnym czynnikiem, od którego zależy czy nasza witryna będzie mogła piastować wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Jeżeli nasi konkurenci również korzystają z usług profesjonalnego pozycjonera, walka może być bardzo zacięta. W walce o TOP 1 mogą zadecydować niuanse, które mogą przynieść bardzo duże straty lub bardzo duże zyski finansowe. Jest jednak sporo branż, w których właściciele firm zupełnie nie dbają o aspekty SEO. Jest to zatem doskonała chwila dla nowych firm, które z hukiem chcą wskoczyć na najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Jeżeli jednak chcemy zaistnieć w bardzo konkurencyjnej branży, będziemy musieli uzbroić się w cierpliwość. Zdobycie zadowalających efektów w takich branżach może zająć nawet kilka lat. Oczywiście nikt nie może dać gwarancji, że oczekiwanie tych kilku lat da to, czego oczekiwaliśmy na początku. Niestety z taką ewentualnością również musimy się liczyć.
Co charakteryzuje dobrego specjalistę SEO? Pozycjonowanie stron Poznań
Jest kilka cech, które powinny charakteryzować dobrego oraz skutecznego specjalistę SEO. Pierwszą z nich jest oczywiście wiedza techniczna. Osoba tylko ze świetnym podejściem do klienta oraz komunikatywnością niestety nie zapewni sukcesu. Potrzebna jest osoba, która doskonale zna się na technicznych aspektach pozycjonowania oraz budowy witryn internetowych. Dodatkowo powinna znać wszelkie aspekty działań SEO, które wpłyną na wzrosty widoczności oraz zwiększenie ilości fraz w TOP 10 wyszukiwarki Google.
Drugą z cech jest chęć nauki i testowania nowych rozwiązań. Branża SEO należy do gałęzi, w których nigdy nie ma pewników. Jest mnóstwo działań, które jeszcze kilka lat temu zapewniały stronom bardzo dobre wyniki, a obecnie mogą jej szkodzić. Przykładem takiego działania są na przykład masowo dodawane linki ze stron preclowych. Zadaniem pozycjonera jest zatem odpowiednie odsianie najwartościowszych informacji i wdrożenie ich w życie.
Kolejną wymaganą umiejętnością miękką jest komunikatywność. Bez dobrej komunikacji i współpracy z klientem, specjalista SEO może nie do końca zrozumieć przekaz oferty firmy, dla której podjął się pracy. Oczywiście może się to zakończyć wieloma nieporozumieniami, ale przede wszystkim – brak wyników w wyszukiwarce. Jest to zatem umiejętność, którą zawsze warto rozwijać, aby osiągnąć sukces w tej branży.
Ostatnią wymaganą cechą jest cierpliwość. Bez niej niestety nie można spodziewać się spektakularnych efektów. Wielu specjalistów twierdzi, że dopiero po kilku miesiącach można zobaczyć pierwsze efekty naszej ciężkiej pracy. Dla wielu firm jest to zbyt długi czas oczekiwania na efekty, przez co bardzo często chcą zakończyć współpracę ze specjalistą już nawet po kilku tygodniach. Jest to oczywiście spory błąd, gdyż nawet najlepszy specjalista potrzebuje czasu, aby zwiększyć widoczność witryny w sieci. Również prowadzący projekt specjalista SEO może mieć momenty zawahania. Jeżeli po wielu próbach optymalizacji witryny, jej wyniki nie poprawiają się, należy “zacisnąć zęby” i szukać nowych rozwiązań, które mogą w końcu przynieść upragnione wzrosty w wynikach wyszukiwania Google.
W branży SEO znajdzie się wiele osób. Jest tutaj miejsce dla specjalistów, którzy chcą znaleźć dobrze płatny zawód. Jest to również świetne miejsce dla przedsiębiorców, którzy chcieliby pozyskać skuteczny i stabilny kanał zwiększania przychodów w swojej firmie. Należy jednak raz przypomnieć, że pozycjonowanie witryny powinno opierać się na współpracy oraz ciągłej komunikacji między właścicielem firmy a specjalistą SEO.