Porady i inspiracje

Pozycjonowanie sklepów internetowych – podstawowe zasady

Hand of businessman holding a pen pointing to SEO Search Engine Optimization on laptop screen. Digital marketing process, Strategy, Business Technology concept.

Branża e-commerce prężnie się rozwija, a na rynku wciąż pojawiają się nowe firmy, które sprzedają swoje usługi i towary w sieci. Sklepy internetowe na co dzień muszą mierzyć się z ogromną konkurencją, dlatego powinny na bieżąco prowadzić skuteczne kampanie marketingowe. Jednym ze sposobów na zwiększenie widoczności witryny jest pozycjonowanie, czyli szereg działań, które prowadzą do poprawienia pozycji sklepu w wyszukiwarce Google. A jak się do tego zabrać?

Pozycjonowanie sklepów internetowych – od czego zacząć?

Zanim strona internetowa pojawi się w wyszukiwarce, jest najpierw indeksowana przez Googlebot, czyli robota wyszukiwarki Google. Od tego, jak witryna zostanie oceniona, będzie zależało jej miejsce na liście wyszukiwań. Dlatego już na etapie projektowania sklepu, trzeba się zastanowić, jak powinny wyglądać wszystkie podstrony, aby zostały dobrze zinterpretowane. Przy czym warto pamiętać, że Googlebot sprawdza nie tylko treść, ale także użyte technologie. Gdy robot wykryje błędy, nieuczciwe praktyki lub małowartościową treść, to sklep nie znajdzie się na pierwszej stronie wyszukiwań, a to znacznie utrudni dostęp do niego nowym klientom.

Jak pozycjonować sklepy internetowe?

Na pozycjonowanie składa się wiele mniej lub bardziej skomplikowanych czynności. Podstawą będzie zaprojektowanie podstron z przyjaznym layoutem i intuicyjną nawigacją. W sklepie internetowym musi się znaleźć wartościowy content zawierający popularne słowa kluczowe oraz wewnętrzne i zewnętrzne linki. Dobrym sposobem na poprawienie pozycji sklepu jest prowadzenie firmowego bloga lub założenie konta na Facebooku, Twitterze czy Instagramie. Roboty wyszukiwarki będą oceniały także czas ładowania strony, responsywność, grafikę, mapę strony, tagi i kody źródłowe.

Czy warto zlecić pozycjonowanie sklepu internetowego zewnętrznej firmie?

Pozycjonowanie to wieloetapowy proces. Przed przystąpieniem do działania warto przeprowadzić audyt SEO i przeanalizować strony bezpośredniej konkurencji. To zadanie można zlecić zewnętrznej firmie, która specjalizuje się w marketingu internetowym. A jak wybrać dobrą ofertę pozycjonowania sklepów internetowych? W tym celu najlepiej będzie znaleźć agencję, która ma doświadczenie w promowaniu firm z branży e-commerce i może się pochwalić bogatym portfolio. Specjaliści powinni stosować zaawansowane narzędzia internetowe, dzięki którym strona w krótkim czasie stanie się widoczna dla potencjalnych klientów.

Dobrze przeprowadzone pozycjonowanie korzystnie wpłynie na finansowy wynik sklepu. Dlatego warto zainwestować czas i środki w optymalizację strony oraz dostosowanie jej parametrów do oczekiwań użytkowników.

google_news