Wydarzenia Bielsko-Biała

O lepszy kontakt urzędnika z petentem

Portrait of smiling young female business executive talking on the phone in her office

Dane 3.5 miliona osób znajdują się już w utworzonym przez Ministerstwo Cyfryzacji w grudniu zeszłego roku Rejestrze Danych Kontaktowych. To jedna z baz danych tak zwanego Systemu Rejestrów Państwowych. RDK zawiera numery telefonów oraz adresy mailowe osób, które dobrowolnie przekazały te danych do zasobów rejestru.

Dzięki temu urzędnik zamiast wysyłać do petenta zarejestrowanego w systemie pismo,  może po prostu do niego zadzwonić lub wysłać maila. – Przekazanie do RDK swojego numeru telefonu i adresu e-mail spowoduje, że szybko dostaniemy powiadomienie o dokumentach gotowych do odbioru (np. dowodzie osobistym lub dowodzie rejestracyjnym), rozpatrzeniu złożonych przez nas wniosków (np. w programie Rodzina 500+), zbliżającym się terminie utraty ważności dowodu osobistego czy potrzebie uzupełnienia dokumentów – wymienia korzyści płynące z uczestnictwa projekcie Ministerstwo Cyfryzacji zachęcając jednocześnie kolejne osoby o przekazywanie danych do RDK. Można to zrobić na dwa sposoby. Bądź w urzędzie miejskim wypełniając dostępny tam formularz, badź też za pośrednictwem strony internetowej https://www.gov.pl/.
Przekazanie danych jest dobrowolne i bezpłatne. W każdej chwili dane te można też usunąć z rejestru lub je zmienić. Poza tym resort cyfryzacji zapewnia, że dostęp do danych mają wyłącznie uprawnieni urzędnicy.

google_news